Tinder, mobilna aplikacija za muvanje, zarađuje najviše od svih aplikacija za iPhone

Koji su mogući razlozi za to što je Tinder dospeo na prvo mesto aplikacija koje generišu najveće prihode na US App Store-u?

Sanja Vatić
01/09/2017

Na listi aplikacija koje generišu najveće prihode na US App Store-u prvo mesto trenutno pripada Tinderu. Od 28. avgusta se popeo za četiri mesta i na poslednjem stepeniku skinuo Pandoru s prvog. Prilično zadivljujuće ako se uzme u obzir da je aplikacija novu Tinder Gold pretplatu počela da testira u junu, a tek pre tri dana je lansirala i u SAD.

Tinder gradi blagi rast tokom cele godine, a nova opcija u okviru Tinder Golda, Likes You, koja korisnicima dozvoljava da vide ko ih je sve lajkovao, samo ga je gurnula na prvo mesto. Ubeđenje da su ljudi spremni da plate da bi dobili pravi match, očigledno ih je odvelo daleko. Ali, kako se ovo desilo baš Tinderu na tržištu koje je teško tri milijarde dolara i broji na hiljade sajtova i aplikacija za upoznavanje?

Istraživanje sprovedeno 2015. godine na uzorku od 2.000 odraslih građana SAD-a, pokazalo je da je 15 odsto njih koristilo onlajn servise za upoznavanje, što je četiri odsto više u odnosu na isto istraživanje iz 2013. godine. Pri tome se najveće povećanje broja korisnika desilo u grupama mladih između 18 i 24 godine i onih u kasnim 50im i ranim 60im godinama. Iz ovoga je lako izvući pretpostavku da je Tinder faktor koji je doveo do toga da se sa pet odsto mladih koji su koristili mobilne aplikacije za upoznavanje pre četiri godine, prošle popne na 22 odsto.

Čini se da tehnologija samo digitalizuje model koji vlada od kada ljudi postoje – „hajde me upoznaj s drugom/drugaricom”, „priđi umesto mene” i slično. Tinder možemo posmatrati kao tog posrednika u digitalnom svetu, ali mnogo potentnijeg — dizajn aplikacije je takav da potpuno uklanja jednu od najvećih prepreka u muvanju, strah od odbijanja, i daje daleko veći i jasniji izbor od alternativa i stvarnosti.

Svojevremeno je i Pol Grejm izneo stav da niko neće da traži svog para na platformi koja ima malo korisnika. Da bi došli do kritične mase, ovakvi sajtovi i aplikacije treba da ulažu u marketing. U isto vreme, treba i da se potrude da usluge učine besplatnim. Deluje da je Tinder uspeo baš to — da kroz briljantan dizajn aplikacije izgradi dovoljnu bazu korisnika da postane difoltna platforma za upoznavanje. Kakogod bilo, svajp udesno za biznis model.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

petak, 1. Septembar, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije