Tesla je jedina auto-kompanija koja ne daje ni dolar na reklame na društvenim mrežama, i čini se da dobro znaju šta rade

Tesla svoj marketing postiže organski

Aleksandar Krunić - 7. Jun, 2019.

Možemo da raspravljamo o tome kako je na čelu Tesle neko ko zabavlja javnost, ko besomučno troši novac na megalomanske zamisli, da ne postoji puno ljudi koji nisu čuli za Teslu… Bez obzira na to ili baš uprkos tome, Tesla je jedina auto kompanija koja ne troši novac na oglašavanje preko društvenih mreža.

Odnosno, po istraživanju BrandTotala, koje je trajalo mesec dana i obuhvatilo kampanje Toyota-e, BMW-a, Forda, Audi-a, Honda-e, Nissana, Infiniti-a, Tesla-e, Lexusa, Honda-e, Cadillaca i Porsche-a na društvenim mrežama, Tesla se izdvaja po tome što ne ulaže u ovaj vid reklame. Ovo je u ogromnoj srazmeri naspram onoga koliko troši konkurencija. Toyota, BMW, Porsche i Ford ne štede kada je u pitanju oglašavanje na Facebooku, YouTube-u, Instagramu i Twitteru. Konkretno, Toyota troši 62 odsto svog budžeta za oglašavanje na drštvenim mrežama na Facebook-u, dok Porsche u te svrhe izdvaja 14 odsto budžeta (ali zato na YouTube ide 47 odsto).

Ipak, zaključak je da Facebook uzima najveći zalogaj od auto-kompanija, od kojih neke (Volkswagen i Nissan) ceo budžet troše na ovoj mreži. Odmah za njim je YouTube za koji neki odvajaju pola svog budžeta za reklamiranje (Honda, Ford, Cadillac, Porsche, Audi). Infiniti, Porsche i BMW daju i po 40 odsto na Instagram oglašavanje, a Twitter dobija zapažen udeo samo od Cadillaca i BMW-a (20 odsto).

Kako piše Forbs, popularnost Facebook-a je najverovatnije posledica toga što su njegovi korisnici starija populacija. Shodno tome, oni koji žele da se obrate mlađoj publici okreću se Instagramu ili YouTube-u.

A Tesla, Tesla svoj marketing postiže organski – dva miliona organskog engagementa (najviše na Istagramu gde se 55 odsto njegovih aktinvosti na mrežama dešava, ali i na Twitteru gde beleži 11 odsto). Sam Mask ima 26 miliona pratilaca na Twitteru. Drugim rečima, može da se napravi jak argument da Tesla ni ne mora da ulaže u marketing jer je Ilon Mask influenser. Ili što je neko dobro primetio na Fejsbuku: