TechCrunch efekat – kako i šta ako?

Jovana Milićević - 18. Novembar, 2014.

Sećate li se vremena kada je pojavljivanje na televiziji donosilo instant popularnost? Televizije su odavno prenatrpane, pa se efekat umanjio, a sve je teže i razlikovati promociju koja dolazi sa strane od dobro upakovane samopromocije. Ili je ove prve sve manje.

Pažnja i preporuka uvek su dobre stvari ukoliko želite da vaš rad bude primećen, naročito ako su javne.

Ukoliko je prilog u vestima na televiziji podsticaj i vetar u leđa nekom pojedincu koji svoju privremenu popularnost želi da iskoristi, priča na TechCrunchu, jednom od najpoznatijih, a mnogi bi rekli i najuticajnijih IT medija, čini isto za startape.

Pokazuje da vas je neko primetio, a ako ste primećeni izvesno je da imate neke kvalitete. Ova vrsta pažnje znači i nove kontakte.

Kako da vas primete?

Prvo i osnovno bilo bi trudite se da radite nešto dobro. O vama se može pisati samo ukoliko vaš proizvod privuče pažnju, pa umesto da vučete nekoga za rukav, što najčešće neće poći za rukom, trud ulažite u to da radite kvalitetnu stvar.

Konferencije i događaji na kojima učestvujete savršena su prilika da vas neko, pored investitora vidi, pa je potrebno opet, da predstavite nešto što će zaintresovati i to učinite na pravi način. Prići će vam.

LovelyHeroku, VetCloud, Sizem App, Movimento i Appidemia projekti su koji su dobili svoj “TechCrunch coverage”. Kako?

Mario Đanić, LovelyHeroku:

5810Na TechCrunchu smo se našli igrom slucaja. John Biggs je vidio našu prezentaciju tijekom Spark.me konferencije i došao do nas, te nam rekao da ce pisati o nama.

Ivan Vesić, VetCloud:

ivanTechCrunchov Darell Etherington bio je na našem Demo danu, popričali smo i VetCloud mu se učinio zanimljivim. Tako smo se našli među 3 startapa iz prve TechStars London generacije kojima je ovaj blog posveito pažnju u odvojenim postovima.

Ana Kolarić, SizemApp:

96d9a22c7d40b0ee2774309875803b68Imali priliku pitchati pred John Biggsom i još nekoliko članova žirija, pobjedili smo. Također smo saznali da je John Biggs porijeklom iz Poljske kao i njegova žena, a mi smo rekli kako nam je Poljska jedno od bitnijih tržišta. Valjda smo potrefili neki živac :)

Ipak, ni lični kontakti nisu za bacanje, bar prema iskustvu Igora Šalindirije, Appricot CEO, čiji se startap pojavio na Tech Crunchu zahvaljujući ličnom kontaktu iz San Franciska, a tema pisanja bila je Appidemia.

Ivan Marković, Healthgames:

ivanPobedili smo na 3 hakatona u Silicijumskoj dolini i prezentovali smo sneak preview Movimento platforme na GLAZED i DEMO konferencijama. Mnogim ljudima se svidelo to što radimo, a dobre vesti brzo putuju.

Pisaće o nama, šta da očekujem?

Ukoliko ste malo istraživali pojam “TechCrunch effect“, shvatićete da mnogi pišu o tome kako su se nadali većoj poseti svom sajtu tog dana, iako su svi zabeležili velike skokove.

Da li su vam hiljade ili desetine hiljada posetilaca malo ili mnogi, vaša je procena, ali svakako nije najbitnija stvar koja je vezana za pisanje o vašem startapu.

Ključna je vidljivost, o vašem projektu, proizvodu će se čuti i čuće i oni za koje se može ispostaviti da su vredan kontakt.

Mario Đanić:

5810Dobili smo relativno veliki broj novih korisnika, i puno ljudi nam se javilo da nas podrže u onome što radimo. Ne znam konkretne brojke, ali veći broj korisnika donio je sa sobom i pronalazak novih problema unutar aplikacije, koje smo upravo zahvaljujući tim korisnicima ubrzo i ispravili.

Ivan Vesić:

ivanSamo prve nedelje posle Demo dana i teksta na TechCrunchu, koji je izašao dva dana kasnije, javilo se toliko ljudi da i danas pričamo sa nekim od njih. To su uglavnom kompanije iz animal health care i pet industrije, kao onlajn prodavnice za kućne ljubimce, distributeri veterinarske opreme i sl, te investitori i drugi startapi.

Javio se i veliki broj veterinara i klinika što nas je u prvi mah iznenadilo jer je u pitanju TechCrunch, ali je sve postalo jasnije kada smo počeli da saznajemo da je reč o tehnološki potkovanijim veterinarima ili ljudima koji u svom okruženju imaju posetioce ovog bloga, pa su dobili preporuku da pogledaju VetCloud.

Ana Kolarić:

96d9a22c7d40b0ee2774309875803b68Dobili  smo jako puno novih unosa mjera u Sizem kalkulator za bazični izračun početnog broja grudnjaka što je super jer mi to spremamo u bazu. Javljaju se ljudi iz industrije pa ćemo vidjeti što će izroditi iz tih kontakata. Techcrunch je čak preveo članak na japanski jezik i to nam je jako zanimljivo, jer mi ne znamo japanski ali su nam takva tržišta također vrlo bitna za razvoj.

Ivan Marković:

ivanKontaktirani smo od strane nekih od najuticajnijih VC fondova u Silicijumskoj dolini. Krenuli smo u razgovore sa novim Fortune 100 pilot customers. Dobili smo veliki broj novih sign-upa. Drugi startupi su nam se javili sa interesovanjem za saradnju.

Igor Šalindrija, Appidemia:

igor-salindrijaDobili smo solidan odziv prvog dana i znatno manji narednog dana. Nakon toga je narednih mesec dana vest preneta na drugim blogovima mnogo puta.

Šta kad prođe buzz?

Popularnost ne traje večno i sve što možete da uradite je da svoj momentum iskoristite na najbolji mogući način. Popularnost će proći, ali će vam polazna situacija biti bolja.

Mario Đanić:

5810Odredjeni kotačici, koji su se već pokretali prije TechCruncha su se odjednom zavrtili brže, a neki od kontakata koje smo stekli će nam svakako biti korisni u našem daljnjem radu.

Ivan Vesić:

ivanGlavni benefit je povećanje broja klinka za beta testiranje, feedback koji dobijamo, ali i prilike za dalji razvoj biznisa.

Ivan Marković:

ivanTC članak pruža odličan način da dođete do onog magičnog broja early-adoptera sa kojima možete da radite a/b testiranja i učite više o korisnicima, njihovim potrebama. U slučaju Movimento buzz još uvek traje i radimo na tome da ga održimo što je moguće duže.

Ana Kolarić:

96d9a22c7d40b0ee2774309875803b68Dobiti članak u TechCrunchu je nešto kao “stamp of approval” za ulazak u američko medijsko okruzenje. Startup odmah dobiva težinu i ozbiljnost.

Igor Šalindrija:

igor-salindrijaOstaje je na nama da trend rasta održavamo, i da radimo dovoljno interesantne stvari kako bi se ponovo pisalo o nama. Jedna objava, pa cak i na čuvenom TC se već sutradan zaboravlja.

Koliko god značajno izgledao naš projekat nama samima, ostalim čitaocima je ta vest samo zrno peska u pustinji, kaže Šalindrija. Imajte to na umu.