2020. godina je bila značajna za DuckDuckGo, kako prenosi USAToday, jer je zabeležen rast od 62 odsto. Godišnji saobraćaj je 2017. godine porastao za 55 odsto, a 2018 za 56, pa najnovije informacije ukazuju na još bolje prilike za ovaj pretraživač.

Tokom januara, DuckDuckGo je oborio sopstveni rekord, kada je obavio preko 100 miliona pretraga u jednom danu. Ovo je samo još jedan u nizu indikatora popularnosti pretraživača, koji, prema internim statistikama, u poslednjih nekoliko godina beleži vrtoglav rast.

Kako prenosi GetBasicIdea, prema najnovijim procenama, u 2020. godini, DuckDuckGo je ispunio 23,7 milijardi pretraga. Iako je pretraživač jedan od najpoznatijih mimo giganata kakvi su Google, Bing, ili Yandex, on još uvek ne može da se meri sa njihovim saobraćajem. U poređenju sa 23,7 milijarde pretraga za jednu godinu, Google je već tokom 2019. godine beležio 3,5 milijardi pretraga dnevno. Ipak, kako svedoči stabilan rast, sve više korisnika brine za privatnost i pokušava da pobegne Google-u.

DuckDuckGo, osnovan 2008. godine, je internet pretraživač baziran na ideji korisničke privatnosti. Kompanija u svojoj Politici privatnosti tvrdi da ne prati korisnike, ne beleži istoriju pretrage, ne beleži IP adrese, ne koristi kolačiće na podrazumevanim podešavanjima, i ne modifikuje rezultate pretrage prema profilu korisnika. Takođe nude verziju bez JavaScript-a, tor link, kao i druge funkcije za bolju anonimnost korisnika.

Za populaciju rezultata pretrage, DuckDuckGo koristi interni DuckDuckBot crawler, ali i kombinaciju od preko 400 izvora na osnovu kojih se prave rezultati. Ti izvori ne nameću različite servise poput Google Maps, ali takođe ne uključuju ni oglase za različite druge Google servise, niti nude nametljive istaknute informacije poput toga gde se tražena stavka može kupiti.

Rast DuckDuckGo-a predstavlja i neiskorišćeni potencijal. Prema nezavisnim istraživanjima, uprkos kontinuiranom rastu, konkurencija za SEO optimizaciju na pretraživaču je slaba. Već je 2016. godine jedno nezavisno istraživanje pokazalo da rezultati pretrage na DuckDuckGo daju bolji bounce-rate i veći korisnički angažman nego na Bing-u, pa rast DuckDuckGo-a predstavlja priliku za plasman i ostvarivanje dobrih rezultata, naročito na lokalnom nivou.