Domaći My World Taxi poziva taksi u preko 300 gradova sveta – lansiran na Play Storu

MyWorldTaxi, sajt i aplikacija koja akcenat stavlja na pouzdanost i bezbednost pri bukiranju taksija, juče lansirana na Play Storu. Aplikacija namenjena svima koji žele da na jednostavan način bukiraju taksi bez obzira gde se u svetu nalaze, a da pritom imaju uvid u kvalitet taksija, karakteristike i troškove.

Tanja Mladenović - 18. Maj, 2015.

U svetu Interneta i mobilnih aplikacija klasičnim taksi službama nedostaje transparentnost i fleksibilnost. Postoje aplikacije za pojedinačne taksi kompanije na lokalnom, regionalnom, a sporadično i nacionalnom nivou, ali za svetske putnike i globalizovanu scenu, potrebno je nešto više.

Putujući po svetu, Zvezdana Bajić je primetila da postoji problem kada želite da bukirate taksi u nepoznatoj zemlji ili gradu. Ukoliko nemate poverenja u novonastale aplikacije koje ne okupljaju zvanične taksi službe ili tih aplikacija nema u datom gradu, možete se naći u jako neprijatnoj situaciji. Zato je ekipa koju predvodi Zvezdana osnovala MyWorldTaxi.com.

Aplikacija je namenjena svima koji žele da na jednostavan način bukiraju taksi bez obzira gde se u svetu nalaze, a da pritom imaju uvid u kvalitet taksija, karakteristike i troškove. Korisnici će biti česti putnici. Smatra se da je preko 20 miliona ljudi negde na putu u ovom momentu. Iako aplikacija sada ima mogućnost bukinga u 300 gradova, prioritet je region Balkana i Evropa što se tiće povoljnijeg sistema bukinga. Tu je i druga strana priče namenjena taksi službama – sistem lak za implementaciju koji će omogućiti taksi kompanijama da postanu deo svetskih trendova koristeći modernu tehnologiju bez ikakvih investicija.

Za sada ekipa My World Taxi broji oko 15 ljudi. Upravo se završava prva verzija aplikacije i sređuje sajt. Cilj im je da okupe što više korisnika,  da u najskorijem roku privuku značajne investicije koje će im omogućiti što brži razvoj.

Kako privući korisnike?

Uspeh ovog startapa već sada može da se meri, a Zvezdana Bajič objašnjava dalji plan promocije koji će im pomoći da napreduju:

S obzirom na to da je sajt informativnog karaktera jos uvek, jedino sto možemo da brojimo su posete, jer korisnike jos uvek nemamo. Posete sajta se kreću do 2000 dnevno i svaki dan uđe ljudi iz 50 do 60 razlicitih zemalja, a najveci broj poseta su direct i organske posete. S obzirom da smo izbacili sve pre nešto više od mesec dana, a nismo ulagali u marketing još uvek ništa, prilično smo zadovoljni.Pokrenućemo aktivno onlajn promociju ali ćemo dati mogućnost i taksi kompanijama da promovišu saradnju sa nama. Maj mesec i uopšte ovo leto će biti jako zanimljiv period za MyWorldTaxi.com jer pokrećemo i takmičenje za taksi kompanije kako bi na nivou grada i države izabrali najbolje i ujedno privukli krajnje korisnike.

Biznis model će biti kombinacija transakcionog  modela pretplate za sve registrovane taksi službe koji aktivno žele da budu deo sistema. My World Taxi namerava da transparentno ujedini isključivo taksi kompanije i da svima koji to žele pruži još jedan način zarade. Rejtinzi korisnika će omogućiti fer tržišnu utakmicu, pa će taksi službe koji su deo sistema umesto u savremene tehnologije moći da preusmere ulaganja u kvalitet usluge i vozila.

Iskoristiti mane konkurencije u svoju korist

Konkurencija ovakvog jednog sajta i aplikacije je dosta velika, možete ih naći na svakom koraku i neka tržišta su veoma zasićena. Osim globalnog trenda poput Ubera tu su i aplikacije za pojedine gradove:

 Većina poznatih taksi aplikacija ima za cilj okupljanje pojedinih, neregistrovanih vozača ili vozača taksi kompanija, ali ne i direktnu i isključivu saradnju sa taksi kompanijama. Takav sistem na globalnom nivou ne postoji, a MyWorldTaxi.com želi upravo to.

Poučen primerom, verovatno njihove najveće konkurencije, Ubera, MyWorldTaxi želi da istakne svoju pouzdanost. Kako oni smatraju, Uber je, zbog skandala koji su neminovni za jednu tako veliku firmu, zabranjen u Nje Delhiju i Nemačkoj, a zbog svoje uspešnosti se nalazi i na meti taksista. MyWorldTaxi ovaj problem rešava na sledeći način:

 Isključivo sarađujemo sa zvanicnim taksi kompanijama (ne pojedincima bez taksi dozvole ili pojedinačnim taksi vozačima). Sistem je transparentan jer tačno vidiš i znaš koju taksi kompaniju zoveš poimenice, kako je ona ocenjena od strane korisnika i koje sve karakteristike ima. Dakle, nije sve pod MyWorldTaxi kišobranom već je na taksi kompanijama da se izbore za tržište svojim kvalitetom. Rangiranje korisnika će se uvek odnositi na taksi kompaniju koja je korišćena.

Prva verzija aplikacije lansirana na Play Storeu. Za sada se iz aplikacije mogu pozvati rangirane i evidentirane taksi kompanije, a in-app buking će tokom leta biti dostupan prvo u Srbiji i Hrvatskoj.