IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
U okviru projekta Moja posla održana je Startap ekskurzija, koja je imala za cilj da srednjoškolcima, kroz posjetu startapima, približi preduzetnički rad i stvori im viziju čime bi htjeli da se bave u budućnosti. Pored odlične atmosfere i gostoljubivosti, iz posjeta kompanijama Teleskin i MySkin, Prelovac Media, Strawberry energy i Limundo, mogle su da se
U okviru projekta Moja posla održana je Startap ekskurzija, koja je imala za cilj da srednjoškolcima, kroz posjetu startapima, približi preduzetnički rad i stvori im viziju čime bi htjeli da se bave u budućnosti.
Pored odlične atmosfere i gostoljubivosti, iz posjeta kompanijama Teleskin i MySkin, Prelovac Media, Strawberry energy i Limundo, mogle su da se izvuku 4 pouke koje mogu da pomognu svakom budućem preduzetniku.
Teleskin i MySkin sy sestrinske kompanije koje imaju isti fokus, najizloženiji ljudski organ, kožu. Teleskin za cilj ima provjeru mladeža u cilju ranog otkrivanje melanoma kože. Proces je veoma jednostavan, i odvija se kroz fotografisanje mladeža i analizu kroz mobilnu aplikaciju (trenutno je dostupna verzija za Windows Mobile, za par dana će biti objavljena tablet verzija za Windows operativni sistem, a u bliskoj budućnosti biće izrađene aplikacije i za druge operativne sisteme). MySkin je kombinacija hardvera i softvera koji kroz naprednu analizu kože lica daju preporuku o proizvodima koji su potrebni svakoj osobi ponaosob.
Kod ovih osnivača je zanimljiv njihov core tim. Sastavljen od dva preduzetnika Save Marinkovića i Rahula Mahandala, doktora Jadrana Bandića koji je specijalista za dermatologiju i doktora Đure Koruge, vođe odjela za nanotehnološku biomedicinu Univerziteta u Beogradu.
Trenutni zaposleni startapa variraju od dizajnera, preko programera, doktora medicine, mašinstva do marketing stručnjaka. Svi oni su najbolji u svojoj oblasti i zajedno kreiraju proizvod koji može da spasi mnoge živote.
Prelovac Media je beogradski startap koji je uspjeh doživio sa proizvodom ManageWP, trenutno 4. najuspješnijim WordPress projektom.
Kada zakoračite u ovu kompaniju, imate osjećaj da ste se teleportovali u neki od najboljih startapa iz doline. Pristup zaposlenim je potpuno drugačiji u odnosu na tradicionalne kompanije. Svaki zaposleni ima zadatak koji treba da izvrši u određenom roku. Do tada je na njemu koliko će vremena da provede na poslu, koliko na odmoru, koliko kod kuće. Posle 6 mjeseci rada dobijate mogućnost da kandidujete vaš san za ostvarenje. Kompanija svakog mjeseca izdvaja 2,5% profita u fond za snove, pa tako u zavisnosti od staža i veličine sna ostvaruju jedan po jedan. Trenutno u “kutiji” snovi variraju od puta na Bahame do stana na Majorci.
Uz mnoge druge benefite, zaposleni u ovoj mladoj kompaniji su srećni i zadovoljni. Svaki dan žele da dođu na posao i pored klasičnih zaduženja doprinose i idejama. Kada su zaposleni srećni, energija se preliva u produktivan rad koji donosi velike benefite kompaniji, a i njima samim.
Strawberry energy je startap koji je napravio i postavio prvi solarni punjač za mobilne telefone na svijetu. Iza sebe imaju mnogobrojna priznanja i nagrade od kojih je mene posebno fascinirala nagrada za najbolji projekat u oblasti obnovljivih izvora energije koji organizuje Evropska unija. Na ovom konkursu su uspjeli da pobjede u konkurenciji Njemačkog ministarstva energoprivrede, Renoa, i mnogih drugih velikih kompanija iz Evrope. Pored nagrade, njihovo drvo-punjač sada stoji ispred sjedišta Evropske unije u Briselu.
Pored svih zvaničnih nagrada, Miloš, koji je osnivač, kaže da njih najviše motiviše podatak da njihov proizvod do sada koristilo 300.000 ljudi. Trenutno ih naprijed vodi to što imaju u planu da naprave mini prenosi punjač koji će da se koristi u ruralnim predijelima gdje ne postoji napajanje električnom energijom.
Tim koji stoji iza ovog projekta vodi ideja o novom načinu korišćenja energije. Savjet koji možemo da naučimo od njih je, borite se za više ciljeve, borite se da promjenite svijet, a priznanja i ostali benefiti će doći sami.
Limundo je najuspješnija domaća kompanija sa fokusom na posredovanju u prodaji robe preko Interneta. Posle proslave za 2.000.000 prodatih artikala u 2012. godini, nedavno su imali i peek u poslovanju sa 10.000 prodatih artikala u jednom danu.
Ovaj uspjeh nije došao preko noći. Bilo je potrebno 7 godina da se dođe do ovih rezultata. Limundo su osnovali Vladimir i Nenad, braća koja su imala ideju i nisu od nje odustali i kada su svi mislili da je potpuni promašaj.
Vladimir kaže da tek sada vidi koliko im je bilo teško, jer su u jednom periodu koristili jedan računar za održavanje kompletnog sistema, iz razloga što nisu imali novca da kupe još jedan.
Kada su on i brat, prije mnogo godina, još jednom u poresku upravu odnijeli poresku prijavu za iznosom 0 u stavci “Poslovni prihodi” gospođa na šalteru im je ljubazno rekla “Deco, a zašto vi ne biste radili nešto drugo. Vidite da vam ovo ne ide.”
Kada su izašli iz zgrade, pogledali su se, razmislili par sekundi i zajedno odlučili da ne odustaju.
Danas Limundo ima preko 40 zaposlenih koji svaki dan pozitivno utiču na trgovinu preko Interneta u Srbiji.
Zajednička poruka svih zaposlenih je bila jedinstvena. Rad u startapima nikada nije lak, i nije za svakoga. Ne donosi sigurnost, ne donosi monotoniju. Nikad nećete raditi samo jednu stvar, nikad nećete moći da odete kući a da ne mislite na posao. Jedno je sigurno, mnogo ćete naučiti i radićete ono što volite.
Objavio/la članak.
petak, 7. Jun, 2013.
Ivan Mojsilovic
petak, 7. Jun, 2013.
Htedoh nesto da napisem, ali nikako da smislim nesto dovoljno pametno za komentar. Prosto sam ostao bez texta! Sjajne firme i sjajni ljudi!