IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
U odnosu na odgovore ispitanih, Business Insider je uspeo da izdvoji 3 tipa kupaca na Amazonu
“Držite prijatelje blizu, a neprijatelje još bliže” – to je moto kojim bi mogli da se vode e-commerce igrači kada je borba sa dominacijom Amazon-a u pitanju. To bi značilo upoznavanje načina na koji kupci na Amazonu kupuju, kako bi to mogli da primene i na svoj način poslovanja, i kako bi na kraju bili uspešniji u pridobijanju kupaca.
Zato je Business Insider anketirao 1.000 “digitalnih kupaca”, kako bi došao do zaključka: zašto je Amazon tako popularan i kakvi su kupci na ovoj platformi?
94 odsto ispitanih je u poslednjih 12 meseci obavilo kupovinu na Amazonu, i smatraju da je ovo iskustvo bilo bolje od kupovine na bilo kojem drugom, konkurentskom sajtu, prenosi BI. Prvenstveno, faktor koji je zaslužan za ovo zadovoljstvo je free shipping. Sudeći po godišnjem izveštaju ove kompanije za 2017. godinu, oni su potrošili 21,7 milijardi dolara za troškove dostave, i besplatna dostava je deo pretplate za tzv. Prime članove, ali to nije jedino što ističe Amazon u odnosu na ostale. I minimum za kupovinu za članove koji nisu pretplaćeni, od samo 25 dolara, znači mnogo za veće zadovoljstvo Amazonom.
Tu su naravno i brža dostava, povoljnije cene, ali i ono čuveno: verovatno ću to nešto najlakše naći na Amazonu.
Zanimljivo je i sledeće: 32 odsto ispitanih počinje svoj proces onlajn kupovine na Amazonu, dok su oni koji su počinjali kupovinu negde drugde 100-procentno u nekom trenutku tokom proteklih 12 meseci kupili nešto na Amazonu.
U odnosu na odgovore ispitanih, Business Insider je uspeo da izdvoji 3 tipa kupaca na Amazonu:
Lojalni “amazonci”: ova grupa potrošača je najviše posvećena kupovini na Amazonu. Konkurencija mora da shvati šta je učinilo Amazon njihovim glavnim izborom kada je e-trgovina u pitanju kako bi to mogla da promeni.
Oni koji upoređuju: Ova grupa potrošača gleda cene na ostalim sajtovima, dok konačnu kupovinu obavi na Amazonu. Sada je na drugima da nađu način da na kraju kupovnog levka prevagnu kupce u svoju korist.
Otvoreni za kupovinu: Ovo je grupa potrošača koji svoju potragu za onlajn kupovinu počinju daleko od Amazona, sa često nekim specifičnim razlozima zašto nešto traže, i zašto ne traže na Amazonu. Drugi e-trgovci imaju mnogo šanse da privuku ove kupce, od samog početka procesa kupovine, i da ih drže daleko od Amazona.
Zaključak je sledeći: neke kupce sa Amazona je lakše, neke teže “preoteti”, ali svi konkurenti mogu, zasigurno, mnogo da uče od načina na koji Amazon funkcioniše.
Objavio/la članak.
utorak, 30. Jul, 2019.