Microsoft je objavio akviziciju Nuance Communications, kompanije koja se bavi glasovnim rešenjima s veštačkom inteligencijom, u transakciji koja vredi 19,7 milijardi dolara kada se uračunaju i dugovanja kompanije.

U pitanju je druga po veličini akvizicija koju je Microsoft izveo, za LinkedIn-a, koji je vredeo 26,2 milijarde dolara, a sve prethodne akvizicije su koštale manje od 10 milijardi: aQuantive za oko 6 milijardi 2007, Skype za 8,5 milijardi 2011, Nokia za 7,2 milijarde 2014, GitHub za 7,5 milijardi 2019. godine, a skoro i ZeniMax za 7,5 milijardi 2021.

Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, Microsoft je ubrzao razvoj cloud ponude za specifične industrije, u „odgovoru na previranja na tržištu i nove prilike”. U ovom slučaju primarno je unapređenje proizvoda Microsoft Cloud for Healthcare, koji je lansiran 2020. godine i koji odgovara na rastuće potrebe zdravstvene industrije.

Kako je rekao Satja Nadela, CEO kompanije Microsoft, Nuance je „pionir u stvarnoj primeni enterprajz rešenja veštačke inteligencije”. Kao vodeći pružalac usluga konverzacionih sistema s veštačkom inteligencijom i cloud rešenja u zdravstvu, Nuance je u saradnji sa Microsoft-om koja traje od 2019. godine razvio brojne sisteme koji se koriste u medicini, recimo, za transkripciju razgovora s pacijentima i ubacivanje tih informacija u elektronski karton.

Imajući u vidu dugotrajnu saradnju između dve kompanije, kao i činjenicu da se Nuance kao kompanija već neko vreme fokusira upravo na poslovna rešenja, formalno spajanje dva entiteta ima smisla.

Međutim, Nuance je šire poznat po svojoj Dragon tehnologiji, koja koristi duboko učenje pri transkripciji govora i vremenom poboljšava preciznost tako što se prilagođava korisničkom glasu. Nuance je licencirao svoju tehnologiju mnogim drugim gigantima, i u jednom trenutku se koristila, između ostalog, i za razvijanje Siri, Apple-ovog virtuelnog asistenta.

Imajući to u vidu, jasno je da Microsoft može takvu tehnologiju da integriše u gotovo sve poslovne proizvode koje razvija — Microsoft Teams, Azure, Dynamics 365, itd. — gde bi mogao da se koristi za diktiranje, transkripciju poslovnih sastanaka, razgovora i druge komunikacije, čime bi ti proizvodi imali prednost u odnosu na konkurenciju.

Ovo je samo još jedan u nizu koraka kojim se Microsoft širi na nove tehnologije u poslovnim okruženjima poput medicine, u pokušaju da time osvoji tržišta na koja konkurencija još uvek nije stigla da se plasira, iako na polju veštačke inteligencije ima veliku konkurenciju u vidu Amazona i Google-a.