IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Domaći odgovor na Uber, Car:go, od danas je dostupan na ulicama Beograda uz do 50% povoljnije cene i plaćanje unutar aplikacije.
Uber je česta tema ovih dana — da li će doći u Srbiju i region, kada, kako taksisti i vlada reaguju i dok o tome i sl. Dok se svi bave pretpostavkama, jedna nova ekipa odlučila je da iskoristi pažnju i preokrene je u kako svoju, tako i korist svih onih koji žele nešto poput Ubera i kod nas. CAR:GO omogućava naručivanje vožnje preko mobilnog telefona, gde vozači nisu taksi prevoznici.
Domaći odgovor Uberu lansiran je u Beogradu i uz pomoć profesionalnih vozača i prepoznatljivih automobila nudi i do 50% niže cene prevoza u odnosu na taksiste, kao i plaćanje unutar aplikacije, što ga čini i prvom domaćom aplikacijom koja omogućava i korišćenje PayPala.
Prevoz je definitivno sfera u kojoj je tehnologija unela izmene, od car-sharing usluga, preko naručivanja taksija i drugih prevoza na dugme. Sve više globalnih igrača koji se trude da manje ili više revolucionalizuju prevoz ulazi u Srbiju (kao npr. servis za deljenje međugradskih vožnji BlaBla Car ili aplikacija za taksiste Taxify), a pojavljuju se i domaći akteri poput myWorldTaxi ili Taksika, koji je izgleda išao pre svog vremena.
CAR:GO za razliku od svih servisa trenutno prisutnih u Srbiji ne sarađuje sa taksistima, već poput Ubera i Lyfta, ima svoje vozače i fokusiran je na pružanje kvalitetne i povoljne usluge. Pokretači ovog servisa su dva Beograđanina, Marko koji trenutno živi u Vašingtonu i svojevremeno je i radio za Uber, i Vuk, koji je u domaćoj startap zajednici poznat i kao izvršni direktor Srspke asocijacije privatnog kapitala (SPEA).
Naša ideja je bila da se stvori servis sličan onome koji na zapadu – inovativan, virtuelan i dostupan u realnom vremenu.
CAR: GO je aplikacija koja omogućava novi, urbani i jeftin način prevoza u Beogradu.Želimo da omogućimo ljudima da žive u gradu bez potrebe da imaju automobile, a da se pri tom brzo i lako prevezu.
Uprkos tome što se taksi udruženja bore da prevoznicima poput ovog onemoguće rad u Srbiji, CAR:GO nije u crnoj zoni — u skladu sa Zakonom o prevozu putnika u vanlinijskom prevozu spajaju vozače (pravna lica) sa putnicima (fizička lica) koji žele da pređu unapred utvrđenu razdaljinu.
Ovakav oblik prevoza postoji u svetu tek odnedavno (tačnije dolaskom Ubera koji ovog meseca puni 5 godina) i neminovno je da će doći i u Srbiju. Ulazak novog servisa demokratizovaće ovu oblast, sniziti cene i smanjiti mogućnosti za malverzacije (koje su, znamo, pogotovo česte kad ne-rezidenti uđu u taksi).
CAR:GO će u ponudi imati 3 tipa usluge: Elite, Economy i Mini. Mala, gradska vozila sa dvoja i četvoro vrata, spremna da povezu par putnika i tako osiguraju što jednostavniji i do 50% jeftiniji prevoz. Upravo ova klasa vozila je jedinstvena ponuda CAR:GO servisa koju ne
nudi čak ni Uber ni njemu slični servisi.
Za početak, CAR:GO startuje u Beogradu, a plan je da se proširi i u drugim gradovima Srbije, ali i regiona. Vozila su obezbedili kroz saradnju sa Rent-a-Car agencijama koje obezbeđuju automobile i profesionalne vozače. U startu će na ulice izaći 30 autumobila, a paralelno sa tražnjom povećavaće se i mreža partnera i prevoznika
Pretpostavlja se da samo u Beogradu postoji oko 10.000 taksi prevoznika (registrovanih i neregistrovanih), a da bi ovakav vid prevoza mogao da smanji i poslovanje u crnoj zoni.
Cilj nam je da budemo najbolji, ne najveći.
Za Vuka i ekipu bojazan od dolaska Ubera ne postoji:
Mislimo da ne postoji ništa loše u konkurenciji — to pomaže zadržavanju visokog standarda. I mi ćemo nastojati da poboljšavamo našu uslugu svaki dan, kako na našu inicijativu, tako i odgovarajući na povratne informacije i zahteve korisnika.
Ipak, ne deluje da je dolazak ovog giganta previše izvestan. U nedavnoj poseti jednog od njihovih predstavnika Hrvatskoj nije bilo jake naznake da će se to uskoro desiti, tako da će CAR:GO imati prozor da se pozicionira kao korisno rešenje za ovaj deo sveta.
Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako pre.
Čest argument inostranih, pa i domaćih taksista je sigurnost i činjenica da Uber (kroz UberPop) fizičkim licima omogućava taksiranje — sa CAR:GO ovo nije slučaj. Tako da, vožnje za džeparac trenutno nisu opcija kod domaće ekipe.
CAR: GO model je jednostavan. Želimo da se ljudi kreću udobno po gradu u vozilima, koja su mlađa od 2 godine. Od svake vožnje najveći deo ide vozaču, deo za nas, a deo za unapređenje naših usluga. Mi nismo ogromna struktura sa puno troškova, već našu potrošnju svodimo na minimum kako bi isto omogućili i korisnicima.
S obzirom na visoke ambicije ovog tima, trenutno su u pregovorima sa nekoliko domaćih i stranih investitora, koji bi pomogli da ovaj projekat zaživi na regionalnom niovu, pošto su do sada razvoj finansirali iz sopstvenih sredstava.
Iskoristite današnji kišni dan da isprobate servis — preuzmite aplikaciju za Android ili iOS i prenesite utiske!
Objavio/la članak.
sreda, 24. Jun, 2015.
Marko
četvrtak, 12. April, 2018.
Neprofesionalni bez iskustva vozaci, mozda i drogirani od predhone noci. nema tu kontrole ko te vozi. Da li si osiguran u kolima i koliko dobro taj vozac poznaje guzve i kuda gde proci i slicno? Ne podrzavam jer je za taxistu potrebno masu polaganja poznavanja grada i drugih papira koji dokazuju strucnost za obavljanje ovako odgovornog posla.. Ustedi malo i rizikuj puno. Poz. Sve najgore za ovu inicijativu.
marko
utorak, 22. Mart, 2016.
Ideja OK, ali dizajn jako los: slova sitna i u nevidljivoj svetlo-zelenoj boji. A ni usability nije neki, moze to dosta da se poboljsa.
Dziber
petak, 26. Februar, 2016.
Domaci profesion ... amaterizam. Napravim pa cu da prodam Uberu.
Bojan
četvrtak, 21. Januar, 2016.
Danas pokusao jedno 30 puta da narucim nema sanse. Pritisnem request drive i krene da obradjuje zahtev vrti i posle 10 sekundi nista, kao da nista nisam radio, mrtvo niti bilo kakvo obavestenje. A bio je ukljucen gps locirao me, ali nista se nije desilo, i na kraju sam zvao obican taxi
Dusan
nedelja, 8. Novembar, 2015.
Ne koristim vas jer prvo imam problema sa otvaranjem pay pala preko aplikacije,ne nudi Srbiju dok ne odem na stranicu u browseru , drugo cimanje mi je stalno prebacivati novac na pay pal i placati proviziju našim bankama.
Milan
nedelja, 11. Oktobar, 2015.
Vidim komentar od juna da za par meseci dolazi i na windows phone. Ima li svezije informacije kada stizete na windows phone.
Zarko
četvrtak, 24. Septembar, 2015.
Kome vozaci polazu racune, kako i na koji pravni nacin su gradjani zasticeni od raznih neprijatnih situacija kada ni jedna inspekcija nema nad njima nadzor kao ni nadleznost.Da li su vozila prosla komisiju i estetski pregled kod nadlezne ustanove.Da li vrse vanredne tehnicke preglede po zakonu o prevozu putnika.
Dragan
nedelja, 23. Avgust, 2015.
Trebali bi u ponudu da ubacite i čamce. Uskoro će i Beograd na vodi, taman do tad će i ovo da se razradi, pa da ponuda bude kompletna.
Dusan
četvrtak, 23. Jul, 2015.
kako moze da se konkurise kod vas ? hvala
Vuk
utorak, 21. Jul, 2015.
@Zeljko U pitanju je cena otkazivanja voznje nakon sto je vozilo stiglo na vasu adresu. Moguce je da je doslo do tehnicke greske ili niste videli notifikaciju da je vozilo stiglo. Svakako, potrudicemo se da tehnicke greske ovog tipa otklonimo uskoro, a vas molim da nam se direktno obratite oko ove situacije. Nas kontakt info je na sajtu i mozete nas kontaktirati putem mejla na [email protected]
zeljko
četvrtak, 16. Jul, 2015.
Tražio sam prošle nedelje vozilo, dobio sam informaciju da je vozač prihvatio vožnju, bez ikakve informacije o vremenu čekanja. Nakon oko 15 minuta sam otkazao vožnju i danas primetio da mi je nešto novca skinuto sa računa. Znači, zakasnio sam zbog 15 minuta čekanja, nakon toga platio redovni taksi, i još mi skinete novac bez ikakve informacije o tome? Kontakt informacija nema, nema načina za povraćaj preostalog novca... Mene je ova zabava koštala više od taksija.
Vlada
ponedeljak, 13. Jul, 2015.
Imam utisak da su ovu stvar pokrenuli potpuni diletanti. Sve funkcionise pomocu aplikacije, dakle online, a nemoguce je pronaci sajt car:go tako da vec verujem da i ne postoji... diletanti definitivno Kao moderno, a nisu izgleda ni za SEO culi... google nema ppojma ko su. Nema tu posla. Verujem da ce za par odina ponesto i nauciti...
Ja
četvrtak, 9. Jul, 2015.
Momci, proverite sa advokatima da li smete da kao pravno lice vrsite naplatu u evrima rezidentima (to radite preko PayPall-a). Bez obzira sto kasnije to promenite u dinarski kredit, mislim da je to nelegalno. Novac moze da konvertuje samo menjacnica/banka.
Snežana
petak, 26. Jun, 2015.
Ovo je još jedan vid sive ekonomije. Nisu Nemci ludi što strogo regulišu tržište taksi prevoza. Broj taksista se određuje u zavisnosti od transportnih zahteva, a time se omogućuje da se bez problema plaća porez. Svodi se na to da jeTaxify realnija opcija.
Kurbla
petak, 26. Jun, 2015.
Što se vas tiče, ideja je sjajna, ali ima smisla samo dok ne dođe Uber. Uberova tehnička rešenja i dizajn možda nisu pravno zaštićena direktnim patentom u Srbiji, ali jesu u EU, a Srbija određene konvencije mora poštovati. Prema tome, čekam Uber, a domaćim "investitorima" i "držaocima licenci" iz sveta pretpostavljam iste ekipe koja kontroliše taksi-biznis, hvala lepo, drugi put.
Nemanja
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Samo napred ! Isprobacu danas servis, treba imati mu** lansirati ovakav servis u nasoj drzavi :)
Rile
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Svima ide deo samo se ne kaže da li se porez plaća državi , doprinosi za penzio penziono i zdravstveno osiguranje vozača. Je li to ovih 15%što je jeftinije?
goran
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Odlicna vest! Obzirom da imam dosta prijatelja stranaca koji dolaze da me posete, srdacno cu im preporuciti CARGO i necu strahovati da ce im naplatiti voznju od Trga Republike to Vukovog spomenika 2400 dinara kao u maju prosle godine!! EJ bre! to je 5 minuta voznje, pa ni u parizu nije ta cena! Svojim ponasanjem saksisti sramote nas grad i ugled srba kao dobrih domacina! Takodje muka mi je da kad svaki put kad udjem u taksi da me sofer pita kojim putem hocu da idem i tako proceni da li posnajem put kako bi me nesmetano vodio okolo naokolo! Ovako lepo posle svake voznje dobijes na email rutu kojom te je vozac vodio! Bravo za sprsku omladinu koja je pokrenula ovaj projekat!
Sergio
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Momci, primate li treceg ? Ja imam prvu licencu ikada izdatu u Srbiji za legalno obavljanje vaseg posla, i na osnovu mog punomocja svako fizicko lice moze da ima status preduzetnika dok pruza bilo koju vrstu usluge sopstvenim vozilom, sto znaci, mesam se samo u legalni status tako sto pokrivam njegovu delatnost dok prevozi putnike sopstvenim vozilom. Nema potrebe da to budu renta car vozila, niti vam treba taxi udruzenje, da bi ste pruzali tu vrstu usluge. Ovi u gradu cupaju kosu zbog mene, sta da im radim, tako pise u zakonu, a neko treba da zna i da cita zakone. I ne samo to, licenca i sifra delatnosti je identicna u celom svetu, dakle, to sto Uber ima problem u Nemackoj, Italiji, Hrvatskoj... ocigledno da tamo neko nije znao da postoji i drugaciji legalan nacin za obracun sa taksistima. Well, ludo i nezaboravno, Car:Go je odlicna ideja, nemojte da vas lokalni inspektori bespotrebno maltretiraju, ja znam foru i imam zvanicno Resenje u kome kaze, "Odobrava se ...za prodaju roba i pruzanje usluga, pri cemu lice koristi, Sopstveno Putnicko Vozilo, za obavljanje registrovane delatnosti". A to znaci da je ovo legalno pokrice i za sve ona fizicka lica kvazi prodavce Oriflame, Herbalife, Amway, Avon... i za sve vas koi koristite interenet, i gde neko zaradjuje na vasem pracenju i besplatnom prihvatanju Cookies-a. To znaci da ce nasa aplikacija raditi za vas, pri svakom pracenju, marketingu, sponzorisanom oglasu, cookies-u... tj. mozes da me pratis, ali ne besplatno, plati mi i prati me, a vi za njega niste fizicko lice, vec preduzetnik koji ima legalno pravo da to sto vas prate i naplati kroz nasu elektronsku licencu kojom pokrivamo vas pravni status. A to znaci i ne samo web marketing, vec mozete da zaradjujete i od igranja igrica, virtuelnih valuta, online kladjenja... apsolutno od svakog centa koji se placa na internetu, sa nasom licencom, imate pravo na deo tog kolaca, why not. ;-) kontakt preko maila ili na fb, poznat adminu.
Jelica
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Super ideja. S obzirom da često koristim taksi, ovo je odlično rešenje. Nego, u aplikaciji je za kupovinu kredita je naveden paypall. S obzirom da paypall ne koristim, koje su druge opcije placanja? Ako je to jedina mogucnost, ne bi bilo lose neko uputsvo. Hvala
Nikola
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Kako izgledaju računi za vožnju? Taxi računi mogu da se pravdaju kao troškovi/koriste za podizanje keša, kakva je ovde situacija? Kako ste registrovani i ko plaća porez i na koji način?
Igor
četvrtak, 25. Jun, 2015.
Prema estimatu koji sam uradio cena od aerodroma do vozdovca je 1050, dok za istu voznju taksisti naplacuju 2000... sto mu dodje skoro 50%! jedva cekam da isprobam aplikaciju! Jedina zamerka je sto se aplikacija i sajt tesko pronalaze!
Ivan
sreda, 24. Jun, 2015.
Zasto samo PayPall kao opcija kupovine kredita?
Vuk
sreda, 24. Jun, 2015.
@ld cene ce biti nize kako smo i rekli uz kupon popuste koje cemo deliti :) @Miroslav Hvala na voznji, u pitanju je bio manji nesporazum jer je sistem naplatio uslugu kao Economy klasu, svakako cemo Vam ovo nadoknaditi :) @Darko Nas dizajn je jedinstven po mnogo cemu, font je svakako drugaciji :) @Svi sa Windows telefonima, ocekujte nas nakon pilot faze, kroz par meseci :)
Glusac
sreda, 24. Jun, 2015.
Vuce podrzavamo te... Apartmandzije Beograda :))) Da li mogu da stavim CAR : GO na web sajt?
Miroslav
sreda, 24. Jun, 2015.
Upravo probao CAR:GO i kostalo me gotovo isto kao taxi, mozda i skuplje (estimate je bio 379, a paltio 670). Vozac je imao malu tremu, posto mu je ovo bila prva voznja :)
Id
sreda, 24. Jun, 2015.
Instalirao, ulatio, jos da probam... Neko je vec komentarisao da cene nisu 50% nize vec 10-15% ali samo napred i to je nesto
Darko
sreda, 24. Jun, 2015.
Ne znam kakav je to tačno odgovor Uber-u ako je preslikana Uber aplikacija, i to za tržište na kome Uber nije ni prisutan. Zar niste makar mogli font drugačiji, čisto iz neke kurtoazije, ako ne kreativnosti? Što se tiče cene i usluge, probaću ovih dana, ako ne danas. Procena za sada kaže da je jeftinije možda 15-20%, ne 50%. Pozdrav.
Ledu
sreda, 24. Jun, 2015.
Naravno, nema aplikacije za Windows...
Tijana
sreda, 24. Jun, 2015.
Rado. Kad/ako naprave app za Windows :)
Sasa
sreda, 24. Jun, 2015.
Samo napred komšija!
Vuk
sreda, 24. Jun, 2015.
@Milos probaj Fare Estimate u Mini klasi :) @Igor Hvala na feedback-u, ubacicemo notifikaciju da je obavezno GPS lociranje za neometani rad aplikacije... @Vlad Slazem se, bice nas tesko naci na storu, ali nadamo se lakse na ulici :) Potrudicemo se da optimizujemo pretragu...
Ica
sreda, 24. Jun, 2015.
Nedavno je u Kaliforniji sud presudio da vozaci Ubera nisu nezavisni contractori vec zaposlena lica. Moze li to biti problem i kod nas?
Vlad
sreda, 24. Jun, 2015.
Pozdravljam ideju, samo bih zeleo da dodam da vam niko nikad nece naci app na storu ako nastavi tamo da se zove CAR:GO. Morao sam cak i kad sam to kucao da udjem u clanak pa tek onda da dodjem do app-a. Mozda bi trebali to da promenite. MVP ne bih komentarisao sada, verujem da ce kroz iteracije za 4-6 meseci biti savrsen.
Igor
sreda, 24. Jun, 2015.
App baguje (postane unresponsive) ukoliko nije ukljucena GeoLokacija, sto dosta otezava ukoliko zelite da manuelno unesete adresu. Fixirajte to i bice sjajna.
Milos
sreda, 24. Jun, 2015.
Pa nije bas jeftinije za 50% vec za nekih 10-15%(Karaburma-Trg) Pozdravljam ideju i nadam se da ce se vremenom srediti cene.