Srbija uvodi poreze na sve digitalne servise i usluge iz inostranstva

Očekuje nas poskupljenje stranih domena, aplikacija, Netflixa, Steama i drugih digitalnih usluga i proizvoda, jer naša država kreće i da za njih naplaćuje PDV od 20%.

Strahinja Krstić
23/02/2017
poreze na sve digitalne usluge iz inostranstva

Krajem prošle godine doneta je odluka da će se u Srbiji PDV naplaćivati i na digitalne proizvode i usluge koje prodaju strana pravna lica domaćim fizičkim licima (b2c). Ova promena je zapravo usklađena sa zakonodavstvom Evropske Unije, gde se primenjuje već više od dve godine.

Za ovu vest, prvi su saznali domaći gejmeri kada je Steam poslao obaveštenje da će od 1. aprila cene za kupce iz Srbije biti 20% više. Međutim, ista sudbina očekuje i prodavce domena, različitih streaming usluga (Netflix, Amazon Prime, Spotify), Google proizvode, mobilne aplikacije i sve ostalo što kupujete kao privatni korisnici.

Za one koji prodaju digitalne usluge i servise iz Srbije, ovo je dobra vest, jer će vam pomoći da budete konkurentniji, s obzirom da svakako plaćate porez.

Međutim, za sve one koji prodaju svoje usluge nama, promena neće previše lako pasti. Osim toga što ne postoji iznos do kog ne važi oporezivanje, nije omogućeno ni onlajn registrovati se za naplatu, te je za strane prodavce neophodno da angažuju poreskog agenta u Srbiji da pripremi i podnese zahteve za povraćaj poreza.

S obzirom da je onlajn plaćanje u Srbiji još uvek slabo razvijeno, ostaje da vidimo kako će strani prodavci digitalnih servisa odreagovati ukoliko su prometi niski naspram troškova poštovanja procedura nametnutih od strane države. Moguće da će povećati cene, ukinuti usluge ili ih dodatno odložiti (čuveni srpski AppStore na primer). Sigurno bi bilo bolje da država digitalizuje i sistem za prodavce ne bi li osigurala zapravo poštovanje zakona i zadržala ponudu za svoje građane.

Pažnju treba da obrate i domaći startapi koji su eventualno negde drugo registrovani, jer kazne za nepoštovanje ovog zakona iznose od 10.000 do 2 miliona dinara. Takođe, ukoliko ste domaća firma koja kupuje digitalne usluge druge firme iz inostranstva (npr. Facebook ili Google oglašavanje), postoji način da budete oslobođeni poreza na dobit po odbitku.

Više detalja o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dodatu vrednost možete pogledati ovde.

Strahinja Krstić

Objavio/la članak.

četvrtak, 23. Februar, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Strahinja Krstić

subota, 25. Februar, 2017.

Zdravo Nemanja, Hvala na sugestiji :) Potrudićemo se da i tu temu obradimo uskoro. Pozdrav!

Nemanja

petak, 24. Februar, 2017.

Odlican clanak! Bilo bi super kada biste napisali koja su pravila i obaveze prilikom otvaranja startupa u Bugarskoj npr. (ukoliko imate nkog sa takvim iskustvom)

Marko

petak, 24. Februar, 2017.

Nisam razuomeo ko ovde treba da plati porez? Pruzaoc ili korisnik usluga? Dal je Adwords duzan da plati Srbiji ili korisnik koji zakupljuje prostor na adwordu

Marko Kaćanski

četvrtak, 23. Februar, 2017.

Odlično napisan članak! Ako primate predloge za nove tekstove, mislim da bi za puno čitalaca bio zanimljiv prikaz funkcionisanja ovoga u EU tj. kako su tamo sredili prijavu stranih firmi za plaćanje/povraćaj poreza itd.