Potpuno nov activeCollab 3: unapredjeno upravljanje projektima, u pripremi SaaS verzija

Vukašin Stojkov - 22. Maj, 2012.

Treća verzija activeCollaba, jednog od najuspešnijih globalnih veb proizvoda iz Srbije, je javno dostupna od juče. Nova verzija ove popularne aplikacije je stigla nakon višegodišnjeg rada novosadske firme A51, čiji je ovo glavni proizvod.

ActiveCollab je započeo život kao besplatna open source aplikacija za upravljanje projektima, da bi od 2007. postao uspešan komercijalni proizvod. Među više od 10.000 biznisa koji koriste activeCollab spadaju Dizni, Nokija, BBC, Adobe, Cisko, Stenford i drugi.

Nova verzija predstavlja značajan skok unapred u odnosu na prethodne. Celokupan korisnički interfejs je prerađen, dostupna je mobilna verzija i uvedene su brojne nove funkcionalnosti.

Između ostalog AC3 će omogućavati klijentima (i potencijalnim klijentima) da korisnicima platforme šalju zahteve za ponude, zatim fakturisanje i naplaćivanje klijentima, integraciju sa mail klijentom i mnoga druga unapređenja.

Biznis model activeCollaba ostaje (za sada) jednokratna prodaja licenci – 499 dolara za Corporate sa potpunim i 249 dolara za Small biz licence sa manjim setom funkcionalnosti. U obe varijante, korisnici moraju sami hostovati softver.

U intervjuu sa Ilijom Studenom, ko-osnivačem A51, saznajemo između ostalog da je do kraja godine u planu i puštanje Software as a Service verzije AC3, gde bi korisnici plaćali za korišćenje aplikacije na mesečnom nivou, bez potrebe da je sami hostuju.

Šta je najveće unapređenje koje AC3 donosi u odnosu na prethodno izdanje?

Problem je izabrati jednu pojedinačnu stvar pošto smo radili na unapređenju svake sekcije. Bukvalno ne postoji ni jedan deo sistema koji nije osvežen i unapređen.

Ipak, mislimo da će se ljudima najviše svideti opšta unapređenja interfejsa, outline i timeline alati, kao i zaokruženje mnogih sekcija po pitanju funkcionalnosti (tasks, invoicing, home screen itd).

Kakve su reakcije korisnika koji su imali prilike da testiraju AC3?

ActiveCollab 3 je u beti od Nove Godine, tako da se već dosta ljudi susrelo sa njim.

Iskreno, ne sećam se da sam naišao na komentar gde korisnik misli da je nova verzija loša i da će ostati pri staroj. Gotovo svi komentari koje smo do sada dobili su pozitivni, uz niz sugestija, naravno.

Izrada i lansiranje ove verzije aplikacije je dosta kasnilo. Šta je bio razlog, da li ima lekcija koje ste izvukli i koje bi podelio?

Prethodne dve godine su bile godine ulaganja: u proizvod, u tim, u način na koji radimo, tako da mi ni na sekund nije žao.

Što se samih grešaka tiče, najznačajnija je ta što smo pustili da se stvari na kojima radimo otrgnu kontrolu. Vukle su jedna drugu, da bi se na kraju pretvorile u mamutski projekat kome se ne vidi kraj.

No, sada kada samo do tog “kraja” došli, mislim da imamo lepo zaokružen proizvod koji nam omogućava da gradimo dalje.

Da li ćete i kada ponuditi activeCollab kao SaaS (Software as a Service)?

Zupčanici su se pokrenuli i mi već par par meseci koristimo activeCollab na platformi koju planiramo da do kraja godine ponudimo i klijentima.

Kao i sa svakim proizvodom, i ovde ima puno posla, tako da nemamo precizno definisan rok kada će servis biti dostupan, ali na tome se uveliko radi.

No, pre toga da pomognemo ljudima da se prebace na activeCollab 3 – to je prioritet.

Šta je sledeći korak – odmor ili nešto novo?

Nikada nismo sebi uskraćivali odmor, ali nismo ni preterivali u tome, tako da guramo standarno, kao do sada.