Signal, aplikacija za razmenu poruka koja podržava enkripciju, objavila je niz oglasa na Instagramu koje je Facebook ubrzo zabranio. Cilj oglasa bio je da pokažu korisnicima mnoštvo podataka koje ovi tehnološki giganti prikupljaju.

Budući da Instagram i Facebook dele istu platformu za oglašavanje, svi prikupljeni podaci do kojih dolaze dok listate njihove fidove slivaju se u istu bazu podataka, koja se kasnije može koristiti za ciljane oglase na bilo kojoj od ove dve platforme.

Upravo koristeći se ovim podacima, Signal je uspeo da stvori neke veoma precizne, možda i previše precizne, ciljane oglase. Ti podaci uključuju osnovne detalje, kao što su vaše godine ili grad u kojem verovatno živite. Mogu da uključuju i detaljnije podatke – da li trenutno tražite novi dom ili da li ste veliki ljubitelj energetskih pića, pisao je Gizmodo.

Facebook je ovakvu transparentnost video kao provokaciju odlučio da blokira na svojim platformama za oglašavanje. Signal je u objavi na svom blogu rekao da je nalog koji su koristili za prikazivanje ovih oglasa ugašen pre nego što je većina oglasa uspela da dosegne ciljanu publiku — postoji mogućnost da su ovom zabranom i masivnim objavljivanjem ove vesti uspeli da dosegnu veću publiku jeftinije.