IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Radomir Basta, CEO i Lead SEO strategist u Four Dots inbound marketing agenciji i predavač na Institutu za Digitalni Marketing nam piše o tome kako da startapi planiraju SEO strategiju
U svetu u kome se svake sekunde osnuju po tri kompanije, predstaviti novu ideju globalnoj publici veliki je izazov za sve preduzetnike. Istina je da internet nudi mnoštvo mogućnosti za povezivanje, reklamiranje i umrežavanje, ali do istinske prepoznatljivosti na njemu može se stići samo strateškim planiranjem, koje treba da počne i pre nego što se novi binis pokrene.
Kao jedan od ključnih faktora uspeha u modernom poslovanju, prisustvo na internetu postaje obaveza za preduzeća svih veličina, a dobro optimizovani sajt osnov za širenje autoriteta. Međutim, sve je teže izbiti na prvu stranu pretrage na Google-u, koja je danas primarni način informisanja potrošača.
U vezi sa tim, jedno od ranijih istraživanja navodi da čak 81% potrošača u svetu pretraži Google pre nego što se odluči da kupi određeni proizvod ili uslugu, a od toga više od dve trećine klikne samo na neki od prva tri rezultata.
S obzirom na takve navike potrošača, jasno je zašto sajt kompanije mora imati dobre pozicije u pretrazi i zašto je SEO sve značajniji za one koje tek počinju da grade svoje globalno, virtuelno prisustvo.
Iako se SEO najčešće primarno povezuje sa optimizacijom različitih elemenata na samom sajtu, celokupna strategija obuhvata mnogo više od toga. Zato na SEO treba gledati kao na proces koji počinje onog momenta kada odlučite da osnujete startap i izgradite sajt, pri čemu ključ uspeha leži ne samo u vašem sajtu nego i u kanalima na kojima ga promovišete.
Ovo su samo neki od koraka koje pri tome treba uzeti u obzir:
- Analizirajte pretrage u vezi sa vašim brendom ili proizvodom. Pomoću Google-ovog Keyword Planner alata možete dobiti dosta jasan uvid u pretrage koje ljudi koriste da bi došli do vašeg proizvoda, a koje vi možda niste uzeli u obzir. Prema tim saznanjima, treba organizovati i sadržaj na sajtu kako bi i korisnicima, a i Google-u bilo jasno šta vi to tačno nudite. Pored Keyword Planner alata možete dobiti dodatne ideje i pomoću Übersuggest i sličnih free servisa.
- Istražite konkurenciju. Kao i u opštoj strategiji poslovanja, analiza konkurencije jedan je od ključnih koraka koji vam pomaže da bolje definišete jedinstvenu ponudu koju ćete plasirati. Pregledajte koliko vaša direktna i indirektna konkurencija ulaže u SEO i vidljivost na netu da biste bolje odredili svoju strategiju. Za inicijalne SEO analize konkurencije možete iskoristiti jedan od mainstream alata kao što su Ahrefs ili Majestic.
- Nađite dobar hosting. Izbor osnovnog hosting plana po najnižoj mogućoj ceni može stvoriti tehničke prepreke za rast i zato se morate odlučiti za onaj koji nudi maksimalnu pouzdanost i brzinu, jer to i sam Google vidi kao element korisničkog iskustva. Brzina sajta je, naime, jedan od 200 signala koje Google uzima u obzir pri rangiranju sajta u pretrazi, a to je jedan od faktora na koji utiče i izbor hosting kompanije.
- Pažljivo izaberite domen. Dok je ranije bilo popularno kupovati domene koji u sebi sadrže ključne reči (exact match domain name), danas Google ima tendenciju da ponekad čak i sakncioniše takve stvari ili u najboljem slučaju ne favorizuje takve domene. Zato je bezbednije uzeti domen koji sadrži ime brenda, a to ne mora nužno da bude .com, koji će u velikom broju slučajeva biti ili preskup ili zauzet. Naravno, ako razmišljate o globalnoj prepoznatljivosti, kod za državu poput domena .rs neće vam puno pomoći i zato je važno naći nešto što je dovoljno transparentno, a dovoljno blisko samom imenu vaše kompanije. Iz tog razloga, Four Dots je, na primer, za svoje alate odabrao .me, koji nudi kratke, premijum domene (u našem slučaju dibz.me i base.me), koji se lakše mogu izbrendirati i dovesti do prvih pozicija na Google-u
- Postavite „pre-launch“ ili „coming soon“ stranicu. I pre nego što vaš sajt bude gotov, najosnovnije postavke možete optimizovati postavljanjem samo jedne stranice koja će sadržati osnovne podatke o vašoj kompaniji, kao i ciljne ključne reči. Takva stranica pomoći će Google-u da brže indeksira vaš sajt, a njome možete već početi da gradite linkove tako što ćete je promovisati na društvenim mrežama, poslovnim direktorijumima i sličnim sajtovima koji mogu imati vrednost za vaše poslovanje.
Iako se možda čine osnovnim, ovih nekoliko koraka mogu biti od ključne važnosti za uspeh čitave SEO strategije i zato im treba pristupiti strateški. Svaka od ovih promena nakon lansiranja sajta može negativno uticati na vaše pozicije, zbog čega je sigurnije rešiti ove korake na vreme.
Ono što vlasnici sajtova i danas često previde jeste činjenica da sama optimizacija elemenata na sajtu ni blizu nije kraj SEO-a. Naime, dobre pozicije se moraju ne samo postići, već i održavati, što zahteva konstantan rad i unapređivanje, uglavnom kroz strategiju sadržaja i građenje linkova.
Naime, osim pisanja sadržaja za stranice sajta koji sadrži ključne reči, dodavanja meta oznaka i opisa redovno ažurirarnje sadržaja u vidu bloga jedan je od načina da vas Google više zavoli. Međutim, osim što vam redovno pisanje postova pomaže da brže zauzmete dobre pozicije, ono ima ogroman uticaj na nastup na društvenim medijima i dobijanje linkova sa drugih sajtova, pri čemu je ovo drugo jedan od najznačajnijih faktora za dobre pozicije.
Baš iz tog razloga, važno je kombinovati tehnički SEO sa raznim strategijama za stvaranje i distribuciju različitih formi sadržaja, kako bi se vaš sajt dobro rangirao na svimrelevantnim internet kanalima.
Objavio/la članak.
utorak, 29. Mart, 2016.