IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Pre nedelju dana se u Berlinu održao Seedcamp Week na kom je učestvovalo 20 timova iz različitih gradova Evrope. Startapi su se nadmetali za investiciju ovog seed fonda, mesto u njihovom portfoliju i pristup bogatoj mreži kontakata u Evropi i SAD. Za pobednike događaja su izabrana četiri startapa, koja su pozvana da se pridruže Seedcampu –
Pre nedelju dana se u Berlinu održao Seedcamp Week na kom je učestvovalo 20 timova iz različitih gradova Evrope. Startapi su se nadmetali za investiciju ovog seed fonda, mesto u njihovom portfoliju i pristup bogatoj mreži kontakata u Evropi i SAD.
Za pobednike događaja su izabrana četiri startapa, koja su pozvana da se pridruže Seedcampu – Fishbrain, Countly, SmartWard i, po prvi put jedan tim iz Srbije, TruckTracka: Zagrevanje motora” href=”http://startit.rs/prvih-mesec-dana-trucktracka-zagrevanje-motora/” target=”_blank”>TruckTrack.
Većina se direktno kvalifikovala na konferenciju dok su 7 timova bili prisutni kao pobednici nekih od mini Seedcamp-ova prethodno održanih u drugim gradovima Evrope (Istanbul, Tel Aviv, Stokholm i Beograd).
Timovi iz 15 različitih gradova su dokazali da se Stari kontinent iz godine u godinu sve više približava stepenu inovacija koja se do skoro očekivala samo iz US. Ideje koje su se mogle čuti definitivno podsećaju na pitch-eve koji se svakodnevno predstavljaju u Dolini ili NY te se nameće jednostavno pitanje da li Evropa zaista postaje jaka startup scena vredna investiranja.
Seedcamp Berlin je svakako osveženje za svetsku tech startup scenu i po mnogo čemu simboličan, najavljujući moguće geolokacijske promene fokusa u svetu ozbiljnih investitora i svrstavanje Evrope u postojeći startup ekosistem (rame uz rame sa Valley i NY).
Dvadeset timova su kao učesnici uspeli da zainteresuju svojim idejama mnoge pre svega zbog radoznalosti a i zbog opipavanja pulsa visoko obrazovane populacije u oblasti IT-a koja je pretežno ostala u senci tokom proteklih mehura. Međutim, ovaj puls ipak nije imao wow efekat.
Većina startapa je zaista inovativna koliko i njihovi konkurenti iz Doline, gotovo svakodnevne ideje bazirane na “share it with your friends”, “stay connected” i “be more productive” nisu izostale ni u Berlinu. Ali biti inovativan koliko i američka startup scena nije ono što se očekivalo od nove obećane zemlje, što je u ovom slučaju Evropa.
Iz prostog razloga što je tržište zasićeno, ne znači da sveža krv može da to uspešno reši ali na “drugi način” te nije iznenađujuće zbog čega su pobednici bili baš oni ranije pomenuti – TruckTrack, Smartward, Countly i Fishbrain.
Fishbrain, iako B2C startup, cilja tržište pecaroša jer se ispostavilo da je prilično nepokriveno () te samim tim ideja je bila originalna a teško je odoleti originalnim idejama koje ciljaju tržište bez pravih konkurenata. Činjenica je da ne postoji aplikacija sa kojom je pecarošima, ljudima koji na svoj hobi troše sumanute novčane iznose, lako omogućeno da saznaju korisne savete od drugih pecaroša u realnom vremenu.
Što se ostalih pobednika tiče, čini se da njihov uspeh šalje jednu prilično jasnu poruku startup zajednici – B2B jednostavno previše vredi da bi se ignorisao a ignorisao se prilično prepuštajući korporacijama monopol i rešenjima koja su dovoljno inertna da bi se očekivao stepen inovacija kao što je to u B2C delu svih ovih godina.
Što se B2C startup-ova tiče, treba spomenuti Petcube. U pitanju je zapravo jedna vrlo interesantna ideja koja dozvoljava vlasnicima kućnih ljubimaca da budu preko jednostavnog uređaja u obliku kocke budu uvek u kontaktu sa svojim ljubimcem, dok nisu fizički prisutni. Iako na prvi pogled podseća na digitalizaciju kućnog ljubimca u vidu japanskih uređaja od pre 10 godina, ideja je prilično originalna u smislu da se zapravo radi o pravom kućnom ljubimcu ali je verovatno isuviše cool da bi zaživela trenutno. Ovo je inovacija koja je očigledno dobrodošla ali zbog brutalne istine ekonomije, nije mogla da zadobije prioritet među problemima u IT sektoru koje treba rešiti.
Nije iznenađujuće zbog čega je B2B ideja dominirala ovom konferencijom, jednostavno nema ih previše a da su cool. Smartward je jedinstven primer MVP proizvoda koji rešava jedan jednostavan problem – task management sistem sa notifikacijama koji potencijalno uslužuje širok spektar konzumenata u medicinskom sektoru unapređujući način komunikacije između doktora i osoblja u bolnici. Revenue ove industrije je poprilično na zavidnom nivou.
TruckTrack je sa druge strane jedinstven primer zbog čega preduzetnici nisu bili fokusirani na potrebe tržišta već isključivo na svoje ideje. Napadati jednu od vodećih industrija po bruto dohotku sa jednim SaaS rešenjem je svakako veoma drzak poduhvat, ali njihov plasman zapravo dokazuje koliko je neophodno postojanje jednostavnog softvera koji auto prevoznicima omogućuje da prate svoje troškove, informacije o rutama, robi i svojim vozačima.
Countly bi svakako bio zaključak ako na osnovu Seedcamp pobednika istražujemo potrebe industrije. Radi se o web sajtu sa koga je prilično jednostavno moguće pratiti statistiku korišćenja Vaše mobilne aplikacije u realnom vremenu. B2B koji napada tržište B2C startup-ova je svakako dobrodošao u svetu gde je B2C prezasićen, te zajedno sa Smartward i TruckTrack poručuje jednostavnu poruku – zašto niste ranije mislili o stvarnim potrebama tržišta?
Berlin, kao evropska prestonica alternativnih pogleda na svet, možda je upravo dao alternativni pogled na startup zajednicu i kao takav, ne treba ga ignorisati posebno zbog odgovora jednog od najuticajnijeg akceleratora na ovim područijima.
Fokusirajte se na potrebe biznis korisnika.
Objavio/la članak.
četvrtak, 23. Maj, 2013.