Sajt britanske tinejdžerke „odredio sudbinu” za gotovo 1.000.000 kineskih beba

Za roditelje u Kini jako je važno da daju detetu ime tako da može da se izgovori na engleskom jeziku.

Britanska tinejdžerka Bo Džesup napravila je sa svega 15 godina sajt koji pomaže u jednoj od najvažnijih aktivnosti u životu svakog Kineza – pronaći kulturološki odgovarajuće ime na engleskom jeziku za svoju tek rođenu bebu.

Kako želite da zvuči ime vašeg deteta i kakav karakter da nosi? Da li je pametan, elegantan ili je uporna i kreativna? Od 12 ponuđenih osobina, može se izabrati pet i na osnovu toga će vam softver ponuditi tri imena po ceni od 9,98 juana (150 dinara).

Tako spolja izgleda način na koji funkcioniše Special Name, veb stranica koja je u prvih šest meseci zaradila 60.000 dolara i bila kuma za 200.000 beba. Bilo je to pre pet godina. Danas se ta cifra bliži pragu od milion imena datih kineskim devojčicama i dečacima.

Bo je za CNBC ispričala kako je uopšte sve počelo. 

Ona je s ocem putovala u Kinu i tamo je upoznala Vang, mamu koja ju je upitala za pomoć oko imenovanja svoje trogodišnje ćerke. U tamošnjoj kulturi se izbor imena smatra sudbinskom stvari, pa se ona daju u skladu s očekivanjima roditelja o tome kakav život njihova deca treba da vode i kakvi ljudi da postanu. 

Sve to izgleda lako s dva do tri znaka kineskog pisma, ali dosta je nezgodno za internacionalnu upotrebu. Zato je Bo pomislila, ako je jednoj mami bila potrebna takva pomoć oko izbora internacionalnog imena za dete, sigurno postoje roditelji s istim problemom. 

Po povratku u Veliku Britaniju, pozajmila je 1.500 funti (193.000 dinara) od tate, kako bi programeru platila da joj izradi sajt. Ona je bila zadužena za pravljenje baze više od 4.000 muških i ženskih imena, kojima je pripisivala po pet osobina.

„Ljudi me često pitaju kako imam vremena da dam imena svim tim bebama? Isto kao što Google pretraživač pronađe sve od jednom, imam algoritam”.

Proces je potpuno automatizovan i svakom roditelju nudi po tri predloga za ime. Na mesečnom nivou se baza ažurira, a mali tim ljudi u Kini se bavi samim tehničkim delom. Trenutno je u pregovorima za prodaju svoje kompanije, koja joj je uz zaradu, kojom plaća svoje studije, donela i brojna iskustva potrebna za naredne poslovne poduhate.  

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Petar Paunović

Unesite termine za pretragu