Uživanje u razgovorima

“Nakon što razmenite dovoljno reči ili provedete dovoljno vremena razgovarajući, nešto klikne. Ljudi se opuste i kažu vam više o onome čime se bave, šta se dešava, šta su naučili u poslednje vreme, ili šta ih muči. To je, valjda, ona osnovna zajednička osobina ljudi – da uživaju u pričanju i slušanju priča.”

Marko Anastasov - 11. Septembar, 2015.

Jedna od manje očiglednih stvari u kojima uživam vodeći kompaniju izgrađenu oko proizvoda jesu različiti razgovori koje imam sa našim korisnicima.

Sve počinje formalnom prepiskom, započetim zahtevom za podršku, intervjuom sa mušterijom ili feedback diskusijom. I često se tu i završi.

Ali ponekad, nakon što razmenite dovoljno reči ili provedete dovoljno vremena razgovarajući, nešto klikne. Ljudi se opuste i kažu vam više o onome čime se bave, šta se dešava, šta su naučili u poslednje vreme, ili šta ih muči. To je, valjda, ona osnovna zajednička osobina ljudi – da uživaju u pričanju i slušanju priča. Ja svakako uživam u tome.

Primetio sam da se često ponavlja lekcija za startape da treba da izađu i razgovaraju sa svojim trenutnim ili potencijalnim korisnicima.

Ljudi postanu pomalo opsednuti idejama koje imaju i počnu da ignorišu ostatak sveta. Znam kako je to. Nove ideje mogu da budu zaista uzbudljive. Ali ako pravite proizvod, a ne razgovarate sa svojim korisnicima na redovnim nivou, nećete promašiti samo tržište. Propustićete i dnevno zadovoljstvo uspostavljanja ljudskog kontakta.