Region dobio prvi TV kanal rezervisan samo za esports

Domaća esports publika će od 22. juna dobiti priliku da gleda odabrane momente iz sveta gejminga i uživa u domaćem i svetskom esports sadržaju.

Sanja Vatić
14/06/2019

Danas se gledaoci esporta i nagrade na takmičenjima u igranju video-igara broje u milionima. Esports scena ne posustaje već godinama, a paralelno sa svetskim tokovima počeo je da se dešava rast amaterske esport scene u regionu.

Tako je nedavno formiran sistem Nacionalnih Esport Liga, a sada je na pomolu novi medijski prostor za esports. Naime, Fortuna Esports, koja je deo United Media-e, 22. juna pokreće prvi regionalni esports kanal – SK Esports.

Stanje scene

Pre dve godine među milenijalcima je zapažen ozbiljan procenat (53 odsto) gledalaca esporta na globalnom nivou. U isto vreme je zabeleženo sve češće sklapanje partnerstava kako bi esport postao deo mejnstrima – tradicionalni sportski klubovi počeli su da akviziraju i investiraju u esports timove.

U skladu s tim je i UEFA pokrenula svoju esports ligu eChampions, postoje engleska ePremier liga, kao i FIFA eWorld Cup, a kako to već biva sa svakom aktivnošću kojoj naglo poraste popularnost već se lobira i da esports postane zvaničan sport Olimpijskih igara.

Značajno je i to što broj strimovanih sati na Twichu raste iz godine u godinu, baš kao i mesečan broj gledalaca esporta. Povećanje broja gledalaca prati povećanje fonda za nagrade na takmičenjima koja se organizuju širom sveta (i oba se broje u milionima).

Iz svih ovih razloga, direktora organizacije Fortuna Esports Mihajla Jovanovića Džarila pitali smo da prokomentariše prilike na domaćem esports terenu:

Domaća scena je izuzetno perspektivna, ali je još uvek u ranim fazama razvoja. Uspeli smo da napravimo veliki skok u jako kratkom vremenskom periodu i sada je neophodno da pravilno kanališemo dalji rast. Verujem da je pre svega važno da se formiraju jaki esport timovi i organizacije, kao i da igrači shvate da moraju da grade svoje lične brendove. Ovo su izazovi, ali takođe i neverovatne prilike za brendove da se ugrade u temelje tog razvoja i postanu sastavni deo domaće scene.

Kako se desio SK Esports?

Bar dva koraka vodila su ka SK Esportsu. Prvi je taj što je Sport Klub prvi sportski TV kanal koji je esport pre nekoliko godina uvrstio u svoju programsku šemu, i on je od tada njen sastavni deo. Od tada je i domaći i svetski esport nastavio da se razvija, a na tu temu Džaril kaže:

Uvođenjem esportsa na jedan tradicionalni televizijski kanal sve više kvalitetnog sadržaja je postalo dostupno. Ta „kritična masa“ sadržaja je praktično neophodan preduslov za pokretanje zasebnog TV kanala.

Sama ideja o posebnom esport kanalu postoji već veoma dugo jer su gaming i esport trend među mlađom populacijom koji postaje deo svakodnevnice, ali tek sada su se ostvarili uslovi da se on i pokrene.

Drugi korak bilo je to što su ovog marta formirane nacionalne esports lige u regionu (Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora) i to kroz saradnju turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune esports. Time je otvorena mogućnost domaćim timovima da uđu na evropsku esports scenu, kao i prostor da se još više popularizuje esport. Na formiranje ovih liga nadovezuje se lansiranje kanala:

Nacionalne Esport Lige su logičan nastavak naših napora da razvijemo esport u regionu na svim nivoima. SK Esports će svojim medijskim prostorom dati šansu novim, mladim talentima da dobiju svojih pet minuta slave, nešto što pre toga nije bilo moguće.

Baš kao što u svetu esports kanali sa sobom nose veliki potencijal za marketing, tako Džaril očekuje da će biti i u Srbiji. Biznis logiku iza pokretanja kanala objašnjava sledećim rečima:

Esport je praktično marketing platforma preko koje se komunicira sa mladima. Iako je ona većinski digitalna, ona ne živi isključivo na internetu već je prisutna kroz događaje i televiziju, a u našem regionu upravo televizija je i dalje najjači kanal komunikacije i zadržava poseban značaj među ljudima.

Znamo da agencije i brendovi žele da dopru do ove mlađe populacije, ali da se planovi i budžeti kreiraju pre svega za TV. Digital jeste u porastu ali je i dalje nešto novo, kompleksno i ponekad je teško objasniti njegove mogućnosti i vrednost. Kada se na to doda esport koji je još noviji, borba postaje još teža. Kroz SK Esports povezujemo esport i njegovu publiku sa kanalom komunikacije čije je funkcionisanje svima poznato.

Iz ovog razloga nameće se pitanje da li u Srbiji postoji dovoljno publike da se pokretanje toliko specijalizovanog kanala isplati. Kako Džaril kaže, ispitivanje tržišta u klasičnom smislu nisu radili, već su se vodili sopstvenim brojkama:

Mesečno između 50 i 100 hiljada ljudi pogleda naš sadržaj putem YouTube-a, a neko opšte pravilo je u svakoj zemlji između 2-5% populacije spada u esport fanove, još više u „gejmere“. Naravno, trend rasta je sveprisutan i očekuje se da će ove brojke samo rasti. Nove generacije su ključ. Ranije su poneka deca bila gejmeri, a danas tek poneko dete ne igra video igre.

Tako će domaća esports publika od 22. juna dobiti priliku da gleda odabrane momente iz sveta gejminga i uživa u domaćem i svetskom esports sadržaju, a oni koji se nalaze iza programske šeme očekuju da će ovim putem povećati stepen svest među ljudima da „esport postoji, da je to realnost i fenomen koji je tu da ostane“.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

petak, 14. Jun, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije