Razmišljajte o poslovnom modelu od samog starta startapa

Juče i prekjuče je u Beogradu organizovan Balkan Venture Forum, konferencija koja je okupila veliki broj investitora iz Evrope u glavnom gradu Srbije. Branko Milutinović, zvezda konferencije ako je suditi po mejnstrim medijima i učesnicima konferencije sa kojima smo pričali, je pored ključnog govora koji je održao prvog dana učestvovao u panelu na temu skaliranja

Vukašin Stojkov
24/11/2012

Juče i prekjuče je u Beogradu organizovan Balkan Venture Forum, konferencija koja je okupila veliki broj investitora iz Evrope u glavnom gradu Srbije.

Branko Milutinović, zvezda konferencije ako je suditi po mejnstrim medijima i učesnicima konferencije sa kojima smo pričali, je pored ključnog govora koji je održao prvog dana učestvovao u panelu na temu skaliranja gde je istakao jednu bitnu i vrednu poentu za sve regionalne preduzetnike.

Nismo u Silicijumskoj dolini

Fakat je da — nismo. Međutim, kao što se može videti iz primera njegove i nemalog broja drugih kompanija, ovo nas ne sprečava lokalne ekipe da ostvare globalni uspeh, doduše uz svest i prihvatanje ograničenja lokalnog ekosistema.

Drugim rečima izuzetno je izazovno ako ne i nemoguće ovde praviti kompaniju poput Twittera ili Foursquarea, sa idejom da se dođe do stotina miliona korisnika uz trošenje stotina miliona dolara bez jasnog i solidnog poslovnog modela. Između ostalog naprosto ne postoji dostupan kapital (odnosno odgovarajući investitori) za poduhvate ovog tipa.

Zbog toga je, kako je Branko naveo,

morate razmišljati o poslovnom modelu od prvog dana kada krenete da gradite svoj startap.

Ovaj pristup je između ostalih uspeo upravo Nordeusu, ManageWP-u i activeCollabu i može služiti mladim preduzetnicima kao uzor za način razmišljanja o poslovnom modelu svojih kompanija.

Skaliranje najveći izazov, misija najveći motiv

Branko je naveo da je skaliranje i jedan od najvećih izazova za preduzetnike, mada možemo reći da je svakako i veoma lep izazov za imati.

Kada je u pitanju skaliranje tima, dovođenje sjajnih novih ljudi tokom faze rasta, Igor Bogićević iz Seven Bridges Genomicsa je istakao da je smislena misija jedan od najboljih načina da ih privučete.

U slučaju ove srpsko-američke kompanije Igor i ekipa su “imali sreće” pa privlačenje novih ljudi ide dosta lako uz misiju koja je usmerena ka pomaganju lekarima da izleče teške bolesti poput raka i mnogih retkih genetskih oboljenja.

Fotka via 24sata

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

subota, 24. Novembar, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije