Pumble, domaći intrakompanijski startap koji olakšava posao PRovcima

Zoja Kukić - 6. Avgust, 2014.

Iako se zna da donose pozitivne rezultate, u praksi je teško meriti efekat marketing i PR ulaganja, a Pumble je novi domaći startap koji planira da upravo reši taj problem i pomogne u svakodnevnim aktivnostima profesionalcima koji se bave odnosima sa javnošću. 

Ovo je još jedan interkompanijski startap koji se u poslednje vreme pojavljuje u našoj zemlji, a Nenad Milanović, direktor do skora isključivo autsorsing kompanije COINGa je na ideju došao kroz razgovor sa dosta eksperata iz oblasti marketinga i PRa i počeo da istražuje problem i traga za rešenjem. Od ideje do lansiranja njegov tim je došao za 10 meseci.

Proizvod je namenjen Marketing i Public Relations profesionalcima, ali može biti koristan svakome ko želi da održava svoje lične medija kolekcije. Pumble svojim korisnicima olakšava dosta različitih aktivnosti – od ažuriranja i vođenja PR strane na sajtu, preko praćenja rezultata medijske pokrivenosti i održavanja baze relevantnih publikacija do kreiranja izveštaja i koordinacije tima.

Pumble je trenutno besplatan za sve korisnike i kako nam Nenad kaže, planiraju da tako ostane dok ne budu sigurni da je njihov proizvod ono što je potrebno njihovim klijentima:

nenad milanovicImamo dosta ideja oko monetizacije ali pre konkretnih koraka imamo zadatak da stvorimo community i da na nedeljnom nivou vršimo unapređenja i dodajemo nove funkcionalnosti. Kada se stvori zajednica, monetizacija nije problem sa ovakvim proizvodima.

Činjenica da COING posluje širom sveta, a da imaju poslovnicu i u San Francisku omogućila im je da iskoriste konekcije koje već imaju da dobiju fidbek za svoj proizvod i ideju kroz razgovore sa marketing profesionalcima na različitim kontinentima i oni su im ujedno i prvi korisnici.

Screens_v2

Osim preko ličnih kontakata i promocije “od usta do usta” planiraju da do korisnika dođu i različitim marketing aktivnostima, među kojima su svakako kampanje na pretraživačima i društvenim mrežama, ali i prisustvo na događajima i sajmovima relevantnim za industriju koju žele da privuku.

Proizvod upravo lansiran, sada vreme za usavršavanje

Proizvod koji je juče zvanično lansiran je MVP koji, kako smo već naglasili, planiraju da nadograđuju na osnovu povratne informacije od korisnika. Ono čime svakako planiraju da nadograde postojeće funkcije je i razvijanje programa lojalnosti za postojeće korisnike.

Dugoročni cilj jeste da objedinimo velik set korisnih alata za marketing industriju i time stvorimo radno okruženje koje je lako dustupno svima kroz browser.

PR je svakako zanimljiva oblast i postoje različita softverska rešenja koja žele da pomognu ovim stručnjacima da efikasnije rade svoj posao. Većina njih je usko fokusirana, bave se društvenim mrežama, različitim oblastima poslovanja (postoje i proizvodi koji pomažu samo startapima – Publicize, Press friendly ili AirPR) ili samo jednim segmentom PRa (kao što je npr. BiteSizePR koji prati vesti drugih kompanija iz slične oblasti i daje vam predloge kako da se i vi pojavite u medijima ili Myrasoft koji šalje saopštenja i najave).

Pumble je neka vrsta upravljačkog alata za one koji se bave PRom ili marketingom. Dominantno rešenje ovog tipa ne postoji, ali postoje oni koji pokušavaju da na sličan način pomognu ovoj grupaciji, kao što je Vocus ili BurrelesLuce Workflow. Kako su svi na samom startu, šanse su za sve tu, a novosadska ekipa planira da bude brza i da sluša svoje korisnike.

Pumble tim trenutno broji 9 članova i, kako do sada, tako i na dalje planiraju da se samostalno finansiraju. Iako ne traže investitora, žele da se što više uključe u zajednicu i razgovaraju sa svima koji vide priliku da daju momentum onome što rade.

Što se daljeg razvoja tima tiče, svakako ćemo pratiti i nadamo se da će ispuniti svoje planove. Svakako je lepo videti da kompanije koje su se već ostvarila u autsorsingu počinju da rade i na sopstvenim projektima, kao što je nedavno uradila COFA Media, Alensa i kako je na kraju i Eipix došao tu gde jeste.