Od momenta kada je svet zbog pandemije izmenio režim svog funkcionisanja, prve vesti o gubicima su stizale upravo iz avio industrije. U Americi, pad koji ona beleži je dostigao 95 procenata, a prema navodima Bloomberga, poslovna putovanja avionom će biti za četvrtinu niža nego pre pandemije. 

Nakon postepenog popuštanja mera i otvaranja granica nekih zemalja, pojedini putnici su izabrali da putuju na dalje destinacije avionom, ali nema govora o vraćanju na nivo iz 2019. godine.  

Kako piše Fortune magazine, prema njihovom istraživanju polovina od 500 izvršnih direktora kompanija je izjavilo da se njihove firme neće nikada vratiti na režim putovanja kakav je bio pre pandemije. Bruno Despudžol, konsultant u kompaniji Oliver Wyman, kaže da će i nakon dve godine putovanja motivisana biznis potrebama biti za 50 procenata manja.  

Najveći pad za avio industriju u poslednjih 30 godina, donosi i novi talas otpuštanja nakon septembra kada istekne federalna pomoć za plate zaposlenih. Avio kompanija United je poslala obaveštenje o potencijalnim otpuštanjima koja sežu do broja od 45 procenata zaposlenih, dok je Southwest objavio informaciju da je 28 odsto zaposlenih pristalo da napusti kompaniju privremeno ili stalno.

Ako se osvrnemo na to da su biznis putovanja ranije bila benefit za one koji su radili na pozicijama menadžera za razvoj biznisa i prodaje, u novoj normalnosti će HR menadžeri morati da izmene liste benefita koje nude u oglasima za posao. 

Profesionalcima koji su ranije morali da putuju da bi ostvarivali postavljene ciljeve ostaje samo Zoom kao alternativa ili neka druga platforma za video konferencije.