Kompanija Apple nedavno je najavila ekspanziju programa nezavisnih servisera (Apple Independent Repair Provider). 

Prema planu koji je iznet, program će se proširiti na gotovo sve države gde se Apple uređaji prodaju, a Srbija će kasnije tokom godine moći da dobije licencirane nezavisne servisere.

Da bi postali korisnici ovog programa, zainteresovani moraju proći obuku koja će se obaviti onlajn, a nakon sertifikacije će dobiti pristup pojedinim zvaničnim delovima i alatima koje koriste i zvanični centri, poput baterija, ekrana, i slično, čime će moći da poprave najčešće kvarove na Apple uređajima.

Međutim, kada je ovaj program otvoren u delovima Evrope i Amerike, nisu svi bili zadovoljni načinom na koji je funkcionisao. Pojedini serviseri tada su se žalili na visoku cenu zamenskih delova, lošu podršku i dokumentaciju, kao i na drakonske odredbe u ugovoru sa kompanijom.

Šire gledano, Apple-ov potez oslanja se na diskusiju o „pravu na popravku” koja se vodi u Americi i delu Evropske unije, gde je Apple u žiži istraga kao jedna od kompanija koja predvodi u gušenju proizvodnje i distribucije zamenskih delova, pa čak i ugradnje polovnih ili repariranih (dakle originalnih) Apple komponenti u uređaje, čime se troškovi opravke znatno povećavaju.

Nije poznato da li je u međuvremenu korporacija unapredila dokumentaciju ili druge prakse u okviru programa za servisere, ali je verovatno da će ovo barem kratkoročno domaćem tržištu omogućiti širu mrežu podrške za Apple uređaje.