Pogled odozgo - uberVU priča

Autor: Vladimir Oane uberVU je nova vrsta servisa namenjenog pratnji i upravljanju raznih platformi u okviru društvenih medija. Uz pomoć našeg servisa, pružamo kompanijama širom sveta sveta mogućnost da uz pomoć našeg servisa upravljaju tvitovima, FB postovima, kao i da prate i mere šta se događa širom društvenog weba. Postavljajući i štelujući komandnu tablu, kompanija

Vukašin Stojkov
29/03/2012

Autor: Vladimir Oane

uberVU je nova vrsta servisa namenjenog pratnji i upravljanju raznih platformi u okviru društvenih medija. Uz pomoć našeg servisa, pružamo kompanijama širom sveta sveta mogućnost da uz pomoć našeg servisa upravljaju tvitovima, FB postovima, kao i da prate i mere šta se događa širom društvenog weba.

Postavljajući i štelujući komandnu tablu, kompanija može pratiti celokupan rad firme, sopstvene proizvode ali i konkurenciju. Platforma im takođe pruža mogućnost interakcije sa ljudima koji hvale ili preporučuju njihove prozivode ali pored toga i prati one koji blate konkurenciju.

Ideja je nastala 2008. godine. Imali smo marketinšku agenciju sa kojom smo radili dosta toga na polju društvenih medija kako za nas, tako i za klijente.

Upravljati svim tim kao i merenje je stvaralo popriličnu zbrku. Tražili smo razne alatke, međutim sve što smo uspeli da nađemo su bile stari, dosadni, glomazni i skupi servisi namenjeni posebno velikim kompanijama. Mi smo hteli jeftin, “off the shelf” proizvod po principu “šta vidiš, to dobiješ” koji bi bio podoban i za mala preduzeća.

S obzirom da takav servis nije postojao, mi smo ga napravili. Istinita priča. :)

Seedcamp – apsolutna pobeda!

Najveći problem koji smo morali da prevaziđemo u početku je bilo priznanje. Imali smo dosta sreće što smo saznali za Seedcamp dva dana pre predajnog roka 2008-e. Kandidovali smo se, posle čega su nas pozvali na razgovor, a nedelju dana posle su nas proglasili za pobednike.

Biti pobednik Seedcamp-a je ogromna prednost koja stvara velike mogućnosti.

Seedcamp vam omogućava da ste odjednom u centru pažnje. Za nas ovo znači upoznavanje najvažnijih investitora (venture capital) u Londonu i otvara vrata ka eksluzivnim klijentima. Primera radi, uspeli smo da prikupimo incijalnu investiciju već tri meseca nakon Seedcamp-a i na taj način ubrzamo razvoj.

Dve godine posle Seedcamp-a, ubverVU je profitabilna kompanija u razvoju. Imamo kancelarije u dve zemlje, a PayPal, Svetska Banka i T-Mobile su samo neki među našim klijentima.

Međutim, nije sve bilo tako jednostavno. U retrospektivi, napravili smo dosta grešaka.

Šta raditi, a šta ne raditi

Klijenti

Predugo smo čekali da naplatimo klijentima.

Čekajući da dobijete savršen proizvod pre nego što počnete da ga naplaćujuete jer VELIKA greška. Kad imate klijente koji plaćaju i od kojih dobijate povratnu informaciju pruža veliku jasnoću i fokus.

Naša današnja deviza je “poslato je bolje od savršenog”, ali u tim ranim danima smo mnogo više brinuli o viziji i usavršavanju proizvoda do najsitnijih detalja.

Takođe nismo imali pojma da postoji proces koji se zove “customer development” (razvoj klijenata) ili knjiga po imenu “The 4 steps to epiphany” (Četiri koraka do prosvetljenja).

Sve ideja za razvoj su stizale od nas samih a ne od klijenata. Onda smo pokrenuli klijente i postavljali glupa pitanja poput: “Da li mislite da je naš proizvod dovoljno dobar?” ili pak “Da li bi platili za ovakvu vrstu usluge?” te smo dobili prilično pozitivne odgovore.

Niko ne želi da bude loš momak i da kaže da ti je proizvod loš ili da za njega ne bi platili.

Ljudi

Ali dobro, neke stvari su nam uspele, iako su se neke dogodile slučajno umesto pažljivim planiranjem. Imamo fantastičan tim. UberVU je velika porodica i obožavam većinu kolega. Oni su predivni ljudi.

Međutim, nismo uradili ništa posebno da bi se našli ovde. Što je još gore, bili su trenuci kad na ovo uopšte nismo obraćali pažnju. Zar to nije glupo?!

Tim je ono što je bitno i uobičajeno kompanije sa najboljim kolektivima su te koje pobuđuju. Znajući koliko se pojedine kompanije trude da nabave po još jednog developera ili nekog iz marketinga, mogu slobodno reći da smo do sad imali veoma puno sreće.

Izgledi

Takođe, od početka nam je bio važan dizajn. Ne kao strategija. Jednostavno mrzimo ružne proizvode.

Ovo je bio pametan izbor imajući u vidu da smo mnoge naše klijente zadobili zahvaljujući lepom interfejsu.

Ako se takmičite sa alatkama namenjenim preduzećima koje izgledaju kao da su razvijene tokom ’80-ih, imati čisti interfejs dosta pomaže. Ljudi unutar kompanija su i dalje ljudi. Nije ni čudo što ljudi pričaju o konsumerizaciji preduzeća. Koristeći sve više i više “potrošačkih” proizvoda na poslu, ružnoća i sporost jednostavno neće imati prođu.

Živimo u svetu gde ljudi očekuju interfejs nalik Apple-u.

Zaključak

Ako bih samom sebi napisao poruku u flaši i poslao to nazad u vreme, glasilo bi nešto nalik ovom:

– Kreći se brže.
– Vodi računa o timu jer su oni mnogo važniji nego što trenutno misliš.
– Predstavi šta god trenutno imaš. Nemoj čekati.
– Naplati za stvorene alatke.
– Nemoj previše brinuti. Opusti se. Sve će biti okej.

Ovaj post je originalno objavljen na IT Dogadjajima u rubrici koja je preteča ovog sajta, možete ga videti ovde.

Autor: Vladimir Oane

Vladimir je izvršni direktor UberVU – pobednik Seedcamp-a 2008. godine.

On je ambiciozni preduzetnik i odličan savetnik kada je u pitanju pružanje povratne informacije vezane za tek započete start-upove. Pre UberVU-a, Vladimir je učestvovao na raznim novosnovanim start-upovima na rumunskoj Internet sceni.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

četvrtak, 29. Mart, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije