Petsmos nije Facebook za kuce i mace — žele da prodube vezu između čoveka i njegovih ljubimaca

Ivan Kovačević - 25. Oktobar, 2013.

Nakon par godina inkubiranja Petsmos je svojom javnom betom obogatio srpsku startap scenu. Nastao sa željom da svim ljubiteljima životinja pruži sigurno mesto na kome će moći da sačuvaju sve nezaboravne trenutke provedene sa svojim ljubimcem, Petsmos je trenutno u javnoj beta fazi sa oko stotinak korisnika.

Vizija Petsmosa je da ljudi shvate koliko je važno da poznaju svoje, ali i tuđe ljubimce, da znaju kad su rođeni i gde, kog su pedigrea i ko je njihov vlasnik.

Iza ovog proizvoda stoji domaći tim sastavljen od dvojice osnivača koji su i ranije radili zajedno. Reč je o Arseniju Ćatiću, interaction dizajneru sa višegodišnjim iskustvom i Dejanu Čančareviću, programeru sa više od  7 godina radnog iskustva sa web tehnologijama i jednom objavljenom knjigom na temu frontend dizajna.

Prema Arsenijevim rečima, ideja se pojavila još pre dve godine.

Rad na originalnoj ideji je započet pre dve godine, dok smo još razvijali Taksiko. Kada smo shvatili da su dva uporeda proizvoda bila prevelik izazov za nas četvoricu, odlučili smo da se podelimo. Ove godine smo nastavili, te smo redizajnirali i prepisali proizvod od početka.

Digitalni dnevnik vašeg ljubimca

petsmos_timecapsule2

Svaki ljubimac na ovoj mreži ima svoj profil, gde se može videti kada je ta životinja rođena, koje je rase i gde trenutno živi. Jedna od stvari koja nam je zapala za oko je i činjenica da svaka životinja pored svog profila, ima i listu prijatelja, omiljenih kuca i maca sa mreže, kao i profil svog trenutnog vlasnika. Za najzahtevnije korisnike omogućena je i opcija kreiranja pedigrea svog ljubimca.

Od ostalih korisnih stvari, tu je svakako i tag opcija kojim vlasnici životinja na jednostavan način mogu da obeleže svog ljubimca: ljubimac traži parnjaka, ljubimac je izgubljen, lubimac je pronađen ili ljubimac spreman za udomljavanje.

Ono što trenutno želimo da omogućimo korisnicima je sigurno mesto na kome će zapamtiti svoja osećanja i momente provedene sa svojim ljubimcem. Znamo da je ovo važno, jer nam je poznato koliko je značajna veza između čoveka i životinje.

Po rečima osnivača, proizvod grade na osnovu povratnih informacija prvih korisnika, a utisci su za sada veoma dobri.

Biznis model i planovi za budućnost

Petsmos je još jedan primer domaćeg startapa koji je sopstvenim kapacitetima kreirao proizvod. Doduše, ovaj startap još uvek ne pravi novac, ali kako nam kažu iz Petsmosa, to im nije primarni cilj u ovom trenutku.

U fokusu su im zdravlje i kvalitet života kućnih ljubimaca, te smatraju da je upravo to dodatna vrednost ovog startapa.

Sve što smo razvili i što tek planiramo da implementiramo radimo prvenstveno razmiljajući o potrebama nekog kome ljubimac puno znači, ne želimo da adaptiramo bilo šta postojeće po svaku cenu.

Trenutno im nije u planu potraga za investicijom, već želja da se posvete radu na svom proizvodu i da ga prilagode na što bolji način potrebama svojih korisnika, kažu iz Petmosa.

petsmos_profile_frida

Da li će Petsmos uspeti u svojoj nameri da zainteresuje korisnike da pored svojih profila na društvenim mrežama podejdnako posvete pažnju i profilu svog ljubimca, vreme će pokazati. Neraskidiva veza čoveka i životinja u ovom slučaju može da prevagne, tako da, ukoliko i sami posedujete kućnog ljubimca ili biste da usvojite jednog posetite Petsmos.