Ovom masovnom kampanjom Digitalna Srbija želi da promeni kulturu društva — okretanje obrazovanju i tehnologiji

Inicijativa „Digitalna Srbija“ pokrenula je nacionalnu kampanju za digitalnu transformaciju društva pod nazivom „Budimo pametni“.

Sanja Vatić - 17. Septembar, 2018.

Ako ste u prethodnih nekoliko nedelja zapazili bilborde i TV spotove na kojima deca govore kako ne žele da napuste Srbiju ili budu nezaposlena kada porastu, gledali ste kampanju Inicijative Digitalna Srbija — Budimo pametni. 

U skladu sa svojim načelom da Srbija treba da se transformiše u digitalno društvo, Digitalna Srbija pokrenula je ovu kampanju kako bi širu javnost upoznala sa mogućnostima koje otvara digitalno doba. U okviru ovoga poseban akcenat stavljen je na tehnološki razvoj kroz obrazovanje.

Povodom pokretanja kampanje direktor Microsoftovog Razvojnog centra u Srbiji i jedan od osnivača ove organizacije Dragan Tomić, izjavio je:

Počela je Četvrta industrijska revolucija koja nosi tehnologije koje menjaju način na koji živimo, radimo i odnosimo se jedni prema drugima. Ova revolucija pred nas stavlja izbor  da li želimo da kao celokupno društvo prođemo kroz potpunu digitalnu transformaciju i iz nje izađemo kao pobednici ili ćemo dozvoliti da još jednom budemo zemlja pogrešnih odluka i propuštenih prilika. Vreme je da budemo pametni.

Plan da se naša zemlja okrene digitalnoj ekonomiji i tako stigne razvijene zemlje sveta iz Inicijative planiraju da realizuju kroz pružanje podrške u sprovođenju nastave u specijalizovanim IT odeljenjima, uključivanje naših učenika u Evropsku nedelju kodiranja i organizovanje kursa za studente iz oblasti veštačke inteligencije. Takođe, danas je lansiran i sajt budimopametni.rs na kom će svi zainteresovani moći da vide primere uspešnih pojedinaca, startapa i kompanija koje se bave tehnologijom i aktivno učestvuju u digitalnoj transformaciji. Na sajtu će se naći i osnovni pojmovi koji definišu Četvrtu industrijsku revoluciju, kao i sadržaji vezani za obrazovanje i poslove budućnosti. O tome zašto je fokus kampanje na deci i obrazovanju, Branko Milutinović, jedan od osnivača kompanije Nordeus i predsednik Upravnog odbora Inicijative Digitalna Srbija, rekao je:

Svojoj deci dugujemo obrazovanje koje će im doneti bolju budućnost, ovde u Srbiji. Ako iskoristimo sklonost ka prirodnim i tehničkim naukama koju imamo kao narod i nadogradimo je savremenim znanjima, imaćemo generacije mladih ljudi koje će nam omogućiti da stignemo, a možda i prestignemo najrazvijenije svetske ekonomije. Digitalna transformacija je istorijska šansa za naše društvo, dok je jačanje obrazovanja najvažniji korak na tom putu.