Osnovao je Facebook zajedno sa Zakerbergom, sada je glavni borac protiv njega

Hjudžs je više puta u intervjuima isticao da je Facebook postao opasan i da ima previše moći.

Aleksandar Krunić - 26. Jul, 2019.

Kris Hjudžs, jedan od suosnivača Facebook-a, koji je napustio kompaniju, u razgovorima je sa američkom administracijom i pomaže kako bi “razoružali” ovog giganta u svojoj nadmoći, piše NY Times. 

Hjudžs je napustio Facebook 2007. godine, a kako navodi ovaj medij on se sastao sa Federalnom trgovinskom komisijom, američkim ministarstvom pravde, kao i brojnim državnim advokatima, i to kako bi osmislili akcije koje bi zaustavili monopol Facebook-a u advertajzing industriji, koji zadobija sve više i kupovinom rivalskih kompanija u polju oglašavanja.

Inače, pre nekoliko dana, Ministarstvo pravde SAD najavilo je istragu o vodećim platformama na internetu, istražujući da li one nepravedno ograničavaju konkurenciju, a i sama kompanija je u izveštaju za prethodni kvartal objavila da je FTC pokrenula tzv. “antitrust” istragu u Facebook-u u junu.

Što se samog Hjudžsa tiče, on je i ranije izlazio u javnost sa izjavama da je “Facebook postao presnažan, i da je potrebno “razbiti tu snagu””. I tako je jedan od ljudi koji je stvarao ovog giganta postao glavni pomagač vlastima da se suoči sa situacijom u kojoj kompanija Marka Zakerberga postaje sve moćnija.

I dok se organi u SAD bore da ograniče moć FB, čini se da su često na meti kritika zbog ne tako velikih kazni koje izriču kompaniji. Najnovija je izazvala mnogo pažnje. Facebook čeka kazna od 5 milijardi dolara za kršenje prava na privatnost korisnika, i ovo je najveća kazna koja je izrečena tehnološkoj kompaniji ikada (pre ove bila je ona od 22 miliona za Google). Međutim, kazna koju je odredila američka Federativna trgovinska komisija nije “ogroman” udarac za giganta, pa je to 9 odsto prihoda koje je kompanija ostvarila 2018. godine.

Mnogi su ovu kaznu nazvali “sramotnom šalom”, a akcije Facebook-a posle vesti o kazni čak su i porasle, pa se u hodu uvećalo i bogatstvo Marka Zakerberga.

Facebook-u za to vreme ide dobro, pa najnoviji izveštaj, za drugi kvartal 2019. godine pokazuje rezultate bolje od prognoziranih. Prihodovali su 16,9 milijardi, tj. 7,05 dolara po korisniku, umesto očekivanih 6,87.