Osnivač i CEO Foursquarea odgovara na pitanje motiva iza velike i teške promene ove aplikacije

Product Hunt je sve popularniji alat u identifikovanju novih tech proizvoda, a uveliko ga koriste mnogi uticajni ljudi. Jedan od njih je i osnivač i CEO Foursquarea, Denis Krouli koji se intenzivno uključio u razgovor o novoj verziji svog proizvoda, i pritom obelodanio ne samo razloge koji stoje iza ovoga, već i podelio sa učesnicima i tešku stranu iza ove odluke.

Diskusija nam je delovala zaninmljivo iz nekoliko razloga. Prvo, činjenica da se prvi čovek kompanije uključio dobar je primer osnovnog postulata startap kulture – pričajte sa svojim korisnicima, koji kod određenih kompanija ostaje tu bez obzira na to koliko su porasle. Zatim, sam zaokret koji je Foursquare napravio aktuelna je tema već neko vreme; neke je iznervirao, druge začudio, treće naveo na razmišljanja i prosto je tema vredna pažnje. Osim toga, kroz svoje komentare Denis je pokazao da je upoznat i sa sitnicama rada svog proizvoda (poput kako se kretala potrošnja baterije), ali je i podelio sa nama teškoće koje je ova promena donela.

Upravo je to nešto na šta je zanimljivo osvrnuti se – kako se kompanija odlučila na ovaj pivot, kako se nosila sa tim i šta su posledice, a šta mogući dobici. Jedno je izvesno, Foursquare će odavde izaći sa mnogo većim brojem korisnika ili će izgubiti svoju poziciju. Doneti ovakvu odluku je hrabro i zasigurno mnogo teže kada ste već veliki.

Da se podsetimo, Foursquare je svoju, do skora osnovnu funkciju čekiranja, prebacio u poptuno novu aplikaciju Swarm i “primorao”  korisnike da se prebace, a zatim posle skoro 3 meseca iščekivanja, potpuno redizajnirao svoju aplikaciju i učinio je globalnim vodičem – sa, kako tvrde, kvalitetnijim recenzijama od glavnog konkurenta, Yelpa.

1399042034_w670_h308

Lansiranje osme verzije privuklo je pažnju korisnika Product Hunta i izazvalo prilično aktivnu diskusiju iz koje dosta može da se nauči i sazna.

Denis je učesnicima objasnio i motive koji su pokrenuli promenu:

dennis_crowley

Znamo da je personalizovana lokalna pretraga mogućnost za uključivanje nekoliko stotina miliona korisnika i sigurno je veća šansa nego “samo čekiranja”. Zašto onda ne iskoristiti naš vodeći proizvod, našu sjajnost i staviti ih na najbolje mesto, koje 50 miliona ljudi može odmah da koristi… u postojeću Foursquare aplikaciju.

Opklada je bila u tome da će oni koji vole da se čekiraju brže migrirati u brže i lakše čekin iskustvno ako ga napravimo. I tako smo uradili. I to je ono što se desilo – 90% ljudi koji su se čekirali 14. maja (dan pre lansiranja Swarma) i sada se čekiraju uz pomoć Swarma.

Da budemo iskreni, ovo je bila jedna od najtežih, ako ne i najteža odluka koju smo morali da donesemo i proveli smo dugo, dugo, dugo vremena razmišljajući i debatujući o njoj.

*

Dva različita modela privatnosti su možda razlog broj 1 zbog čega smo razdvojili aplikaciju – nemoguće je za normalnog korisnika (odnosno ne-super-ranog-tech-pratioca) da isprate i prijatelje i pratioce u istoj aplikaciji. Kroz  Swarm=Čekiranja+Privatno+Prijatelji i Foursquare=Utisci+Javno+Pratioci, uklonili smo jednu od naših najvećih glavobolja.

*

Već dve godine smo slušali od ljudi da je pretraga na Foursquareu mnogo bolja od Yelpove… Problem je bio u tome da u staroj aplikaciji, mnogo ljudi nije ni znalo da 4sqr može da se koristi za pretragu, jer je čekiranje bilo u centru. Drago mi je da smo konačno uspeli u tome.

Kroz neke od odgovora pokazao je i pritisak koji im je nametnulo potreba za brzim reakcijama, zbog čega su morali da žrtvuju neke od funkcija. Bez obzira na to koliko je kompanija velika, vreme je i dalje ključni faktor, a još jedan deo startap kulture koji su pokazali je svakako i pravljenje neke vrste MVP-ja.

Liste su malo zakopane trenutno (Profile -> Saved -> Lists). Dok smo se fokusirali na izbacivanje aplikacije, morali smo da donesemo teške odluke o tome šta će biti tu odmah, a na čemu ćemo raditi čim lansiramo. Liste će dobiti ljubav od nas u bliskoj budućnosti.

*

Swarm vidimo kao nešto što omugaćava održavanje veze i viđanje sa priajteljima. Mislim da je dovoljno kompaktan kakav jeste. Naravno, potrebno mu je malo ljubavi (brzina, animacija, mehanizacija igre), ali to je sve u planu. Swarm tim je na kraju pomagao da Foursquare aplikacija pređe cilj, zbog toga neke stvari u Swarmu se ne dešavaju dovoljno brzo kako smo želeli.

*

Ne zaboravite, ovo je tek početak obe aplikacije. Swarm je tek na verziji 1.0.8, zamislite koliko će biti dobar kada dođe do 2.0

Verujem da su rani pratioci, koje svakako Product Hunt okuplja zadovoljni Denisovim uključivanjem i kod nekih se vidi čak i menjanje stavova nakon konverzacije, a svakako je zadobio poštovanje nekih od njih. Ovo je svakako dobra lekcija za sve one koji se nađu u sličnim situacijama.

Denis je kroz više od 15 različitih komentara učestvovao u diskusiji i možda najprimereniji citat za kraj, kojim definitivno treba svi da se vodimo, a pogotovo oni koji prave svoj biznis:

Uvek, uvek, uvek želimo da čujemo fidbek. Ja sam  @dens na tviteru (i cc-ujete @4sqSupport za slučaj da ja propustim)

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Zoja Kukić

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu