LinkedIn razvija novu uslugu pod nazivom Marketplaces, koja treba da omogući korisnicima da pronađu i ugovore posao sa frilenserima, ekskluzivno prenosi The Information.

Kako je izjavila portparolka LinkedIn-a, Suzi Ovens, platforma je zabeležila porast pretrage i traženja usluga od ljudi koji su na profilu naznačili „open for work”, i svrha nove usluge je da odgovori na povećanu potražnju za radom od kuće, koju je pandemija izazvala.

Microsoft razvija Marketplaces još od 2019. godine, kada je kupio neke delove kompanije UpCounsel, startapa koji je povezivao advokate sa klijentima, i tim tog startapa sada predvodi razvoj. LinkedIn je nedavno objavio i tvit, u kom je navedeno kako grade „tim za menadžment stvaralaca”, što sugeriše da će u sklopu ovih promena uslediti i druge nove mogućnosti.

Očekuje se da Marketplaces liči na Fiverr, sa mogućnošću recenzija, upoređivanja cena i komentara. LinkedIn će verovatno uzimati sličnu proviziju kao i konkurenti, ali može prihodovati i od oglasa koje postave sami korisnici. Veruje se da će Marketplaces zameniti ProFinder, Linkedin uslugu koja frilenserima naplaćuje 60 dolara mesečno kako bi mogli da vide i daju ponude na dostupne poslove.

Čelnici Microsoft-a razmatraju i mogućnost da se transakcije na LinkedIn platformi obavljaju preko digitalnog novčanika koji takođe razvijaju. Ta sredstva bi se onda mogla koristiti za različite stvari, recimo na pretplate za sadržaje koje korisnici postave na mrežu.

Pored Microsofta, slično rešenje razvija i Facebook. Međutim, dok Facebook razvija proizvod koji povezuje ljude sa uslugama poput kućnih popravki, Marketplaces se fokusira na sfere konsaltinga, marketinga i pisanja.

Usluga je najavljena za septembar.