Jovana Tomić u sklopu udruženja Krîvā promoviše stvaralaštvo mladih umetnika organizujući prodajne izložbe u IT kancelarijama. 13. marta otvorena je nova izložba koja će biti otvorena do kraja maja.

Cilj projekta Artikoolacije, u sklopu kog se odvijaju izložbe, je da se uvođenjem umetničkih dela promeni slika kancelarijskog prostora i rekonceptualizuje atmosfera u kojoj se odvija rad, ali i da se pomogne mladim umetnicima putem promovisanja njihovog rada i organizovanjem prodajnih izložbi.

Projekat funkcioniše tako što kompanije doniraju zidove svojih prostorija, dok udruženje Krîvā radi sve ostalo. Na svakih 2-3 meseca izložba se menja, kao i prostor u kom tech profesionalci rade, a organizuju se i događaji i druženja sa umetnicima tokom trajanja izložbe.

Foto: Mitar Mitrović

Aktuelna izložba ujedno je i najambicioznija do sada – organizuje se na najvećem prostoru, izloženo je preko 90 umetničkih radova (najveći broj do sada) sa 9 mladih izlagača – najviše do sada. Ova izložba održava se u novim prostorijama kompanije HOOLOOVOO, koja je ovom prilikom ponovo pokazala podršku za projekat.

Umetnici koji ovom prilikom izlažu svoje radove dolaze iz najrazličitijih oblasti, animacije, dizajna, vajarstva, slikarstva, i šire. Njihovi radovi, koji uključuju slike, skulpture i druge vrste umetničkih postavki i instalacija, u punoj meri odražavaju tu raznovrsnost i dočaravaju efekat koji umetnost može imati na prostor, a preko njega i na ljude.

„Svet IT profesionalaca i svet umetnika nije toliko različit kako se može činiti na prvi pogled. I jedni i drugi su fokusirani na svoje stvaralaštvo, ostvaruju se kroz njega i nekada im je teško da objasne šta su zapravo napravili. Krîvā pravi prostor za susret ova dva sveta. Kroz prodajne izložbe mladih umetnika u prostorijama IT kancelarija menjamo svakodnevicu radnog dana, a umetnicima dajemo vetar u leđa da nastave da stvaraju” rekla je Jovana.

Foto: Mitar Mitrović

Artikoolacije postoje od 2019. godine, a od kraja te godine organizaciju i rad na projektu vodi udruženje Krîvā, sa ciljem da se u inicijativu uključi što veći broj kompanija i poveća broj mladih umetnika na budućim izložbama.

Do sada je održano 9 prodajnih izložbi, na kojima je izlagalo preko 40 mladih umetnika, a prodato je preko 70 radova. Izložbe su se odvijale i tokom pandemije, ali ove godine zadobijaju novi zamah, sa najvećom izložbom do sada.

Planiraju se izložbe van Beograda, najpre u Novom Sadu, a možda i šire, u zavisnosti od spremnosti drugih IT kompanija za ovakav vid projekata.

Foto: Mitar Mitrović

Foto: Mitar Mitrović

Foto: Mitar Mitrović

Foto: Mitar Mitrović