IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
“Nećete uspeti ako ne pokušate” je hiljadu puta ponovljena mantra za sve one koji se plaše da svoje ideje sprovedu u delo, sve one koje godinama planiraju a nikad ništa ne urade. Preduzetnici ovo već znaju i zato su sami došli do mantre koja im mnogo više odgovara: “Nećete naučiti ako ne pokušate”. CBInsights je
“Nećete uspeti ako ne pokušate” je hiljadu puta ponovljena mantra za sve one koji se plaše da svoje ideje sprovedu u delo, sve one koje godinama planiraju a nikad ništa ne urade. Preduzetnici ovo već znaju i zato su sami došli do mantre koja im mnogo više odgovara: “Nećete naučiti ako ne pokušate”.
CBInsights je nedavno sproveo i objavio istraživanje o najčešćim razlozima zbog kojih startapi fejluju, pogledajte rezultate istraživanja:
Zanimljivo je da čak 42% startapa fejluje jer nema potrebe za proizvodom na tržištu? Zar ne bi trebalo to da znamo mnogo ranije? Ako validirate ideju na pravi način, razgovarate sa puno potencijalnih mušterija i objavite MVP svoje ideje pre nego što završite kompletan proizvod – mnogo ranije ćete shvatiti ako nikom ne treba vaš proizvod.
Upravo zato smo nekoliko puta ponovili – nemojte se zaljubiti u svoju ideju jer rizikujete da budete jedini kojima se ona sviđa.
29% startapa doživi neuspeh jer ostane bez novca, bilo da su butstrepovani ili pokupili investiciju, ovo je već neko vreme čest razlog neuspeha. Osnivači su fokusirani na proizvod, korisnike, prodaju ali zaboravljaju dobru staru birokratiju, budžetiranje i sve dosadne stvari kojima će se jednog dana (ako uspete) baviti celo odeljenje ljudi a na početku – morate vi sami.
Zanimljiv podatak je da je treći najčešći razlog – loš ili pogrešan odabir tima. Ukoliko vas tekstom o zapošljavanju nismo ubedili koliko su bitni odnosi između osnivača i njihovih prvih zaposlenih, možda će vas 23% ispitanih startapa ubediti. Dakle, 23% osnivača koji nisu uspeli kao jedan od razloga navode tim koji jednostavno nije bio spreman za dati izazov u datom sastavu.
Što se tiče jednog od čudesa startap sveta je da se puno nas fokusira na ideju, proizvod i problem/rešenje, a jako mali broj se fokusira na to – kako ćemo zaraditi novac u stvarnom svetu?
Ako im je kompilkovano – neće kupovati. Ako poslujete sa ciljnom grupom koja ne shvata vaš proizvod – neće kupovati. Ako im ne date opciju da kupe – neće kupovati. Još gore – ako nemaju razlog da kupe vaš proizvod – neće ga kupovati. I sa najvećom investicijom, fejl biznis modela je siguran fejl startapa. Katarina Popović, DataMaid
Čak i kad vaša prva ideja fejluje, i kad vaš drugi, šesti, sedmi startap ne uspe, na dobrom ste putu da pronađete formulu uspeha, pod uslovom da sve vreme učite pa čak i ako ste 100 puta fejlovali. Preduzetnici stalno uče i rade na sebi i idejama oko sebe, preduzetnici stalno eksperimentišu i rade na projektima u koje veruju – zato neuspeh ne znači ama baš ništa za njih.
Ako želiš da pročitaš ostatak teksta, pridruži se čitaocima Letnje škole preduzetništva i prijavi se!
Objavio/la članak.
utorak, 28. Oktobar, 2014.