Netflix prvi put doživeo ozbiljan pad, a tek se sprema ozbiljna konkurencija – ima li kompanija plan?

Netflix tvrdi da ovom padu nije uzrok konkurencija, koja se tek sprema za borbu za pretplatnike

Aleksandar Krunić - 18. Jul, 2019.

Akcije Netflix-a pale su za 10 odsto nakon što je kompanija objavila izveštaj za drugi kvartal ove godine. Postoji više faktora u izveštaju koji su doveli do pada, jer nije ostvareno gotovo nijedno očekivanje analitičara. Pored toga što je Netflix zabeležio pad korisnika u SAD, ono što je veći “udarac” i razlog ovakvom padu akcija je loš rezultat kada je internacionalno tržište u pitanju, piše CNBC.  Umesto ciljanih 4,8 miliona, u ovom periodu dobili su 2,8 novih pretplatnika. Pad se desio i u Americi, gde su izgubili 126.000 pretplatnika, što je prvi ozbiljan gubitak korisnika, kada je ovo tržište u pitanju.

Zašto je ovo ključno u padu akcija?

Netflix može da ostane na održivom putu samo ako rast globalnih pretplata isprati trošak kada je proširenje sadržaja ovog servisa u pitanju (snimanje novih serija i filmova, otkupljivanje prava na njih). Kada se desi da “omaše”, i to za 42 odsto, potresi na berzi mogu da budu jaki.  Ali veće pitanje koje svi, pa verovatno i u Netflix-u postavljaju je – zašto se ovo desilo?

Prvi kvartal je obećavao. “Dodali” su 9,6 miliona pretplata širom sveta, i nije ih brinuo pad korisnika kada je američko tlo u pitanju. Međutim, sada je pitanje zašto se ovaj rast na planetarnom nivou tako naglo preokrenuo?

Šta kažu u Netflixu?

U kompaniji za loše rezultate krive povećanje cena za pojedine regione (sa 10,99 na 12,99 dolara), ali i nedostatak novih sadržaja koji bi privukao više gledaoca.

“Ne verujemo da je konkurencija doprinela ovom padu, jer nije bilo stvarne promene na tom polju tokom drugog kvartala, mislimo da je sadržaj kriv za manji rast tokom Q2, od onog koji smo predviđali. Možda je i preveliki rast u prvom kvartalu “povukao” veća očekivanja od realnih” – napisali su u pismu akcionarima.

Šta im je plan?

Ipak, iz Netflix-a dolazi i optimizam. “Stranger things 3” je naslov koji bi mogao da poveća šanse za bolje rezultate u trećem kvartalu. Ovo je inače jedan od najpopularnijih naslova na ovom servisu. Planiraju da dobiju novih 7 miliona pretplatnika, a posebno se uzdaju na tržište Indije.

Ipak, veći izazov za Netflix sledi već tokom ove godine, jer Disney lansira svoj servis (i povlači mnoge sadržaje nad kojima ima pravo sa Netfixa), a naročito sledeće godine, kada je planirano da sličan potez naprave HBO, NBC i Warner Media, koji bi mogao da Netflixu oduzme jedan od najgledanijih sadržaja, čuvenu seriju “Friends”. Ipak, i na ovo gledaju sa optimizmom.

“Mnogo domaćeg, ali i globalnog sadržaja će nestati narednih godina, Diznijeva izdanja, ali i Friends, i The Office, i ostali licencirani sadržaj, što će osloboditi budžet za kreiranje originalnih naslova” – kažu iz Netflix-a.

I dalje ostaju pri stavu da neće biti reklama na njihovom servisu, iako kruže priče koje tvrde suprotno.

Broj korisnika u milionima na globalnom nivou tokom godina, Netflix