Nakon pet dana Google Launchpad Start programa — timovi i rešenja sa ovogodišnjeg mentorskog programa za startape

Osam timova je prošlo kroz treći po redu Google Launchpad program, koji je po prvi put bio namenjen isključivo studentima.

Marija Milutinović - 5. Novembar, 2019.

Prošle nedelje Startit je bio organizator Google Launchpad Start programa namenjenog studentskim startapima koji se u petak završio pitchevima učesnika. U prostorijama beogradskog Startit Centra kroz petodnevnu obuku prošlo je osam odabranih startapa koji su svaki dan intenzivno radili na poboljšanju svojih proizvoda uz mentorske sesije sa 34 mentora.

Za razliku od prethodnih, koji su bili namenjeni startapima u ranoj fazi koji već rade na proizvodu, ovogodišnji program bio je namenjen studentima sa idejom i posvećenošću da je pretvore u stvarnost. Iako su kriterijumi za učešće bili nešto niži nego na prethodna dva Launchpada, budući da je program bio namenjen studentskim timovima, velika većina timova koji su učestvovali već imaju proizvod, a nekoliko njih i ozbiljniju trakciju.

Cilj je bio da startapi nauče kako da validiraju svoju biznis ideju, lakše dođu do korisnika i mušterija, ubrzaju rast i steknu znanja u oblasti korisničkog iskustva i dizajna. Koliko su u tome uspeli pokazaće vreme, a do tada vam predstavljamo izabranih osam startapa.

Dahlia

Tročlani tim iza startapa Dahlia radi na alatu nalik onima za projektni menadžment, koji je namenjen organizatorima događaja koji okupljaju do 600 ljudi. Iako na tržištu postoji veliki broj sličnih platformi koje su uglavnom orijentisane samo na jednu oblast kao što je npr. organizacija mejlova, često su korporativnog karaktera i namenjene su onima koji organizuju veće događaje koji okupljaju više od 1.000 ljudi.

Plan Dahlia tima je da u narednom periodu znanje stečeno tokom ovog programa iskoriste kako bi istražili tržiste i testiranjem potencijalnih korisnika utvrdili da li njihova ideja zaista olakšava rad event menadžerima i konačno validirali svoj proizvod i upustili se u dalji razvoj platforme.

Rentijer.com

Namena platforme rentijer.com je da spoji vlasnike predmeta i korisnike koji taj predmet za određen novac žele da iznajme. Razvoj ekonomije deljenja koja je u poslednjih nekoliko godina postala veliki trend u svetu motivisao je ovu šestočlanu ekipu da razvije ovakvu platformu i u Srbiji.

Kako kažu, kroz mentorske sesije naučili su da im je za rast potrebno niširanje i fokusiranje na određene predmete, a da bi do toga došli biće im neophodno detaljnije ispitivanje trenutne potražnje i osluškivanje i domaćeg i stranog tržišta kako bi otkrili šta je ono što ljudi najčešće pozajmljuju. U narednom periodu radiće i na redizajniranju svoje platforme kako bi korisnicima omogućili lakše snalaženje.

Pet Guards

Sajt koji povezuje čuvare kućnih ljubimaca sa vlasnicima životinja ovaj tim je pokrenuo pre dve godine, a danas ova platforma spaja 40 čuvara i više od 200 vlasnika ljubimaca na 20 lokacija. Vlasnici pasa i mačaka korišćenjem platforme mogu da nađu nekog ko će pričuvati ili prošetati njihove ljubimce. Šetači i čuvari koji se prijave na platformu prolaze tri kruga selekcije, a kompanija na ovaj način svojim korisnicima garantuje rad samo sa onim čuvarima koji zadovoljavaju najviše kriterijume.

Ono po čemu se Pet Guards razlikuje od raznih hotela za ljubimce je personalizovana usluga koja vlasnicima garantuje da njihovi ljubimci neće biti smešteni u kavezima već u domovima onih kojima povere ljubimca, a kako se čuvari nalaze na više lokacija u Novom Sadu i Beogradu korisnicima je omogućeno da izaberu onog ko njima najviše odgovara. Plan im je da u narednom periodu privuku 40.000 korisnika.

onesize.link

Onesize.link je platforma namenjena jutjuberima koji žele da svoje pratioce sa YouTube-a prebace i na ostale društvene mreže, a da zauzvrat svojoj publici ponude određeni premium sadržaj. Tim onesize.linka je u prethodnom periodu radio na validaciji ove ideje i razvoju MVP-a, a do prvih korisnika žele da dođu pomoću preporuka na društvenim mrežama onih koji su već koristili njihove usluge.

metaEngine

Kako u Srbiji većina firmi koje prodaju polovne automobile procenu vrednosti i nabavke vrši na osnovu lične intuicije bez korišćenja bilo kakve statistike, tim ispred metaEngine-a je rešio da detaljnom analizom kompletnog tržišta autokućama i placevima pomoću svoje platforme olakša poslovanje.

Na početku tim je prikupio podatke sa svih domaćih sajtova koji se bave oglašavanjem polovnih automobila i sortirao ih u jednu bazu, a uporednom analizom došli su do podataka o cenama, modelima i pretragama automobila. Kako trenutno imaju nekoliko kompanija koje su zainteresovane da u svom poslovanju koriste njihovu bazu, plan im je da razvijanjem platforme u narednom periodu dođu i do prvih korisnika i zarade.

PBS

Tročlana ekipa sastavljena od grafičkog dizajnera, full stack inženjera i inženjera koji se bavi razvojem softvera, razvila je platformu koja kompanijama za servisiranje protivpožarnih aparata omogućava da svoje poslovanje digitalizuju i na taj način uštede vreme i novac.

Platformu čini nekoliko sistema u okviru kojih kompanije mogu da provere bar kodove sa aparata, a pomoću mobilne i veb aplikacije zaposleni mogu da unose podatke prilikom servisa. Plan im je da za godinu dana pokriju 80 odsto tržišta i ostvare saradnju sa oko 36 firmi koje servisiraju više od tri miliona aparata na nivou Srbije. Razmišljaju i da poslovanje prošire na druge oblasti koje se bave servisiranjem.

Conmisi

Tim Conmisi radi na razvoju platforme namenjene svim ljudima poreklom iz Srbije koji žive i rade u inostranstvu. Namera im je da svojim korisnicima pomognu da nađu usluge koje su im potrebne kada dođu u našu zemlju. Početna ideja za razvoj platforme nastala je od hipoteze da su u inostranstvu usluge stomatologa, frizera, majstora i vulkanizera skuplje nego kod nas i da većina ljudi kada dođe u Srbiju koristi usluge naših ljudi, ali im je za njihovo nalaženje potrebno više vremena.

Zato je ovaj dvojac razvio platformu Conmisi koja preko personalizovane pretrage na sajtu skraćuje vreme nalaska potrebnih usluga. Trenutno su fokusirani na veće gradove u Srbiji, cilj im je da do kraja godine dođu do prvih 50 korisnika kroz direktnu prodaju i fokusiranje isključivo na stomatologe, a da kasnije fokus svog servisa prebace i na ostale oblasti koje su značajne ljudima iz dijaspore kada dolaze u Srbiju.

AmpifyMe

Četvoročlani tim iz Niša je na osnovu svog iskustva u oblasti elektronske trgovine razvio platformu AmpifyMe koja omogućava prodavcima sa Shopify platforme da unaprede svoje online prodavnice uz pomoć AMP i PWA tehnologije koja ubrzava rad sajta i čini ga pouzdanijim za korisnike. Njihov proizvod već ima plaćajuće klijente i ostvaruje prihode, a uz pomoć mentora su tokom programa radili na unapređivanju korisničkog iskustva proizvoda, privlačenju novih klijenata i zadržavanju postojećih i postavljanju samog biznisa i tima na dobre osnove. 

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa