Nakon investicije iz Londona, beogradski Endtimes Studio izbacuje svoju prvu VR igru

Endtimes Studio je jedan (javnosti) nov domaći gejming studio koji se specijalizuje za izradu Virtual Reality naslova. Na narednom naslovu, Primordials, rade nakon što su dobili i podsticaj u vidu investicije iz Londona, evropskog centra tehnološke industrije.

Zoja Kukić - 5. Mart, 2015.

Nije nepoznanica da se kod nas prave dobre igre, ali je uvek zanimljivo tražiti nove igrače koji bi mogli da se pridruže sada već veteranima poput Mad Head Gamesa, Eipixa i Nordeusa.

Endtimes Studio baš to planira – da osvoji svet igara zasnovanih na novim tehnologijama poput Oculus Rifta, Unreal Engine 4 i dodatnih perifernih uređaja.

Osnivači, Vladimir i Nemanja počeli su još 2013. godine i napravili su demo za svoju prvu igru, Primordials, ali su brzo shvatili da igru kakvu žele da naprave ne mogu sami i studiju su pridružili još 3 osobe, a novac su zarađivali od drugih projekata.

Sredinom prošle godine dobili su investiciju iz Londona i proširili tima na sadašnjih 15 čanova, od kojih 8 radi na njihovoj igri Plugged, koja bi trebalo da izađe početkom sledećeg meseca.

Plugged je surealna puzzle avantura igra koju igrači igraju na svojim PC računarima uz pomoć Oculus Rifta i proživljavaju ključne momente u kontraverznom životu protagnoste. Kroz igru se napreduje rešavanjem različitih zagonetki čime se otključava mogućnost donošenja izbora koji utiču na završetak avanture.

Tako će već rano u igri igrači odlučivati da li žele da odu na intervju za posao ili na dejt sa devojkom, koje će pomoći da se kreira jedinstveno putovanje sa nekoliko različitih završetaka.

Sama interakcija u igri se odvija kroz detekciju pokreta glavom, pa je dovoljno da igrač samo gleda objekat sa kojim želi da interaguje. Ovakav koncept je čest kada su u pitanju VR iskustva, ali je do sada retko korišćen u ovakvom tipu avanture iz prvog lica. Igra će, takođe, moći da se igra i na standardnom monitoru.

Vladimir PericCilj nam je da budemo svetski prepoznati i da naši naslovi budu tema priča širom sveta. Outsourcing je nešto što radimo tek povremeno i ograničeno je isključivo na vizuelizaciju putem Oculus Rift i Unreal Engine 4, ali planiramo da proširimo spektar usluga koje nudimo.

Većina naših klijenata su dizajneri i arhitekte koji žele da vide svoj rad vizuelizovan putem VR tehnologije kako bi mogli bolje da prezentuju ono čime se bave. Kako je ova tehnologija tek u povoju, naši klijenti imaju ekskluzivnu ponudu da budu među prvima na svetu koji to sebi mogu da priušte.

VR kao prednost

Kao glavni diferencijator ove igre je upravo tehnologija i publika za koju je pravljena – virtuelna realnost i njeni ljubitelji. Na tržištu trenutno nema mnogo naslova pravljenih prvenstveno za VR uređaje, već je većina tek kasnije prepravljeno tako da se mogu igrati i sa VR headsetom, pa samim tim ugođaj nije optimalan.

Ovaj tim se nada da će njihova ekspertiza u Oculus Riftu i Unreal Engineu doprineti da se njihova igra izdvoji od drugih, a kako će je objaviti na onlajn gejming platformama Steam i Gog, plan im je da preko njih dođu do svog tržišta.

Igra je trenutno u poslednjoj fazi razvoja, a pre objave planiraju da pokrenu Kickstarter kampanju kako bi potvrdili zainteresovanosti tržišta za ovakvim naslovom.

Vladimir PericTrenutno radimo na tome da izbacimo naš prvi naslov na tržište kako bismo bili sigurni da jedan projekat možemo da od počekta do kraja sprovedemo u delo, tj. da pređemo kompletan put od ideje do realizacije, a zatim bismo krenuli sa drugom rundom investicija jer u planu imamo daleko ambicioznije projekte koji će zahtevati još ljudi, vremena i dodatne investicije kako bismo ih realizovali.

Tim planira da završi i svoju prvu igru, ali pod drugačijim konceptom od sličnih projekata, a to je da kreira MVP, koji bi uključivao neke osnovne mehanike i dozvolio igračima da skinu igru i daju ranu povratnu informaciju.  U svetu igara ovo nije previše često, pa će biti zanimljivo videti rezultate, jer bi svakako moglo olakšati život kreatorima igara.

Vladimir PericIdeja je da igra izađe sa jako skromnim mogućnostima, ali da na osnovu kritika i sugestija koje dobijamo od samih igrača dalje gradimo content kako bismo kroz nekih godinu dana imali igru krojenu prema željama naših igrača tj publike.

Inače, Plugged igra je na događaju koji smo organizovali u novembru sa ekipom iz MHG GameUp osvojila nagradu za najbolji Indie naslov u Srbiji, a nadamo se da će uskoro ovakva priznanja početi da dobijaju i internacionalno, a pre svega kroz afirmaciju od strane igrača.