Možete li da mi pomognete da napravim igru?

Pre neki dan je u inboks Startita stigao mejl jednog Vuka koji je želeo da sazna kako može da napravi svoju igru, pa smo ga uputili na osnivače organizacije koja se bavi deljenjem znanja i informacija vezanih za indie video igre i njihov razvoj.

Sanja Vatić - 6. Septembar, 2017.

Stvarno nam ne treba puno reči da bismo preneli ovu „vest”. Naime, radi se o tome da je na adresu Startita stigao mejl od dečka koji želi da napravi svoju igru. Mi smo ga povezali s osnivačima novosadske Indiestellar zajednice koji su izdvojili vreme da mu iscrpno odgovore. Prepričana prepiska koja sledi je jako lep primer toga kako zajednica funkcioniše, a ima vrednost i za čitaoce koji se pitaju slične stvari kao jedan Vuk iz Valjeva.

Vuk je inicijalno od Srđana Krsmana i Stefana Mijučića iz Indiestellara zatražio pomoć za pretvaranje ideje u igru: „Već duže vremena je idejno razvijam, i koliko sam upoznat sa tržištem, čini mi se da je ideja jedinstvena. Meni su potrebni ljudi koji bi bili voljni da me saslušaju i da vidimo da li bi moglo da se uđe u radni odnos – tj. razvijanje igrice :)” Objavljivanje Vukove ideje za njegov prvi projekat namerno izbegavamo, ali smemo da vam otkrijemo deo njegove zamisli: „Igra je nastala višegodišnjim proučavanjem, upoređivanjem i naravno igranjem pretežno strateških igrica. Sama igrica je zamišljena kao strateška i potezna poput Civilization V-ice, ali i razno-ulogna (RPG) poput recimo World of Warcraft-a.”

Ono što nećemo sakriti je Srđanov odgovor sa preporukama, dobrim praksama i pristupima:

1) Pogledaj „Indie Game: The Movie” ako već nisi
2) Postoji i dobra knjiga o game designeu: “The Art of Game Design: A Book of Lenses”
3) Takođe sam na ovom sajtu našao negde temu o vođenju tima i šta sve to podrazumeva: kako se vodi tim, održava motivacija, njihova iskustva i slično; mada ne mogu sad da nađem tu temu, forum je zanimljiv u svakom slučaju

Prvo nekoliko reči o najvažnijoj stvari, a to je kompleksnost projekta:

Strategije zahtevaju jako složene računice i jako dobru, skalabilnu i robustnu strukturu sistema i ne bih ti to preporučio za prvi projekat. Pogotovo što je procena vremena razvoja softvera jako težak posao, čak i za ljude sa iskustvom. Neki i kad odrade procenu na kraju samo pomnože sa tri. Još ako planiraš multiplayer, to ti još više komplikuje stvari.

Pročitaj top answer za malo više detalja o proceni: https://stackoverflow.com/questions/1668731/software-project-time-estimation

Ono što bih ti preporučio jeste da rasparčaš svoju ideju na manje, zasebne celine i implementiraš deo po deo (kao igre ili plugine) i onda ih sklapaš u tvoju veliku igru (to i ja trenutno radim). To će trajati duže, ali ćeš posle uloženog vremena imati više gotovih proizvoda i više puta ćeš proći kroz faze kao što su optimizacija, objava tog tvog rada negde, dolaženje do igraca i steći iskustva u tome.

Takođe, koristi gotove librarye, zavisno koju tehnologiju ćeš da koristiš za pravljenje igre postoje razni kodovi, aseti, art koje možeš da koristiš besplatno ili da ih kupiš.

Pravljenje igre na duge staze je prilično nezahvalan posao i teško je održati motivaciju kada ti se posle npr. prvih šest meseci intenzivnog rada desi da shvatiš da sve ide mnogo sporije nego planirano.

Ako nisi nikada pravio nikakvu igru preporučio bih ti da učestvuješ na nekom game jamu. Ima ih u skoro svakom trenutku jako mnogo, pogledaj ovde.

Game jamovi su dobri zato što ti celo iskustvo pravljenja igre spakuju u jako kratko vreme i tu vidiš kako funkcioniše tvoja implementacija i procena, a cilj je da posle zadatog vremena imaš gotovu igru. Ja sam učestvovao samo u jamovima koji traju po nekoliko dana i veruj mi da svaki put naučim nešto novo.

Ne znam čime se baviš (programiranje, art, sound, story). Ja sam programer i ako te tehnički nešto zanima slobodno pitaj.

Nadam se da ti ovo ne zvuči previše depresivno :)

Ako hoćeš da napišemo neku objavu, ako tražiš tim ili tako nešto, slobodno se javi.