Mobilni telefoni povećali broj internet poseta za trećinu. Koja industrija gubi?

Ljudi sve više čitaju vesti o finansijama i poslovanju, a svaka četvrta osoba je odustala od praćenja zabavnih sadržaja.

Za 30 odsto skočio je broj poseta internetu s telefona u poslednje tri godine, dok je posteta s računara pala za 3,3 odsto pokazuje izveštaj kompanije SimilarWeb. No, povećan broj poseta doneo je i kraće vreme zadržavanja na stranicama. Tako je broj poseta 100 najpopularnijih lokacija u poslednje tri godine porastao za 11,8 odsto, ali je vreme provedeno na stranicama opalo za 49 sekundi.

Sajtovi za odrasle, ljubimce, kockanje, hranu i piće, zdravlje i sport,  posećeni su gotovo deset puta više s telefona, nego s računara. Vremenom je poseta informativnim sajtovima, kao i onim namenjenim poslovanju, putovanju i finansijama porasla u korist telefona, a desktop je ostao dominantan u gejmingu i umetnosti.

Informativni mediji najviše gube

Uprkos povećanom broju poseta, nisu svi na dobitku. Izveštaj pokazuje da je promet među prvih 100 medijskih sajtova smanjen za sedam odsto u odnosu na 2017. godinu, što je gubitak o četiri milijarde poseta. Čitanost vesti iz domena zabave, šou biznisa i lokalnih dešavanja je opao za 25 odsto, dok je porast vidljiv samo u vestima o poslovanju, finansijama i “ženskim” temama.

Rast je vidiljiv i na Googlovom osnovnom domenu kao i na platformi YouTube, dok je Facebook izgubio 8,6 odsto prometa. Izveštaj navodi kako se publika te društvene mreže preselila na YouTube, što objašnjava i sve veći fokus kompanije na video formate. No, čitava kompanija zahvaljujući svojim aplikacijama Instagram i WhatsApp raste i to za 74 odsto za godinu dana.

Strah da će se Tumblr ugasiti nakon ukidanja sadržaja za odrasle nije potpuno bio opravdan, jer izgubili su 33 odsto prometa, kao i Yahoo.

Celokupan izveštaj prati podatke prikupljene s veb lokacija i Android aplikacija od januara 2017. do decembra 2019.

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Petar Paunović

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu