Mobilna trgovina dostigla skoro polovinu ukupnih e-commerce aktivnosti

mCommerce čini 40% eCommerca i taj procenat će iz godine u godinu rasti.

Tanja Marin - 25. Jun, 2018.

mCommerce trenutno čini 40% svih eCommerce aktivnosti i nema indicija da će se rast prodaje putem mobilnih telefona smanjiti, zbog čega, kako se navodi u izveštaju WordPlaya, danas glavno sredstvo i iskustvo kupovine držimo u svojim rukama.

Glavna prekretnica na ovom putu je bila 2015. godina, kada su pretrage na mobilnim telefonima po prvi put su premašile broj pretraga na kompjuterima. Od tada je došlo do eksponencijalnog rasta i razvoja mobilne trgovine, do toga da sada mCommerce čini nešto manje od polovine eCommerce aktivnosti.

Jednostavnost kupovine

Takođe, maloprodajno okruženje se konstantno razvija, kao i navike, potrebe i prioriteti potrošača. Sam doživljaj kupovine, navigacija i dostupne metode plaćanja su značajno promenjene. Zbog toga je za prodavce od presudnog značaja da budu svesni nadolazećih trendova, kako bi bili ispred potražnje potrošača.

Kupovina se sve više „seli“ na internet — potrošači žele da uštede vreme i da od kuće kupe ono što im je potrebno. Zbog toga se oni danas ne libe da kupe na drugom mestu (sajtu ili aplikaciji) ukoliko dožive loše iskustvo tokom mobilne kupovine. Mobilna kupovina mora biti jednostavna — od privlačenja pažnje kupca, jednostavnosti pretraživanja i razdvajanja troškova, do bezbedne i jednostavne usluge plaćanja, koja je jedan od najvažnijih faktora kada je mCommerce u pitanju.

Važnost regionalizacije

Prema istraživanju Worldpaya ukus potrošača je različit u različitim zemljama i različitim delovima sveta, zbog čega smatraju da trgovci moraju da budu svesni, ne samo brzog razvoja i napretka mobilne tehnologije, već moraju i da je primenjuju efikasno po regionima.

Na primer, ovo istraživanje je pokazalo da 80% kineskih potrošača, koji kupuju proizvod ili uslugu preko mobilnog telefona, za to koristi aplikaciju, umesto mobilnog pretraživača. Sa druge strane, Nemci će najverovatnije odustati od kupovine ukoliko sajt ili aplikacija ne podržavaju njihov omiljeni način plaćanja.

Isto istraživanje je pokazalo da su u SAD 40% kupaca usputni pretraživači, bez jasnog cilja šta traže i žele da kupe, dok u Australiji 67% korisnika pametnih telefona pretražuje online prodavce preko svog mobilnog telefona radi zabave. Od svih usputnih kupaca čak 77% kupi nešto impulsivno.

Dakle, postoji ogroman potencijal za veoma snažnu angažovanost i prodaju kod usputnih kupaca, koji su sada jednako važni kao i oni koji znaju šta žele da kupe.

Brendovi se prilagođavaju potrebama mobilnih kupaca

Kako Worldpay najavljuje uskoro će na svetu biti više pametnih telefona nego ljudi, pa će i rast mCommerce-a samo da se nastavi, stvarajući tako sve veću razliku između kupovine preko mobilnih telefona i kompjutera. Kako se maloprodajno okruženje prilagođava ovim tehnološkim promenama, za brednove i prodavce postaje nužno da obezbede besprekorno iskustvo u kupovini, od početka do kraja, da bi se što više povezali sa svojim kupcima.

Značaj mCommerce-a i eCommerce-a su prepoznali mnogi veliki brendovi, čak i u sferi društvenih mreža, pa je posle Facebook Messengera, Snapchata, kineskog WeChata i Instagram nedavno omogućio svojim korisnicima kupovinu unutar aplikacije. Iako je za sada ta opcija dostupna samo korisnicima u Velikoj Britaniji i SAD-u, kao i da je omogućena samo rezervacija i zakazivanje raznih termina, jasno je da će se vremenom ponuda proširiti, kao i dostupnost u sve većem broju država. Uz to, svi ovi brendovi nastavljaju da udovoljavaju potrebama korisnika, čineći korišćenje njihovih aplikacija opširnijim, bez potrebe da ih napuštaju, kako bi, u ovom slučaju, izvršili kupovinu.