Startap preduzetništvo na drugom mestu najpopularnijih zanimanja, 61% mladih u svetu planira svoj biznis

Kako mladi sebe vide za pet godina? Šta će raditi i šta ih fakultet uči da rade? Mladi rođeni '90 su odrastali uz internet i na njemu planiraju da zarađuju

Mlade često karakteriše pasivnost. Kažu da nisu pokretačka snaga jednog društva i da bi to morali da budu. Onda oko sebe vidite neke mlade ljude koji se zaista trude, ne uspeju ili uspeju, ali se trude. Dakle, postoje.

Da nisu na nivou statističke greške pokazuje i Aiesecovo istraživanje Youth Speak. Aiesec se u ovom istraživanju bavio putem koji mladi pređu od završetka studija do zaposlenja.

Ovo istraživanje obuhvata preko 100 država i preko 40 hiljada ispitanika. Ispitanici imaju od 18 do 25 godina i svi su završili ili su u toku visokog obrazovanja.

Generacija preduzetnika

Na drugom mestu najpopularnijih zanimanja među mladima je upravo vođenje svog biznisa-startapa, a u prvih deset je i priključivanje već postojećem startapu. A zašto je to tako ilustruje sledeći grafik:

youth-grafik2

Podatak koji veoma raduje je da 61% mladih planira ili se već bavi preduzetništvom od kojih čak 31% ispitanika je odgovorilo da u narednih 5 godina planira svoj biznis, a prisetimo se Libekovog istraživanja sa istim pitanjem i vidimo da ni srpska omladina ne zaostaje.

Svoje idealno radno okruženje opisuju kao co-working prostor:

youthspeak-grafik

Loš sistem obrazovanja je broj jedan problem kod većine mladih, tj. to što ih obrazovanje ne sprema za posao, recimo preduzetnika ili što ne uče praktične veštine, a skoro ste imali prilike da pročitate na Startitu kakav je naš obrazovni sistem kada je u pitanju IT.

Predstavljamo poslodavca
Zuehlke-mini-1.jpg

Zuhlke

Join our house of engineering

We inspire our customers and turn their visions and ideas into real-life results, applying cross-industry experience and our extensive expertise in business and technology. We combine our knowledge of engineering and IT, opening up new paths for our clients and implementing our projects quickly and reliably. We take responsibility for the products, services, and business models of the digital future.

Tanja Mladenović

  • Friday, 7. August 2015.

    ” Rezultati ovog istraživanja pokazuju da tek jedan od deset ispitanika smatra da poslovna kultura u Srbiji podstiče preduzetnički duh.”
    Samo me zanima kako ste na osnovu ovoga zaključili da srpska omladina ne zaostaje?

  • Saturday, 15. August 2015.

    Postoji bitna razlika izmedju onoga sto ljudi kazu da ce da urade, i onoga sto zaista urade. Te dve stvari nikad nisu iste. Mladi rodjeni ’90 su u znacajnoj meri monkey-brain internet zavisnici koji ne poseduju sposobnost samostalnog, kritickog razmisljanja. Ja bih ponovio istrazivanje sa istim ispitanicima za 5-10 godina.

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu