Microsoft izvukao data centar sa dna okeana — podvodni serveri 8 puta pouzdaniji od nadzemnih 

Kompletni data centar sa 864 servera i 27.6 petabajta, Microsoft je 2018. godine spustio na dubinu od oko 35 metara u okviru projekta Natick.

Izvlačenjem svog podvodnog data centra sa dna mora nedaleko od severne obale Škotske, potopljenog pre dve godine, Microsoft je juče potvrdio hipotezu da ta tehnologija bolje funkcioniše u vodi nego na površini zemlje, pošto se pokazalo da je pouzdanija čak osam puta. 

Dugoročni plan koji bi sada mogao da se realizuje jeste potapanje većih i manjih servera blizu obala u oblastima u kojima je to moguće i potrebno. Tako bi se lokalnom stanovništvu obezbedio brži protok podataka za korišćenje cloud sistema, bolje surfovanje internetom, streamovanje snimaka i igranje video igara. 

Izvor: Microsoft

Kompletni data centar sa 864 servera i 27.6 petabajta, Microsoft je 2018. godine spustio na dubinu od oko 35 metara u okviru projekta Natick. Polazna pretpostavka bila je da će spuštanje servera u vodu doprineti njihovoj pouzdanosti i energetskoj ekonomičnosti.

Na zemlji, data centri su podložni koroziji i štetnom dejstvu vlage, a poseban izazov predstavljaju i temperaturne promene. U sredini poput morskog dna, usled stabilnije temperature, pojavljuje se neuporedivo manje problema. 

Činjenica da je procenat kvarova znatno niži veoma je važna, budući da je pristup sistemu koji se nalazi u zatvorenom kontejneru na dnu okeana znatno otežan. 

Inače, Microsoft već neko vreme ispituje mogućnost korišćenja potopljenih servera, pošto je još 2015. godine nekoliko meseci držao data centar pod vodom, podseća The Verge. Najskorija provera, pak, trajala je znatno duže, s ciljem da se dokaže da takva tehnologija može da se proizvede i šire upotrebljava, uz manje energetske troškove. 

 

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Danko Novović

Unesite termine za pretragu