Prošlog petka smo održali i četvrti po redu Startit meetup, na kome je predstavljen Semaphore, MailMill a čuli smo i ponešto o najčešćim (i najpogubnijim) startap mitovima.

Beograd je prethodnih nedelju dana gotovo bukvalno okovan  ledom što se odrazilo i na broj ljudi koji su došli na meetup, tako da je broj sa 70ak ljudi od prošlog puta pao na oko polovine tog broja. Bez obzira, i ovog puta smo čuli super stvari i stigli da se vidimo i ispričamo o tome šta se novo dešava na sceni.

5+1 startap mitova

Postoji veliki broj mitova kojima su podložni mladi preduzetnici. U Beogradu je kao predavač na Startap Akademiji bio Berislav Lopac koji je na mitapu predstavio neke od najosnovnijih i potencijalno najštetnijih mitova koji mogu stati na put između vas i uspešnog pokretanja i razvoja startapa.

U pitanju su davanje previše značaja ideji, iluzija o nepostojanju konkurencije, lokalno tržište kao međufaza do globalnog, potreba da proizvod mora biti savršen, potreba za velikom inicijalnom investicijom te ideja da je investitorima najvažniji profit. U ovom članku možete videti više o svim ovim mitovima.

Semaphore i “dizajn je presudan, egzekucija je majka”

Pored ovog citata iz podnaslova prezentacija o Semaphoreu Marka Anastasova je sadržala još kvalitetnih preporuka okupljenima dobijenih kroz praksu ove ekipe. Oni su za samo dva meseca nakon lansiranja ostvarili profitabilnost i na dobrom su putu da naprave veoma popularan alat za mnoge programere, u budućnosti verovatno ne samo za one koji se bave Rubyjem.

Rendered:Text ekipa je pokretala startape i ranije pri čemu je bootstrapovanje uvek ključni pojam, a iz iskustva sa Semaphorom su još istakli nužnost praćenja ključnih metrika (CAC, LTV, ARPV…) kao i nekoliko saveta za boostrapovanu promociju proizvoda koje su naučili tokom rada na Semaphoreu.

MailMill ima mnogo lep mejl klijent

Ekipa MailMilla je u Beograd stigla iz Budimpešte specijalno da bi ekipi predstavila svoj proizvod koji čini iskustvo čitanja mejla daleko lakšim i prijatnijim. To je zapravo bio tek zaključak prezentacije koja je predstavljala proizvod na kome je MailMill zasnovan, tojest njihovu DataFlow platformu i način na koji je napravljena.

***

Sve skupa uprkos tome što nas je bilo nešto manje nego inače bilo je vrlo zanimljivo i lepo i ne propustite da nam se pridružite i sledeći put, nadamo se da ćemo već tada biti u prilici da izađemo izvan granica Beograda.