Kreatori i alati: Milan Ličina, dizajner

Dizajner i osnivač Hostile Takeover Visual Laba, Milan Ličina, ove subote za nas piše o alatima koje svakodnevno koristi, kako u poslu tako i van njega.

Nevenka Rangelov - 13. Maj, 2017.

Milan Ličina je dizajner, osnivač Hostile Takeover Visual Laba, deo kolektiva za nove medije “Galerija 12+” i docent na Fakultetu digitalnih umetnosti. U svojoj praksi koristi različite pristupe i tehnologije u cilju kreiranja različitih iskustava i nelinearnih narativa, a na umetničkoj sceni uglavnom deluje kroz interaktivne instalacije. Dizajnom je počeo da se bavi verujući da svako ko svira u bendu treba da ima sajt, a potom isti studirao da bi pravio društvo sestri bliznakinji u prevozu do fakulteta.

Hardver

Lični izbor je 15” MBP sa i7 procesorom, 8GB RAM-a, na kome razvijam gotovo sve projekte na kojima radim. Pored toga što je u pitanju dobra mašina, olakšavajuća okolnost je laka prenosivost, što mi daje mogućnost da neometano radim bez obzira na to gde se nalazim. Takođe, koristim i jedan 13” MBP sa i5 procesorom i 8GB RAM-a, za kreiranje muzike tokom živih A/V performansa. Kao i većina Mac korisnika, imam kolekciju adaptera “za sve”.

U studiju koristim PC sa i7 procesorom, nVidia GTX 960 grafičkom kartom i 32GB RAM-a. Zbog vrste posla u koji sam uključen, često sam u prilici da eksperimentišem sa različitim hardverom, između ostalog Kinect i Leap Motion kontrolerima, HTC Vive i Oculus VR Headsetovima, Enttec kotrolama, AKAI MPC-evima, kao i Arduino pločicama.

Izuzetno sam zadovoljan svojim iPhone 6 telefonom, i ne planiram prelazak na noviji model u skorijem periodu.

Budući da je muzika koju inače slušam generalno lo-fi, bilo kakav izvor zvuka mi je zadovoljavajući, bilo da su generičke gejmerske slušalice ili kvalitetniji zvučnici.  Za kraj, moj 4:3 Samsung TV sa katodnom cevi i upaljenim VH1 mi je najpouzdaniji muzički uređaj, jer apsolutno nijedna sprava  koju posedujem nije izdržala toliko godina sa trivijalnim popravkama i ulaganjima.

Softver

Ovde sam nekako neodlučan. Nisam elitista što se alata tiče i uvek se trudim da savladam ono što najkvalitetnije prevazilazi izazove projekta, i u dosadašnjem radu sam promenio nekoliko softverskih alata slične namene.

Potpuno mi je deplasirano da pričam o “izvanrednom poznavanju Adobe paketa” jer se to nekako podrazumeva gotovo u svakoj profesiji (ne mogu da se setim u kojoj seriji se pojavljuje rečenica na sastanku, na primer, novinske redakcije: ,,Ne možemo nju da otpustimo, zna Fotošop!”), ali recimo da moj trenutni produkcioni pipeline čine Maxon C4D, Adobe CC i Unity.  Jedan od omiljenih alata za kompoziting mi je The Foundry Nuke koji, pored Quartz Composera, koristim u radu sa master studentima.

Kada radim sa hardverom, moj izbor su Quartz Composer, Processing, vvvv i TouchDesigner. Za playout mi najviše odgovaraju Arena i Madmapper.

Kod dizajna zvuka i tog vida izražavanja, na macOS-u sam se odlučio za Live, dok na PC-ju radim Nuendo i FL, kao i NI Maschine 2 na iPhone-u.

milan_licina_dizajnerski_alati

Što se timske komunikacije tiče, Slack je neprevaziđen. Sve ostalo je prilično generički, Gmail, Office (umem da bojim cell-ove u Excellu!), TeamViewer, WhatsApp.

Soundcloud prilično dobro rešava izbor muzike kada YT počne da se ponavlja (teorija — nakon nekog vremena će svaka plejlista doći na Arctic Monkeys-Do I Wanna Know).

Feed

U eri hiperprodukcije i interneta kao glavnog izvora informacija, posebno su mi korisni Pinterest, Vimeo i YouTube kanali lidera u industriji, Wired Magazine, IAMAG. Dosta korisnih mejlova mi stiže i sa raznih lista, dok mi je na telefonu najzanimljivija Artsy aplikacija, uz Instagram, koji kada nije selfie showroom, zapravo nudi gooooomilu inspiracije i dobrog sadržaja, i profile vidri i rakuna. Da ne budem totalno u all business fazonu, volim da guglam hranu i recepte za različite kuhinje.

Učestvuj u drugom velikom istraživanju srpske programerske scene →