KISS MENU iz Beograda, sistem za naručivanje u ugostiteljskim objektima, dobio prvu seed investiciju

Uglješa Erić - 25. April, 2013.

Startap KISS Menu je upravo primljen u Venture Kick program u kome se kroz tri faze može da prikupi ukupno 130 000 CHF (oko 100 000 EUR). Vjetar u leđa za servis koji će vrijeme provedeno u kafićima učiniti efikasnijim i zanimljivijim.

Na Balkan Venture Forumu startap je ušao u top 10 za jugoistočnu Evropu, a na European Venture Summit-u u Berlinu su imali jedan od najbolje ocjenjenih pitcheva.

Šta je KISS Menu i kako funkcioniše?

KISS Menu (Keep It Stupid Simple Menu) je kick-off projekat startapa Brainstorm koji ima plan da olakša proces pregledanja elektronskog menija hrane i pića na mobilnom telefonu, i naručivanja u kafićima i restoranima.

Osnovni problem koji su uvidjeli osnivači startapa je taj što proces naručivanja u kafićima zastarjeva pod uticajem novih tehnologija. Konobari nisu previše ljubazni, i onda se gost trudi da ih što manje zadržava i da ih što manje ispituje o pojedinim stavkama u meniju.

Takođe je nemoguće dobiti utiske od gostiju o određenom jelu.

KISS Menu rješava problem na Stupid Simple način sa Smart podacima.

Ukratko, kada dođete u kafić, dovoljno je da telefon priljubite uz NFC stiker (trenutno 120 miliona uređaja posjeduje integrisani NFC) ili skenirate QR kod i automatski preuzimate meni. Kroz jednostavni interfejs pretražujete stavke menija, gledate detaljni opis i fotografije, čitate utiske i komentare gostiju.

Kada se odlučite da naručite stavke koje ste do tada izabrali, dovoljno je da kliknete na jedno dugme i proces je završen.
Na šanku se primaju porudžbine i pripremaju za konobara koji je zadužen za vaš deo.

Dok čekate možete da provjerite status vaše narudžbine, a kasnije da pozovete konobara na naplatu.

kiss-me-proces

Gdje je KISS Menu u odnosu na konkurenciju?

Konkurencija sa aplikacijama koje imaju ove funkcije je u poslednje vreme u porastu, ali niko od njih nije uspjeo da bude skalabilan po pitanju rasta broja ugostiteljskih objekata koji koriste servis i po pitanju hardverskih performansi.

Najveća prepreka kod aplikacija ovog tipa je prilagođavanje ugostiteljskog objekta novom načinu usluživanja. Korisnicima je zanimljiva aplikacija, ali sa strane ugostiteljskog objekta je potrebna hardverska podržanost.

Iako ovo zvuči jednostavno, ugostiteljski objekti u praksi nisu agilni i spremni na promjene.

kiss-menu-konkurencija

KISS Menu nudi kompletan paket usluga, gdje pored softvera nudi i kompletan hardver potreban za funkcionisanje i brzu instalaciju. Do sada je tim imao probu u dva objekta u Beogradu i ostvarili su impresivne rezultate koji su im jasno pokazali da potencijal postoji.

Što se tiče same aplikacije i strane koja je zanimljiva korisnicima, aplikacija pored osnovnih funkcija naručivanja sadrži i mogućnost pretrage ponude po slikama ili uz pomoć smart recommendation engine-a. Tu su još i  lojaliti programi sa poenima koji se skupljaju u zamjenu za besplatna pića, SocialHub (dijeljenje preko svih društvenh mreža i check-in na jednom mjestu), i još jedna zanimljiva opcija koja je trenuto u tajnosti, ali će vas svakako natjerati da makar zbog nje instalirate aplikaciju.

Ekipa je odlučila i da API otvori i besplatno ponudi integraciju KISS Menu servisa svima koji žele da ponude opciju mobilnog naručivanja u svim lokalima u kojima je KISS Menu instaliran uz svoju aplikaciju. Kao rezultat postigli su već par internacionalnih partnera.  Više o tome uskoro.

I na kraju prednosti, postoji jedna nefer prednost, a to je impresivni tim koji stoji iza aplikacije:

startit_Team.011

Jedan od članova tima iza sebe ima startap sa kojim je dobio milionsku akviziciju

Venture Kick investicioni program:

Investicija je dobijena od strane Venture Kick u iznosu od 130 000 CHF ( oko 105 000 EUR) i sastoji se od finansiranja u tri faze.

Venture Kick program je sledeći:

Faza 1:  10 000 CHF (grant)  

Startap se prijavljuje sa idejom. Žiri bira grupu od 8 startapa koji se predstavljaju. Polovina tj. 4 od 8 dobija nepovratna sredstva u iznosu od 10k CHF i prolazi u sledeću fazu.

Faza 2: 20 000 CHF (grant)

U naredna tri mjeseca razrađuje se i kompletira biznis plan. Potrebno je temeljno ispitati tržište i prikupiti inicijalne korisnike.
Na kraju se vrši prezentacija i 2 od 4 startapa koji prezentuju dobija nepovratna sredstva u iznosu od 20k CHF.

Faza 3: 100 000 CHF (investicija)

Nakon 6 mjeseci, prozvod bi trebao da bude u potpunosti spreman za tržište. Potrebno je osigurati intelektualnu svojinu, kreirati stabilan tim i početi sa prodajom ka većem broju korisnika. Startap je spreman na prezentaciju. Pred žirijem su grupe od po 4 startapa, od kojih 2 dobijaju investiciju.

Ako se uspješno završe sve tri faze, startap se procjenjuje na 1 300 000 CHF i Venture Kick uzima do 10% učešća u kompaniji..

KISS Menu je zbog toga što je poodmakao u relizaciji dobio ponudu da ide po ubrzanom programu, tako da u ovom trenutku ciljaju ka finalnoj, trećoj fazi i investiciji od 100k CHF.

Šta je sledeće na meniju?

Oficijalni datum početka prodaje je zakazan za drugu nedelju maja a Brainstorm akitvno gleda da se priključi još nekom akceleratoru (u pregovorima sa iCatapultom) i da što pre uspostavi head office da sakupi ceo tim koji je trenutno rasut po Belgiji i Srbiji.

Rastemo, rastemo…

Još jedan startap od ljudi iz Srbije je na putu da uspije i postane globalan.
Nastavite da radite na svojim idejama, a u trenucima odmora naručujte piće preko KISS Menu.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa