Kako su servisi za dostavu hrane preživeli vanredno stanje i da li su profitirali?

Servisi Donesi i Wolt nam govore šta im je pandemija donela, a šta odnela.

Gužve u prodavnicama, zatvaranje restorana i pijaca značajno su nam suzili izbor hrane. Logično je bilo odabrati dostavu, ali mnogi su počeli da rade od kuće, te više nije bilo grupnog naručivanja hrane, a neki su počeli redovnije da kuvaju. To su sve pretpostavke, a šta kažu brojke? 

Mart je mesec u kojem se tradicionalno beleži rast u mnogim industrijama, a takav je slučaj i s dostavom hrane. Raste broj novih korisnika, kao i količina porudžbina, ali u Woltu veruju da je i korona virus delimično uticao na brojke. 

Rast na nedeljnom nivou bio je između 20 i 30 odsto. Najviše se poručivalo posle 18 sati, kada korisnicima nije bio dozvoljen izlazak napolje, a mi smo, zajedno sa svojim partnerima, imali specijalne dozvole za rad, kako bismo neometano mogli da radimo dostavu i tokom policijskog časa.”

Donesi: Obim poslovanja je bio u standardnom porastu

Kako je Wolt svoj rad u Beogradu započeo u aprilu 2019, poređenje s prethodnom godinom ne bi bilo relevantno. Pionir u ovom sektoru na domaćem tržištu Donesi, kaže da je kod njih obim poslovanja bio u standardnom porastu, koji prati njihov prosečan godišnji rast.  

Činjenica je da su se ljudi tokom vanrednog stanja više oslanjali na online kupovinu, ali taj trend se nije desio u samom startu kada je više od polovine restorana sa naše platforme preko noći prestalo sa radom. Izazovi koje je donela situacija sa vanrednim stanjem nisu zaobišli nijednu industriju, pa ni našu. Kako su vremenom mere popuštale, tako su se i restorani polako vraćali u normalu.

Kako je mogućnost praćenja dostave pokazala pun potencijal? 

Pandemija je pred dostavljače postavila nove izazove. Ulice su im ovog puta bile bezbednije, nije bilo gužvi, ali su morali da nabavljaju posebne dozvole i vode računa o merama zaštite. Kako bi smanjili mogućnost zaraze, uvedena je beskontaktna dostava. 

Velika prednost Wolt aplikacije je ta što daje korisniku mogućnost praćenja porudžbine u realnom vremenu gde on u svakom trenutku može da vidi gde se njegova hrana tačno nalazi i kada mu stiže. Praćenje porudžbine u realnom vremenu omogućava korisniku da vidi kada je hrana stigla i da je preuzme tek kada dostavljač dostavi hranu i ode. 

Uvedene nove usluge

Uz standarnu dostavu hrane iz restorana, osluškivanje potreba korisnika, ove kompanije su proširile poslovanje i na porudžbine iz apoteka i marketa, tako da su iz vanrednog stanja izašle s uslugom više. 

Tržište se rapidno edukovalo i digitalizovalo, a mnogi korisnici koji do tada nisu poručivali i plaćali onlajn, sada su isprobali i ovu opciju i verujemo da će većina njih nastaviti da koristi prednosti digitalizacije”, kažu u Woltu.

Tokom panedimije su imali brojne izazove, dodatna ulaganja u logistiku, prelazak na onlajn obuke za nove dostavljače i restorane. Mnogim ugostiteljima su bili i jedina šansa za zaradu, a njihova nije znatno skočila, kako kod nas, tako ni u svetu. 

Uber Eats obustavio dostavu u osam zemalja

The Wall Street Journal piše kako je prodaja u kompanijama Grubhub, Uber Eats, DoorDash Inc. i Postmates Inc. porasla. Međutim, povećani troškovi za promociju i zaštitnu opremu, te pritisci da se smanje provizije restoranima, učinili su da kompanije za dostavu hrane imaju lošije finansijsko stanje. Uber Eats je tako obustavio dostavu u osam zemlja u kojima nisu dominantni. 

U Srbiji su restorani ponovo otvoreni, zaposleni se polako vraćaju u kancelarije, a s njima i grupna naručivanja hrane, manje vremena za kuvanje, veće gužve u gradu. Dolazi nova normalnost, a u njoj brojne navike i digitalni proizvodi koje smo usvojili tokom vanrednog stanja dobijaju novo značenje.  

 

Za komentar smo stupili u kontakt i s predstavnicima kompanije Glovo, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovore. 

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Petar Paunović

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu