Kako smo validirali i preobličili strategiju proizvoda za nedelju dana uz pomoć Clarity-ja

Boris Krstović - 25. Septembar, 2013.

Osim ukoliko ste iz San Franciska ili Njujorka, okruženi velikim brojem preduzetnka i profesionalaca iz IT industrije, ili unutar akceleratora koji vam pruža širok raspon mentora i savetnika — sigurno imate problem sa testiranjem hipoteza vašeg proizvoda.

Upravo je to bio problem koji smo imali sa startapom koji upravo lansiramo — dashboard alatom koji bi se najlakše mogao opisati kao NewRelic za CEO-ove i osnivače. Kako doći do mišljenja ljudi iz industrije o diferenciranju proizvoda naspram postojećih rešenja, glavnim vrednosti koju donose korisnicima i marketinške strategije proizvoda?

Dobijanje povratnih informacija i saveta od momaka koji se bave proizvodom i razvojem biznisa iz Spotifyja, NewRelica ili KISSmetricsa ne bi trebalo da bude toliko teško, zar ne? Srećemo ih po konferencijama, raznim događajima, imamo ih u LinkedIn mreži… Ako živimo u USA.

Celokupna pay-it-forward kultura bi trebala da vam omogući da dobijete besplatan savet — ali nemamo svi sreću tj. mrežu kontakata da koristimo prednost iste.

Za nas (ostale) se način na koji možemo da postignemo željeni cilj pojavio u obliku Clarity.fm — servisa  za poslovni savet po potrebi. Gotovo svako je na njemu, tako da je jedina stvar koju smo trebali da uradimo izbor ljudi koji imaju ekspertizu iz konkretne oblasti koja nam je potrebna i da zakažemo pozive.

Nedelju dana i desetak poziva kasnije — završili smo sa saznanjem da smo na prilično dobrom putu što se tiče strategije proizvoda, sa dva dobra (od tri glavna) value propositiona, ali i lose koncipiranom marketing strategijom za proizvod.

payment

Za malo više od 650$ dobili smo važne savete na temu strategije proizvoda i ključnih koncepata. Evo mojih iskustava i glavnih lekcija koje vam mogu pomoći da iskoristite mrežu Clarityja.

#1 — Znajte tačno šta hoćete da pitate

Budući da mnogi od ovih ljudi nemaju ni najblažu predstavu šta radite — zaista treba da se pripremite. Ne očekujte od njih da urade svoj “domaći” i guglaju vas, ili da se upoznaju sa proizvodom dovoljno dobro da mogu da odgovore na pitanje tipa “šta misliš šta bismo mogli da uradimo…” Niste unajmili konsultanta da reši problem za vas.

Imate punu pažnju osobe sa kojom pričate. Ako ne možete da objasnite stvari u par rečenica i da ih barem malo zainteresujete — kako očekujete da ćete zainteresovati mušteriju koja ima fokus kao veverica?

Budite apsolutno sigurni da su razumeli tačno ono na šta vam treba odgovor, i pružite sve neophodne informacije i kontekst jako brzo. Inače ćete završiti sa uopštenim savetom koji i sami možete da pročitate u nekoj od knjiga Stiva Blenka.

#2 — Ne idite na velika imena

Naravno, možeš da pričaš sa najpoznatijim imenima iz industrije,  i to deluje kao sjajna prilika. Međutim, ti ljudi rade sa desetinama kompanija, i verovatno pružaju savet stotinama startapa svakog meseca. Osim ukoliko ste im ispod radara iz nekog razloga (a većina nije) — naprosto ne možete očekivati potreban nivo pažnje i bilo šta više od uopštenih saveta.

Manje poznata imena su i mnogo manje zasićena, i ljudi su generalno voljni da pomognu kad god mogu. Svaki od ljudi sa kojima smo pričali je bio istinski zainteresovan za proizvod i svi su se odmah prijavili za listu čekanja i tražili od nas da ih obavestimo kada se lansira proizvod.

#3 — Neka eksperti validiraju savet jedni drugih

Hteo sam da maksimizujem efekat sa ono malo vremena i novca koje sam imao na raspolaganju pa sam izveo mali trik. Umesto postavljanja manje-više istih pitanja svakom od sagovornika a zatim uključivanja tih saveta u strategiju proizvoda pre iteracije sa narednom grupom eksperata — preneo sam feedback iz svakog prethodnog poziva u naredni.

Iako vam tehnički ovo ne daje najtačniji feedback na hipotezu, imate još jednu veliku prednost ovde — savetnici ne validiraju samo vas već i jedni druge.

Ovo je svojevrsni miks speed-datinga i akceleratora.

***

Ako nemate dovoljno sreće da ste u prilici da se neposredno savetujete sa vodećim ljudima iz industrije, savetnicima, mentorima ili investitorima, ili da ste deo akceleratora poput 500 Startups, Y Combinator ili Seedcampa — probajte Clarity.

Ako ga koristite pametno, uz minimalne investicije ćete dobiti moćan alat da verifikujete, ublicite i iterirate na svakom aspektu vašeg proizvoda ili ciklusa razvoja biznisa, kao što smo mi to uradili. I nadam se da će vam pritom biti zabavno kao što je bilo nama sa Churnbee-jem.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa