Kako smo pobedili na 3 hakatona u srcu Silicijumske doline i zašto su hakatoni neprecenjive prilike

Na hakatonima u San Francisku imate priliku da se takmičite rame uz rame sa creme de la creme developerima u Silicijumskoj dolini. Na ove događaje dolaze ljudi koji preko nedelje rade za Facebook, Twitter, Google, i sve one druge kompanije o kojima čitate na TechCrunch, Mashable, GigaOM, Wired, ili nekom drugom tech blogu.

U Werktabu smo odlučili da učestvuje na hakatonima jer ovakve događaje vidimo kao odličan način da se istinski uspostavi Lean startap (nešto o čemu puno ljudi priča, a malo zaista implementira): sa procesima i timskim radom koji omogućavaju brze rezultate, brzo učenje i brzu reakciju na promene.

Na vama je da u dva dana intenzivnog rada ispunjenih kofeinom, Red Bullom i ostalim energetskim sredstvima, pokažete šta znate i umete. I naravno, pobedite. Nama je ovo pošlo za rukom na 3 hakatona u periodu od 5 nedelja.

Hakaton #1: Sears. Američki maloprodajni gigant se kladi na tehnologiju i ulaže veliku količinu novca kako bi im inovacije omogućile bolju interakciju sa potrošačima i unapredile poslovanje.

Impresivno je bilo videti preko 40 shopping aplikacija koje su bile prezentovane pred žirijem u maratonskoj 4-orosatnoj pitching sesiji. Werktab tim osvaja dve nagrade žirija.

Osvojili smo dve nagrade žirija sa mobilnom aplikacijom baziranom na Instagramu koja Sears-u omogućava bolji dodir sa svojim kupcima, bilo da je to u radnji, na webu ili mobilnom uređaju.

disrupt

Hakaton #2: TechCrunch Disrupt SF. Verovatno najveći i najpoznati hakaton na svetu i ove godine je privukao preko 1000 developera.

Pitching sesija je trajala oko 6 sati i za pobedu se nadmetalo preko 250 timova. Ova pobeda nam je ujedno i najdraža.

Naš demo je bio platforma za članove porodice gde oni mogu međusobno da se takmiče u fitnes izazovima i tako dobiju vredne nagrade od zdravstvenih osiguranja.

Hakaton #3: Glazed. Prva konferencija i hakaton u San Francisku fokusirani na ‘nosivu’ tehnologiju.

Prezentovan je pregršt inovativnih načina korišćenja Google Glass i raznih drugih senzora, novih smartphone i smartwatch interfejsa, kao i prototipa novih nosivih uređaja. Naš pobednički demo je platforma koja integriše poznate koncepte iz društvenih igara sa ‘nosivim’ uređajima.

***

Na osnovu povratnih informacija koje smo dobili od sudija, odlučujuci faktori za pobedu u sva tri slučaja su bili ideja za koju je jasno kako se može izgraditi marketing plan, dobra egzekucija (demo) i odlična završna prezentacija.

Nemojte se plašiti Google i Facebook ekipa

#1 svaki hakaton je zapravo kompresovana MVP vežba

Mislite jako i brzo šta je suština tvog proizvoda i kako to najjednostavnije da implementirate. Reši problem korisniku koristeći maksimalno uprošćenu aplikaciju. Ovo zvuči mnogo lakše nego što zapravo jeste i zahteva intenzivno razmišljanje u iteracijama.

#2 Upoznaćete gomilu sebi sličnih i pametnih ljudi

Na ovakve događaje obično dolaze ljudi kojima je dosadna kolotecina, koji žele da nešto prave, eksperimentišu, ljudi koji žele da upoznaju druge koji razmišljaju nalik njima. Iskoristite priliku da upoznate što više ljudi i nađite svog co-foundera, talentovanog dizajnera, marketara, ili data scientista.

#3 Dobićete nove ideje

Postoji nešto magičnošto se desi kada se velika koncentracija pametnih ljudi nađe na jednom mestu i fokusira svoj rad. Ideje se brzo razmenjuju, oplođavaju, i rađaju se nove. Obično se desi da ako dođete na hakaton sa jednom idejom zapravo završite sa nečim totalno drugačijim 2 dana kasnije. I to je savršeno OK. Ovako zapravo treba da izgleda rad u zdravom startupu u ranoj fazi.

#4 Odličan energetski boost za ceo tim

Na kraju, najvažnije je da se zabavljate u svom radu. Tokom dva dana hakatona vi ćete raditi, jesti, piti, smejati se, ali i brinuti zajedno, i povrh svega bolje se međusobno upoznati. Spavanja nema i osećaćete se ispunjeno i srećno jer ste puno postigli za kratko vreme.

#5 You get the sh*t done. Fast.

Pobornik sam stava da ideja ne vredi ništa bez egzekucije. Dobra egzekucija je teška. Rad na hakatonu odlično ilustruje kako dobra egzekucija izgleda i dobijate konkretan rezultat posle samo 20-ak sati efektivnog rada.

#6 Naučičete da se fokusirate na krajnji rezultat

Ono što se računa u hakatonima je šta uspete da napravite u ograničenom roku koji vam je dat i vaša završna prezentacija. Učite da od početka krenete da razmišljate kako će vaš krajnji rezultat (demo) da izgleda i ciljano radite da ga postignete.

Učite da brzo razbijate stvari na rešive celine i svesno odlučite da se ne plašite da napravite sve to u narednih 20 sati.

#7 Nemojte se plašiti FB, Twitter, Google developera

Developeri koji rade u najpoznatijim internet kompanijama se pojavljuju na hakatonima vikendom i koriste ih da pokrenu svoje projekte “sa strane”. Uz pomoć uticajnih blogova, važnost i vrednost brenda ovih kompanija je uzdignuta u nebeske visine. Oni mozda zarađuju više od vas i imaju sjajne mentore.

Nemojte ih se plašiti; i oni su od krvi i mesa i prave greške. Sa verom u sebe i sopstvene veštine, fokus, i komplementaran tim, možete pobediti bilo koga, bilo kada, bilo gde. Nikada to ne zaboravite.

***

Čak i ako ne osvojite neku nagradu, rezultat hakatona je prva iteracija realizacije vaše ideje i jedno veliko iskustvo u učenju o vašem novom proizvodu. Upoznaćete inspirativne ljude koji dele vaše vrednosti, steći nova prijateljstva. Osetićete dozu adrenalina koja će vas podsetiti na najbolju partiju basketa, fudbala, ili drugog sporta sa omiljenom ekipom. Autor voli ovo da zove: intelektualni orgazam.

Ko zna? Možda baš na sledećem hakatonu nađeš tu ideju za kojom si tragao, pravog co-foundera koji dobro komplementira tvoje vestine, ili značajno poguraš nešto što ti se dugo motalo po glavi samo nikad nisi našao vremena da mu se posvetiš.

Keep calm and hack on.

PS — ukoliko želite da postanete deo pobedničkog tima, naša vrata su otvorena. Javite se na hello@werktab.com i svratite na pivo da vidite kako radimo.

Predstavljamo poslodavca
MDCS-logo-1-1.png

Microsoft Development Center Serbia (MDCS)

We believe in people

Microsoft’s mission is to empower every person and organization on the planet to achieve more. This is what inspires us to learn and grow every day. MDCS is created with a mission to take an active part in conception of novel Microsoft technologies by hiring unique local talent from Serbia and to contribute components to some of Microsoft’s premiere and most innovative products. MDCS is becoming widely recognized across Microsoft as a center of excellence for the Big Data and Machine Learning based solutions.

Ivan Marković

Unesite termine za pretragu