Zagrebački ShoutEm, startap koji korisnicima i firmama omogućava da naprave sopstvenu mobilnu, geolokacijsku ili mikroblogersku društvenu mrežu, danas je trending kompanija na AngelList, što ga je učinilo dostupnim hiljadama investitora.

AngelList je društveno-poslovna plarforma koja spaja ljude iz startap ekosistema: preduzetnike, mentore, investitore, blogere… Zaslužna je za mnoge investicije, a jedan od svežijih primera iz okruženja je Farmeron, jer je ovaj startap na AngelListu primetio upravo Dejv Meklur. On ne samo da je investirao u ovu kompaniju, već je pokazao interesovanje za region, svojim nedavnim dolaskom u Zagreb.

Međutim, jedno je biti na AngelListu (i to je samo po sebi odlična stvar, pa bi dragi startapi ovo morali da uradite što pre), ali je nešto sasvim drugo postati trending startap, tj. mlada kompanija koja u vrhu liste trenutno najpopularnijih. Uspeh ShoutEm-a je, zapravo, toliki, da se ova kompanija našla i u mejlu koji AngelList šalje registrovanim investitorima, budući da je u top 4 trending startapa.

O tome kako je ShoutEm, startap koji je nedavno osigurao 1.2 miliona dolara investicije od fonda RSG Capital iz Slovenije, postigao ovakav uspeh, popričali smo sa Viktorom Marohnićem, jednim od osnivača.

Ja sam prošli cijeli tjedan imao inicijalne sastanke sa VCevima u Silicon Valeyu (preko 20 u pet dana) i htio sam da čuju o nama i sa nekih drugih strana. AngelList mi se činio kao najbolja stvar jer oni svi primaju newsletter sa trending startupima. Znao sam da moram imati malo bolju strategiju oko toga ako želimo doći u top 4 trending startupa koji su obično uključeni u sami sadržaj maila.

Tamo negdje prošli tjedan sam sredio profil i počeo pitai ljude za reference. Imao sam sreće da su nam ljudi poput Zeea (CEO-a TheNextWeb-a) i Jerrya Collone napisali odlicne komentare.

Sve skupa smo skupili preko deset odličnih referenci.

Nakon toga je plan bio dobiti što više folowera u jednom danu. Tu sam iskoristio svoje kontakte i pitao ljude sa najviše folowera da nas folowaju. Sva sreća u zadnjih par godina networkinga sam razvio prilično dobre odnose sa puno ljudi pa mi nije bio problem pitati za takcu uslugu. U jutro smo se pojavili među prvih dvadeset startupa na trending listi i nakon toga je krenulo dalje samo od sebe.

No međutim to ne bi bilo gotovo da nisam ja taj isti dan imao već od prije scheduliran call sa Dustinom iz Atlas Ventures-a koji je ujedno i investitor u AngelList :). Ja to nisam znao nego sam imao s njim normalan razgovor i njemu se jako svidio naš progres i prozivod, te je nakon razgovora stigao mail od AngelList ekipe koja nas je zamolila da sredimo profile jer ćemo biti “featured”.

I to je bilo to ;)

Viktor nam je, takođe, otkrio da im sada stiže ogroman broj mejlova, što je odlično, jer je više investitora svesno postojanja njihovog startapa. Međutim, nakraju, najvažniji je, naravno, dobar proizvod.

Takođe, ovom startapu se ne žuri.

Trentno još ne dižemo novu rundu nego samo radimo introe do VCa, prema “lines not dots” strategiji. Više smo fokusirani na postizanje još par bitnih milestoneova, ali kad budemo spremni ovaj korak će sigurno olakšati i ubrzati proces fundraisinga.

Viktor, na kraju, ima i savet za sve startape kojima je potrebna investicija:

Mislim da je najvažnije imati dobar proizvod i neki traction. Nakon toga se ovakve stvari s lakoćom odrađuju. Ali svakako je AngelList jedna od stvari kojoj se treba posvetiti i održavati svoj profil tamo i updejtati redovno svoje followere.

Mi osim AngelLista imamo redovne mailove prema potencijalnim investitorima, s onim najbližima se nalazimo redovno i dajemo im update.