Kako se pozicionirati na globalnom tržištu i kako se prave digitalni proizvodi koje ljudi vole?

Pročitajte whitepaper koji sadrži alate, savete i tehnike koji mogu da vam pomognu u identifikaciji idealnog korisnika i stvaranju smislenog digitalnog iskustva.

Marko Marković - 11. Oktobar, 2019.

Uvek aktuelna tema u poslovnom svetu je način na koji kompanije mogu da se pozicioniraju na tržištu kako bi izgradile što bolju sliku o sebi. Sigurno jedno od najboljih rešenja je da se zajednici pokloni neka vrednost. Među najvrednijim posedima kompanija koje se dugo nalaze u poslu jeste znanje koje su stekli.

Tako je i novosadska interaktivna agencija Saturized odlučila da sastavi whitepaper na temu UX-a i besplatno podeli stečena znanja i trikove. Tim povodom smo razgovarali sa njihovim suosnivačem Zoranom Usančevićem koji je najavio da bi ovo trebalo da bude samo početak serije edukativnih materijala koje će objaviti.

Najkoncizniji opis whitepaper-a nalazi se u njegovom podnaslovu: „How to build digital products that people LOVE” i on je upravo to: kratko uputstvo kako se principi user centered dizajna primenjuju na razvoj digitalnih proizvoda.

U njemu su date definicije osnovnih pojmova UX-a, tehnike koje UX dizajneri i istraživači koriste, output-i koje prave za svoje projekte, način na koji se ti output-i prave i zaključci koji se iz njih mogu izvući kako bi se napravili kvalitetniji proizvodi, bazirani na realnom korisničkom ponašanju, željama, potrebama i ciljevima.

Na izradi whitepaper-a radio je Discovery tim Saturized-a koji se sastoji od UX dizajnera, UX istraživača i UI dizajnera. Kako Usančević kaže, dokument je namenjen prvenstveno osnivačima startapa koji kreiraju digitalne proizvode, u početnim fazama svog razvoja.

Njima treba da pruži uvid u osnovne pojmove i principe UX-a, da ih upozna sa benefitima koje user centered dizajn može da ima na razvoj njihovog digitalnog proizvoda, i da im da kratka uputstva kako mogu da primene određene UX tehnike i samostalno kreiraju UX deliverable uz pomoć naših uputstava i šablona.

Whitepaper je takođe namenjen i profesionalcima u UX oblasti, pogotovo početnicima, kojima može da pomogne da formiraju čvrstu osnovu za dalji razvoj znanja i veština u ovoj oblasti.

Usančević navodi da su tokom godina nekoliko puta bili u prilici da edukuju svoje klijente o principima koji su pokriveni u whitepaper-u. Upravo to je deo razloga zašto je tekst sastavljen — budućim klijentima će pomoći da bolje razumeju proces u koji se upuštaju i rezultate koje iz njega mogu da očekuju, a mladi koji žele da počnu da se bave ovom oblašću dobijaju početnu tačku za putovanje u UX.

Svi oni koji su zainteresovani da besplatno pročitaju whitepaper, mogu da ga zatraže preko ove stranice.

Saturized postoji od 2007. godine, a glavni segmenti poslovanja su dizajn i brending. Na listi kompanija sa kojima su sarađivali nalaze se i Coca-Cola, 20th Century fox i HBO.