Kako je Book A Boat zaokrenuo biznis i za prva 2 meseca zaradio 50.000€

Prenosimo vam priču o sjajnom zaokretu (tzv. pivot) Book A Boat ekipe — “zoom-in-pivot” zasnovan na customer developmentu koji je brzo doneo odlične poslovne rezultate.

Zoja Kukić - 16. April, 2015.

Book A Boat, platforma sa idejom da poveže one koji vole da plove sa vlasnicima brodova, sada se (re)fokusirala na jednu malu nišu unutar svog modela i promenila ime u The Barba.

Za 2 meseca koliko Barba živi uspeli su da svoj biznis model i više nego potvrde na domaćem tržištu i ostvare prihode koji su veći od 50.000€.

The Barba je sada onlajn tržnica za timbildinge i treninge na jahtama i jedrilicama, a kako nam osnivač Aleksandar Bibovski kaže, na ideju su došli kroz razgovore sa potencijalnim korisnicima:

Tokom akceleracije u Elevenu i testiranja Book A Boat aplikacije, otkrili smo da je većina vlasnika jahti nezadovoljna svojim obimom posla i tražili su nam način kako da više zarade.

Sa druge strane, čuli smo da kompanije već imaju pozitivna iskustva sa timbildinzima na brodovima, ali da im je prilično teško da pronađu proverene brodove i da organizuju ceo događaj.

Tokom dvomesečnog testiranja koncepta Barbe u Srbiji ovaj tim posredovaće u 11 timbildinga domaćih kompanija, a sada planiraju da se šire na druga tržišta. Već su uspostavljeni prvi koraci i partnerstva sa kompanijama koje organizuju timbildinge u Austriji, Nemačkoj i Poljskoj.

Iako veliki broj timova koji uđu u bugarski akcelerator poveća svoju početnu investiciju ovog fonda (koja je 25.000€), The Barba još uvek ne planira da uzima dodatne investicije. Mentorstvom u Sofiji su zadovoljni pošto bez nje, kažu, ne bi uvideli lako novu priliku, a naredne investicije bi mogle da dođu na red kada dođe i vreme za ozbiljnije skaliranje.

Book A Boat i dalje živi

Iako nije u primarnom fokusu, trenutno razvijaju drugu verziju Book A Boat aplikacije koja je prilagođena tržištima za koja se pokazalu da imaju potrebu za njom.

Nakon rezultata testiranja aplikacije znaćemo da li ćemo aplikaciju puštati i javno.

Ovo je jedna sjajna lekcija za domaće preduzetnike i sve one koji prave svoj startap — osluškivanje i praćenje šta tržište želi umesto slepe zaljubljenosti u svoju ideju.

Ovaj tip zaokreta, takozvani zoom-in pivot, gde se biznis na kraju fokusira oko jedne funkcionalnosti ili segmenta proizvoda je najčešći kod domaćih preduzetnika, pa smo ih tako susreli i kod SupportYarda i Yanadoa, koji je za Startit pisao baš o tome kako su shvatili da je došlo vreme za ozbiljan zaokret.