Izlet u tradicionalno preduzetništvo ekipe Themes Kingdoma: Izazovi sa Overom slični kao svi prethodni

Osoba koju zaista možemo da nazovemo serijskim preduzetnikom je svakako Siniša Komlenić, a sada se uputio na još jedan preduzetnički izlet, ovaj put drugačiji nego svi dosadašnji. Nakon Themes Kingdoma koji trenutno ima 65.000 korisnika i nekoliko drugih tech startapa, on i njegov partner, Željko Gudelj uključili su se u Over, modni brend lokalno poznat po pravljenju

Zoja Kukić
04/07/2014

Osoba koju zaista možemo da nazovemo serijskim preduzetnikom je svakako Siniša Komlenić, a sada se uputio na još jedan preduzetnički izlet, ovaj put drugačiji nego svi dosadašnji.

Nakon Themes Kingdoma koji trenutno ima 65.000 korisnika i nekoliko drugih tech startapa, on i njegov partner, Željko Gudelj uključili su se u Over, modni brend lokalno poznat po pravljenju majica, a sada nameravaju da od njega kreiraju globalnu priču.

Naravno, ovaj dvojac nije mogao bez da uvede u priču ono što najbolje zna, to je dizajn i osvajanje onlajn sveta, pa se Over proizvodi prepoznaju po svom monohromatskom dizajnu i prodavaju isključivo preko onlajn prodavnice.Kako nam kažu, o proizvodnji majica njih dvojica maštali su još od fakulteta, ali visoka početna ulaganja koja ovakav biznis zahteva učinila su da se prvo okrenu tehnološkom preduzetništvu.

Over je još 2005. godine pokrenuo Marko Purać, ilustrator iz Novog Sada, ali radio pre svega preko pojedinačnih narudžbi. Ova tri prijatelja sada su odlučili da se zajedničkim snagama posvete Overu i lansiraju ga kako zaslužuje.

10320439_10154089483965640_1349050029808935503_n

Ono što je nas svakako zanimalo je koliko je to različito od tehnološkog preduzetništva iz čijih okvira do sada nisu izlazili, i kako nam Siniša kaže, i nije baš mnogo.

sinisa-sŠto se tiče pokretanja biznisa u kome se proizvodi fizički proizvod potrebno je da pronađete partnere koji će vam pomoći da napravite ono što ste zamislili (šivenje, štampa, materijali…), takođe, u digitalnom biznisu imamo istu situaciju u kojoj je potrebno da pronađete izuzetan tim koji će raditi na vašem proizvodu.

Iste probleme smo imali i pri pronalaženju i jednih i drugih.

Oba proizvoda imaju svoje kanale promocije i prodaje, ali opet se sve to svede na isto, razlika je u tome što je dostava proizvoda različita što je i najveća prednost proizvodnje i prodaje digitalnog proizvoda.

Osim sajta, kažu da nisu previše tehnologije unosili u Over. Ono čime su se najviše posvetili je sama automatizacija procesa spemanja papirologije koja je potrebna za slanje proizvoda, a i za vođenje knjiga.

Osvajanje dizajnom i kvalitetom

Ali, ono što su definitivno izvukli iz svog iskustva kroz startape je upravo težnja ka globalnom tržištu.

Sve nam je ovo još uvek novo, tako da još uvek istražujemo kanale gde ćemo vršiti promociju. Ono, u šta sam zaista siguran, jeste da imamo kvalitetan i vizuelno privlačan proizvod.

Dosta vremena smo posvetili vizuelnom delu i mislim da će i promocija na osnovu istog biti više nego zadovoljavajuća. O ostalim poduhvatima u osvajanju tržišta ćemo pričati tek kada postanu uspešni i vredni pominjanja.

Stabilnost Themes Kingdoma im omogućava da se više posvećuju drugim stvarima, a Over je sada dominantno u fokusu. Često se čuje da je osnovna važna stvar kod preduzetništva upravo usredsređenost.

over store

Siniša, s druge strane, dosta toga ima iza sebe, Tickeru, Train.rs i BlogIn i nastavlja očigledno u tom tempu:

Fokus je izuzetno važan, ali tek u onom trenutku kada potvrdite da je ono čime se bavite baš to što želite da radite. Dok se to ne potvrdi svi su slobodni da istražuju i da isprobavaju svoje ideje.

Inače, ovaj tekst pišem u Over majici koja mi je juče stigla poštom u fenomenalnom pakovanju i sa dodacima i to 36 sati nakon što sam je naručila. Ako želite i vi da vas nešto obraduje ovih dana, toplo preporučujem :)

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

petak, 4. Jul, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije