Najveća investicija do sada u Novom Sadu — Content Insights uzeo 1.1 milion evra za budućnost novinarstva

Content Insights novom investicijom dobija priliku da realizuje izuzetno ambicioznu misiju. Pored njihovog uspeha, ova investicija dodatno osnažuje i ubrzava novosadsku startap scenu.

Vukašin Stojkov
18/04/2016

Novosadski startap Content Insights je uzeo investiciju od 1.1 milion evra od North base Media, Neveq-a i Elevena, sa ciljem da skalira sve aspekte poslovanja. Beta verziju glavnog proizvoda ove kompanije, analitiku za onlajn medije, trenutno plaćaju 32 izdavačke firme, a u junu se planira veliko lansiranje prve verzije na najvećoj svetskoj konferenciji izdavača.

Ovaj startap smo premijerno predstavili pre dve i po godine. Od prototipa su do danas stigli do navedenih tržišnih rezulta i 11 ljudi u timu, uz inicijalnu investiciju bugarskog fonda Eleven.

Nećete verovati šta im se desilo posle

Content Insights rešava jedan gorući problem — kako biti kvalitetan i uspešan onlajn medij, bez da prodate svoju dušu đavolu pišući o stvarima koje će dobiti veliki broj klikova, ma koliko bile površne — raznim Biberima, Farmama, nećete verovati šta se onda desilo skandalima…?

Kao što smo pisali u prethodnom članku, ovaj startap je ‘dete’ Njuz.neta, koji je poslužio kao inspiracija osnivačima Dejanu Nikoliću, Iliji Šuši i Dragutinu Miletiću. Nakon što su mnogi svetski mediji preneli izmišljenu vest o Srbinu koji je ubio ajkulu, i Dejanu je postalo očigledno koliko je novinarstvo postalo podložno potrebom za klikovima i monetizacijom.

dejan-nikolicŽelimo da zaustavimo to poniranje onlajn novinarstva, koje je prouzrokovano time što su novinari i kreatori sadržaja primorani da jure klikove, umesto da jure priče i informacije od kojih bismo živeli i bili bolje inforisani.

Internet naravno u velikoj meri menja novinarstvo, a potreba za monetizacijom gura čak i velike brendove poput New York Timesa u trku za klikovima sa tabloidnim medijima. Svi koji prate domaće medije su sigurno primetili sličan trend.

Ovo čini mnoge novinare i urednike nesrećnim (malo ko se obrazovao za novinara da bi pisao tabloidne sadržaje), no jedina opšte prihvaćena metrika onlajn medija su — pregledi stranica.

Content Insights menja upravo to, nudeći novu metriku, Content Performance Indicator, koja obrađuje stotine signala da bi izdavačima pružila uvid u to šta čini uspešan članak. Ne oslanja se samo na to koliko klikova ili pregleda generiše, već i koliko aktivnosti (engagement) i odanosti (loyalty) stvara kod publike.

dejan-nikolicU onlajn novinarstvu danas kao da više nije bitno da li si New York Times i da li stvaraš kvalitetan sadržaj, već je bitan naslov koji plasiraš u newsfeed svoje publike. Nestaje integritet i kredibilitet istraživačkog novinarstva, sve se svodi na to koliko pregleda stranica imaš.

Svim medijima je jasno da je sistem pun bagova, ali moraju da ga koriste — zato što ne postoji drugi.

Mi im omogućavamo da izađu iz te utakmice.

I urednici i novinari se pretvaraju u zavisnike od pageviewova i mi im pružamo izlaz iz toga kroz okretanje metrikama koje daju dublji uvid u kvalitet sadržaja, prateći aktivnost i odanost čitalaca. Ta metrika vam pomaže da se takmičite protiv tekstova o Majli Sajrus i sličnim temama.

Sa postojećom trakcijom i definisanim problemom koji se rešava, nalaženje investicije nije bio veliki problem. Uzeta sredstva će biti uložena u dalji razvoj i skaliranje prodaje, ali i drugih funkcija firme među kojima je naravno i development.

dejan-nikolicNalazimo se u jednom izrazito konkurentnom Software-as-a-Service segmentu. Analitika ima na tuce i tuce, puno ih je u svakoj vertikali, uključujući i dva dobro pozicionirana u našoj.

Mi smo uspeli da otkrijemo “rupu” kroz koju možemo da uđemo na tržište, i diferencijaciju kojom ćemo se pozicionirati. Verujemo da ćemo uneti revoluciju u način na koji se vrednuje onlajn sadržaj.

Sredstva ćemo iskoristiti da napravimo prvi korak ka formiranju kompanije od startapa, koji je lutao i išao levo i desno bar 5-6 puta. Tržište nam govori da smo sada “uboli” pravu stvar.

Content Insights je zasnovan na veoma ambicioznoj misiji, i sigurno je da će morati da reše veliki broj izazova na svakom polju delovanja, o čemu ćemo nastaviti da pišemo na Startitu.

Investicije nisu same po sebi razlog za slavlje ili veru u uspeh, ali ako ih uzmemo kao metriku za razvoj jedne startap scene, uz nedavnu investiciju drytoolsa, ova runda Content Insightsa može biti vesnik bržeg razvoja startapa u Novom Sadu.

Ovom prilikom se zahvaljujemo Dejanu Nikoliću na najvećoj pojedinačnoj donaciji knjiga našoj biblioteci.

Content Insights zapošljava u Novom Sadu na sledećim pozicijama:

Senior Backend Java Developer

Senior SQL Developer – Data Insights/Analytics

Senior Frontend JavaScript Developer

Junior Research Analyst

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 18. April, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Aleksandar Ivanišević

subota, 29. Decembar, 2018.

Na ovaj tekst se vraćam nakon dve i po godine. Imao sam priliku da testiram u ranoj fazi i zaista je bila korisna, kako sam i napisao u komentaru iznad. Ali platforma mi se činila nepotpunom, to nisam napisao. Danas mi je zanimljivije da se vratim na komentare i da vidim koliko su skeptici-komentatori uspeli da promaše viziju. Content Insights je danas obavezna alatka u ozbiljnijim redakcijama

Ivan

petak, 22. Decembar, 2017.

Bravo, Svaka cast.

Ivica

petak, 22. April, 2016.

Žalim što sam odbio poziciju kod njih pre šest, sedam meseci, zvuči jako uzbudljivo.

Александар Јовановић

utorak, 19. April, 2016.

Хвала Николићу и колегама му, хвала и Вукашину и његовом блогу што ми улепшаше дан овом вешћу, хвала и свакој од тих 11 кућа што су увиделе шта јесте потребно... Али. Вукашине, мани се тог англосрпског, поштуј српски језик иправопис, транскрибуј стране називе. Јесте мука, али спада у посао којим се бавиш и део је мајсторског умећа. Николића човек и да разуме што тако мисли и говори - јер му је посао медиј којем је енглески услов без којег се не може, а и обраћа се (и) страном тржишту, али српском ноивинару је дужност да пише на српском. Да ли овај насушно потребни програм мери и учинковитост у смислу писмености? Чланак сам обрадио и пренео на српском писму: Највећа инвестиција до сада у Новом Саду — "Контент инсајтс" узео 1.1 милион евра за будућност новинарства - http://cirilizovano.blogspot.rs/2016/04/11.html Поздрав из Чачка, Александар

Ivan

ponedeljak, 18. April, 2016.

Marina, nisam siguran da jednom preduzetniku koji se bori na trzistu kao sto si ti prilici da tako nesto kaze drugom preduzetniku koji je bar jednako tako muci svaki dan kao i ti. Ti prodajes mini ERP i ako cemo pravo, nije ni prvi ni jedini nastavo u Srbiji a kamoli u svetu, ali to ga ne cini rupom na saksiji.

marina

ponedeljak, 18. April, 2016.

Našli ste rupu na saksiji, taman onu jednu koju su prevideli "magovi" online prodaje na ovim prostorima :D Bravo majstori!

Растислав Радованов

ponedeljak, 18. April, 2016.

Сјајна идеја, сјајна реализација... Браво, момци и само напред!

Istok

ponedeljak, 18. April, 2016.

...koja obrađuje stotine signala... Molim vas da nam nabrojite makar 20. Ideja je sjajna, ali i van toga mediji će živeti od klikova. Kome to nije jasno, dzaba ulaže...

Aleksandar Ivanišević

ponedeljak, 18. April, 2016.

Nedostaje takav alat, sigurno

Mario Pilar

ponedeljak, 18. April, 2016.

Bravo, Svaka cast.