Infostud širi svoju porodicu domaćih internet biznisa, sa Osiguranikom napada tržište vredno 775 miliona evra

Infostud je za jedno punoletstvo uspeo da izgradi familiju biznisa, postavši neka vrsta inkubatora za potrošačke onlajn servise. Najnoviji takav projekat je Osiguranik, sajt nastao sa ciljem da postavi onlajn ponudu industrije osiguranja.

Vukašin Stojkov - 25. Jul, 2018.

Jedna od mojih omiljenih domaćih preduzetničkih priča je Infostud, firma koju je pokrenula mala grupa mladih rođaka i prijatelja pre još malo pa tačno 18 godina. Deo razloga za ovo je sigurno što dugo poznajem njihove osnivače, a deo i zbog toga što mi se veoma dopada šta su i kako napravili.

Mala grupa ljudi je od skromnog preduzetničkog početka, sajta za informisanje studenata, izrasla u jedan od najuspešnijih biznisa na domaćem internetu. Meni je najinteresantnije i to da su sve to postigli ne iz Beograda već iz Subotice, gde sada zapošljavaju 150 ljudi pored 20 njih koji radi u prestoničkoj ispostavi.

Ova je za jedno punolestvo uspela da izgradi familiju biznisa, postavši neka vrsta inkubatora, ili preduzetničke fabrike za potrošačke onlajn servise. Od inicijalnih studentskih informacija pa preko oglasa za posao, po kojima su najpoznatiji, Infostud je ulazio i u razne nove domene, poput polovnih automobila, prodaje guma, te turizma i nekretnina.

Ono što je posebno interesantno je da su skoro sve svoje ekspanzije u ovim oblastima, izuzev početnog sajta za zapošljavanje, radili kroz partnerstva u vidu akvizicija već započetih biznisa i njihovog potonjeg skaliranja.

Najnoviji takav projekat je Osiguranik, sajt koji je nastao sa ciljem da postavi onlajn ponudu industrije osiguranja. Glavna vrednost ovog sajta za korisnike je postavljanje celokupne tržišne ponude na jedno mesto, što vam omogućava uporedni uvid u prednosti i mane ponude različitih kuća. Korisnicima je, kao što to često biva u sličnim slučajevima, vredna ova agregacija podataka, što Osiguraniku pruža priliku da kreira i vredan biznis.

Osnivač ovog biznisa je Miloš Mamula, za koga je izuzetno zanimljivo i to da je Osiguranik jedan od čak dva biznisa koja je prodao Infostudu, pri čemu je drugi, gde je bio jedan od više osnivača, bio portal za nekeretnine 4zida. Osiguranika je pokrenuo podaleke (u internet godinama barem) 2009, kada se bavio i programiranjem i osiguranjem.

Te 2009. su mi u fokusu bila 4zida.rs, i tada sam dosta istraživao tržište oglasnika za nekretnine u Americi. Prilikom tog istraživanja sam stekao utisak da su mreže profesionalaca jako moćna stvar što mi je dalo ideju za prvu verziju Osiguranika —  specijalizovanu društvenu mrežu koja je trebalo da okupi sve agente osiguranja na tržištu i korisnicima pruži uvide u njihov rad i ocene istog.

Interesantno je bilo to da je Miloš napravio relativno jednostavan i gotovo udžbenički test kojim je hteo da proveri da li Osiguranik može da bude i nešto više od toga.

Koncept sajta sličan sadašnjem je testiran prvi put 2011. i test je bio veoma prost. Napravili smo sajt za jedan dan, ponudili tri vrste osiguranja i pustili AdWords.

Sve smo radili kod mog prijatelja, ja sam došao kući, a doslovno mi treba pet5 minuta od njega, i već sam video prvi zahtev za kasko osiguranje od jednog Saše, a automobil je bio model Mercedesa.

Nisam mogao da poverujem pa sam pozvao čoveka iako je bilo deset uveče i on se uredno javio i rekao mi: “Ovo je način na koji sam osiguravao svoj automobil dok sam živeo u Holandiji…” Nakon tog razgovora sam se osmehnuo i rekao sebi da će ovaj biznis uspeti.

Brzo premotavanje do danas — sajt ima 55.000 posetilaca mesečno, od kojih su najveći deo vlasnici automobila koji žele da u realnom vremenu izaberu za sebe najpovoljniju ponudu kasko osiguranja. Pored njih česti su i oni korisnici koji online uzimaju putno osiguranje, te kupci dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja. U Osiguraniku se upravo nadaju da će naredna prilika za rast biti njihova usluga osiguranja za zaposlene u IT firmama, koje pokazuju sve veće interesovanje za kreiranje pogodnosti svojim zaposlenima u oštroj konkurenciji za kadar u toj industriji.

Biznis model je jasan i uobičajen za onlajn agregatore, uz pomalo igranja na nepoverenje prosečnog potrošača prema korporacijama.

Registrovani smo kao društvo za zastupanje u osiguranju i glavna karakteristika modela je da su naše usluge prema korisnicima besplatne, a naplaćujemo se od osiguravajućih društava sa kojima imamo potpisane ugovore. Korisnicima nudimo posvećenost u pronalaženju najbolje ponude na tržištu, sve potrebne informacije, bez „sitnih slova“, savetovanje u odabiru osiguranja, angažovanje i pomoć u naplati štete i uštedu dragocenog vremena.

Do partnerstva sa Infostudom je došlo pre svega preko uočene sinergije na perspektivnom tržištu auto-osiguranja, na kome se očekuju povoljni trendovi kao što je liberalizacija polisa obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, ali i putnog osiguranja, gde su pogodne platforme za promociju Polovni Automobili, Moja Garaža i Internet Prodaja Guma.

Pored toga što je infostud istorijski jedna izrazito anti-Not-invented-here organizacija, imali su dosta razloga zbog kojih im je partnerstvo sa Osiguranikom imalo smisla, kako nam je rekao Petar Stakić.   

Akvizirali smo Osiguranik zbog toga što je bio donekle dokazan poslovni model zasnovan na dobroj poslovnoj logici. Uvidom u njegovo poslovanje pokazalo se da ima potencijal jer je čak i sa vrlo malo ulaganja u dodatni razvoj ili promociju, sajt imao izvesne prihode. Reč je o internet biznisu koji je napravljen po uzoru na one koji već uspešno posluju u svetu.

Sektor finansijskih usluga na internetu je u usponu, ili bolje reći razvoju, a posebno oblast osiguranja gde se tek očekuje ozbiljnija „migracija“ korisnika sa offline na online kupovinu osiguranja, a mi želimo da aktivno u njoj učestvujemo, kao što smo svojevremeno imali uticaj na „selidbu“ zapošljavanja i kupoprodaje vozila na internet.

Takođe,  veoma značajna stvar je to što Miloš dugo radi u oblasti osiguranja, ima neophodne licence i široko poznavanje internet poslovanja, a pored toga uspešno se bavi i razvojem sajta i po potrebi programiranjem. To nam je znatno olakšalo jer nismo morali da tragamo za nephodnim kadrovima iz oblasti osiguranja, ili da sami gradimo ekspertizu u toj oblasti. Za to bi nam trebalo znatno više vremena, kao i za pravljenje sajta od nule. Ovako smo se praktično bacili na dalji razvoj već postojeće platforme i zapošljavanje dodatnih ljudi koji će raditi u Osiguraniku.  

Osiguranju u Srbiji tek predstoji digitalizacija, a koliko ovo može biti velika prilika pokazuje i podatak da je vrednost tržišta osiguranja u Srbiji prošle godine iznosila 775 miliona evra. Osiguranik želi da ozbiljno igra na ovom tržištu, za početak sa ambicijom da udesetostruči broj posetilaca do kraja dekade.

Za kraj, kada smo kod ambicija ne možemo zaobići pitanje vrednosti domaćeg tržišta, čak i kada je u pitanju neko koje je veliko poput osiguranja ili automobila. Na preduzetnicima je da odrede svoj put, svoju ambiciju i resurse koje žele da ulože u svoj rad. Globalno tržište je, naravno, daleko veće, čak i u fokusiranim oblastima, ali ima i dosta konkurencije. A ilustracija toga koliko je moguće napraviti veliki biznis na domaćem tržištu nam može biti upravo Infostud, koji ostaje jedna od najuspešnijih domaćih IT firmi.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa