IT Industrija
🔥 Najčitanije
3
🔥 Najčitanije
3
U izveštaju koji je Mask promovisao navedeno je da ugradnja Autopilota smanjuje broj nesreća za 40%, ali se mnogi nezavisni istraživači ne slažu sa time.
Tesla Autopilot sistem se prvi put pojavio 2014. godine na Modelu S. Već tada su počele tvrdnje od strane Ilona Maska da Autopilot dozvoljava vozačima da „voze bez ruku” i da je to čak bezbednije od tradicionalnog načina vožnje.
Mask je 2016. izjavio kako bi pola miliona ljudi moglo da sačuva živote ukoliko bi Autopilot bio dostupniji svima. Zatim je tvitovao 2017. kako poslednji softverski apdejt može smanjiti broj sudara za 90%. Kada je američka Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autoputu objavila da ugrađivanje Autopilota smanjuje učestalost nesreća za 40%, Mask se potrudio da se ta informacija što dalje čuje.
U međuvremenu, razni stručnjaci za bezbednost saobraćaja i istraživači nisu uspeli da dođu do istog zaključka. Čak je i pomenuta Nacionalna uprava počela da povlači početne tvrdnje o bezbednosti tehnologije koja omogućava automobilu da sam menja brzinu i trake na putu.
Samo u SAD zabeležene su tri smrti u nesrećama u kojima su učestvovali Teslini automobili. Nekoliko porodica žrtava su tužile kompaniju zbog, kako kažu, lažnih tvrdnji da su automobili bezbedni za autonomnu vožnju. Odgovor kompanije na tužbu je da su vozači ipak morali da drže ruke na volanu sve vreme.
Iako se mnogi nacionalni i nezavisni istraživači bave ovom temom, istina je da samo Tesla ima podatke o tome koliko je Autopilot bezbedan. Međutim, Ilon Mask ne želi da javnosti otkrije ove informacije. Šta više, on napada novinare koji izveštavaju o udesima koji uključuju Autopilot sistem. On je otišao dotle da ih optuži kako „ubijaju ljude“ time što ih odvraćaju od korišćenja tehnologije svojim zastrašujućim izveštajima.
Jedna od funkcija Autopilota se zove Autosteer, koja je zadužena za to da automobil zadrži svoju traku. Kada je Džošua Braun poginuo 2016. godine u Tesla Modelu S, nezavisni istraživač je počeo da ispituje tvrdnju Nacionalne uprave o smanjenju nesreća za 40% nakon ugradnje Autosteer-a.
U izveštaju se, dosta ozbiljno, tvrdi da su podaci koje je Uprava objavila nemogući i naveo niz mana u njihovoj metodi istraživanja.
Pošto su Teslini automobili 2018. učestvovali u nekoliko sudara o kojima se dosta izveštavalo, kompanija je odlučila da kvartalno izdaje izveštaje o bezbednosti vozila. Izveštaji, naravno, pokazuju da se manje nesreća dešava kada je Autopilot uključen. Međutim, izveštaji pokazuju samo učestalost sudara po pređenoj milji, ali ne otkrivaju koji je tačno bio uzrok nesreće i da li je vozač Tesle pogrešio.
Kritičari izveštaja kažu da i ova statistika zavarava. Budući da je Autopilot dizajniran za, i da se najviše koristi na, autoputevima, očekivano je da učestvuje u manje nesreća nego u gradskim uslovima, gde su one češće.
Kritike na račun Maska dolaze i iz branše. Kako tvrde stručnjaci koji razvijaju sisteme za autonomna vozila, njegove drske tvrdnje u javnosti usporavaju čitavu industriju. Kada se njegove tvrdnje suoče sa činjenicama, ljudi masovno gube poverenje u to da autonomni automobili mogu da budu bezbedniji od ljudskog upravljanja.
Objavio/la članak.
petak, 31. Maj, 2019.